Δοκιμάζουμε το Leapmotor C10 REEV, το Plug-in Hybrid SUV με την αυτονομία των 970+ χλμ.
  							
					 		 
Το νέο C10 REEV είναι η νεότερη προσθήκη στη γκάμα της Leapmotor, η οποία είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κατασκευαστές αυτοκινήτων από την Κίνα. Ενδεικτικό είναι ότι πρόσφατα η παραγωγή της ανέβηκε από τις 500.000 στις 1.000.000 μονάδες σε μόλις 343 ημέρες, διάστημα ρεκόρ για τις NEV (New Energy Vehicles) start-up μάρκες της Κίνας!
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που η Leapmotor έχει συμπεριληφθεί στις λίστες “Fortune China 500”, “China’s Top 500 Private Enterprises” και “China’s Top 500 Manufacturing Enterprises”. Αυτή η επιτυχία υποστηρίζεται σημαντικά στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω της κοινοπραξίας με τον Όμιλο Stellantis, η οποία εξασφαλίζει μεταξύ άλλων κεντρικό Hub ανταλλακτικών στην Ευρώπη έτσι ώστε να καλύπτονται άμεσα οι όποιες ανάγκες προκύπτουν σε τομείς after sales.
Στην ελληνική αγορά, όπου διανομέας της Leapmotor είναι η Italian Motion (εισαγωγέας μαρκών όπως οι Alfa Romeo, FIAT, Jeep και Abarth), διατίθενται το αμιγώς ηλεκτρικό T03 που αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή αυτοκινήτου πόλης και το επίσης ηλεκτρικό C10, που προσφέρει την πολυτέλεια και τις ανέσεις ενός D-SUV με εξαιρετικά συμφέρουσα σχέση τιμής / αξίας.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Σε αυτά προστέθηκε πρόσφατα το υβριδικό C10 REEV που δοκιμάζουμε εδώ, με την τεχνολογία Range Extender Electric Vehicle η οποία εξασφαλίζει συνολική αυτονομία 970+ χλμ.
Ευρωπαϊκή αισθητική και αύρα πολυτέλειας
Το μήκους 4,74 μέτρων SUV διακρίνεται για την όμορφη εξωτερική εμφάνιση που προσαρμόζεται άριστα στις ευρωπαϊκές επιταγές. Στο μεγάλο του αμάξωμα κυριαρχούν οι κομψές γραμμές που εμπλουτίζονται από ενδιαφέροντα στοιχεία όπως οι αναδυόμενες εξωτερικές χειρολαβές στις πόρτες και ο κρυφός πίσω υαλοκαθαριστήρας.
Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν οι λεπτοί προβολείς και ο προφυλακτήρας που κατεβαίνει μέχρι χαμηλά προσθέτοντας στιβαρότητα στην εμφάνιση του C10 REEV, ενώ πίσω πρωταγωνιστεί η φωτιζόμενη μπάρα που ενσωματώνει τα πίσω φώτα και εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου.
Το εσωτερικό είναι επίσης μοντέρνο σε σχεδίαση, αποπνέοντας παράλληλα μια αύρα πολυτέλειας. Σε αυτή συμβάλλουν τα οικολογικά υλικά υψηλής ποιότητας και ο ιδιαίτερα πλούσιος εξοπλισμός.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά, έχει καλή ορατότητα και πληροφορείται για τα δεδομένα οδήγησης και τη λειτουργία του οχήματος μέσω μιας ευανάγνωστης οθόνης 10,25’’ που αναλαμβάνει το ρόλο του πίνακα οργάνων.
Στο ταμπλό δεσπόζει η ακόμη πιο μεγάλη κεντρική οθόνη 14,6” που έχει εντυπωσιακά γραφικά και φροντίζει για άριστη συνδεσιμότητα, πλοήγηση και ψυχαγωγία. Δεδομένου πως απουσιάζουν φυσικοί διακόπτες ακόμη και για τον χειρισμό κλιματισμό ή τη ρύθμιση των καθρεπτών, και όλες οι ρυθμίσεις γίνονται μέσα από την οθόνη, χρειάζεται χρόνος εξοικείωσης με το -σωστά δομημένο κατά τα άλλα- μενού της. Υπάρχει άλλωστε και ο φωνητικός βοηθός για να απλοποιήσει αρκετά την κατάσταση.
Συγκριτικά με τα συνηθισμένα Plug-in υβριδικά συστήματα, η τεχνολογία REEV της Leapmotor χαρακτηρίζεται από την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση του αυτοκινήτου, τη δυνατότητα γρήγορης φόρτισης σε συνεχές ρεύμα (DC) και την πολύ μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει τα 145 χλμ. (WLTP)!
Αυτό σημαίνει πως το C10 REEV καλύπτει με άνεση τις καθημερινές διαδρομές στην πόλη, ενώ μπορεί να καλύψει μεγάλες αποστάσεις, έως και πάνω από 970 χιλιόμετρα, χωρίς να χρειαστεί στάση για ανεφοδιασμό! Προσφέρει με δύο λόγια τις αρετές ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου απαλλάσσοντας πλήρως τον οδηγό από το άγχος της φόρτισης.

Πιο αναλυτικά, το σύστημα κίνησης αποτελείται από έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 215 ίππων, μια μπαταρία 28,4 kWh, μια γεννήτρια ισχύος 50 kW κι έναν βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με βαθμό απόδοσης που αγγίζει το εντυπωσιακό 96,5%!
Ο κινητήρας βενζίνης ακολουθεί το θερμοδυναμικό κύκλο Atkinson και δεν συνδέεται με τους τροχούς. Ο αποκλειστικός σκοπός του είναι να παράγει ηλεκτρική ενέργεια όταν χρειάζεται, μέσω της γεννήτριας, η οποία ενέργεια είτε τροφοδοτεί απευθείας τον ηλεκτροκινητήρα είτε αποθηκεύεται στην μπαταρία. Την κίνηση των τροχών αναλαμβάνει αποκλειστικά ο ηλεκτροκινητήρας. Το αποτέλεσμα είναι ο οδηγός να απολαμβάνει την αθόρυβη και απόλυτα ομαλή εμπειρία οδήγησης των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων.

Η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται και εξωτερικά, σε παροχή εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) ή σε ταχυφορτιστή (DC) με ισχύ έως 65 kW. Στην δεύτερη περίπτωση, αρκούν 18’ για να ανακτηθεί το 50% της ηλεκτρικής ενέργειας (30-80%).
Στην πράξη, το C10 REEV δίνει προτεραιότητα στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία και μόνο όταν το επίπεδο φόρτισης πέσει κάτω από ένα προκαθορισμένο σημείο -το οποίο μπορεί μάλιστα να ορίσει ο οδηγός- ενεργοποιείται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης για να ξεκινήσει η φόρτιση.

Η απόδοση φτάνει τους 215 ίππους και τα 320 Nm ροπής, αναπτύσσεται γραμμικά και εξασφαλίζει καλές επιδόσεις στο D-SUV της Leapmotor: 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5’’ και τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα. Παράλληλα, η κατανάλωση καυσίμου περιορίζεται σε μόλις 0,4 λτ./100 χλμ. αν ο οδηγός φροντίζει να φορτίζει τη μπαταρία, ενώ ακόμη και όταν αυτή αδειάσει οι τιμές που θα βλέπει στο trip computer κυμαίνονται στα 5 με 6 λτ./100 χλμ.
Οδηγικά, το μεγάλο SUV δείχνει ξεκάθαρα τον προσανατολισμό του προς την άνεση και την ποιότητα κύλισης, με την ανάρτηση να διαπρέπει και στους δύο τομείς. Συμβάλλει βέβαια σε αυτό και το γεγονός πως ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί αθόρυβα και δεν ενοχλεί όταν λειτουργεί, τόσο στην πόλη όσο και στο ταξίδι.

Σε δρόμο με στροφές είναι ασφαλές και απρόσμενα αποτελεσματικό. Οι κλίσεις του αμαξώματος παραμένουν σε λογικό επίπεδο, τα φρένα είναι δυνατά (αν και με μέτρια αίσθηση) και το επίπεδο πρόσφυσης υψηλό, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό να διατηρεί υψηλό ρυθμό. Η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς μπορεί να μην προσθέτει το στοιχείο της σπορ εμπειρίας και της μεγαλύτερης συμμετοχής του οδηγού, βοηθά ωστόσο στην καλύτερη τοποθέτηση στις στροφές, με τις όποιες τάσεις για υπερστροφή σε γλιστερό οδόστρωμα να τιθασεύονται από τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης.

Το C10 REEV εξοπλίζεται άλλωστε με 12 αισθητήρες και 16 συστήματα ADAS που εξασφαλίζουν αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2. Ανάμεσά τους και τα Full Speed Adaptive Cruise Control, Lane Centering Control, Traffic Jam Assist, Automatic Emergency Braking και Rear Cross-Traffic Braking.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός πως στις δοκιμές του Euro NCAP το C10 έχει αποσπάσει την μέγιστη διάκριση των 5 αστεριών.

Τελικά;
Το C10 REEV μετουσιώνει πλήρως τη φιλοσοφία της Leapmotor. Πρόκειται για ένα μοντέρνο SUV με μεγάλη ευρυχωρία, αύρα πολυτέλειας και προηγμένη τεχνολογία που φροντίζει για ασφάλεια, απόδοση και οικονομία, το οποίο προσφέρεται σε ασυναγώνιστη σχέση τιμής/αξίας. Τα 38.900 € (με την ισχύουσα προσφορά των 2.000 €) είναι μια πολύ δελεαστική τιμή για ένα τόσο καλά προικισμένο Plug-in Hybrid D-SUV. Για τους πολύ απαιτητικούς, η κορυφαία έκδοση Design στοιχίζει μόλις 1.500 €μ επιπλέον.
Το C10 REEV, όπως και κάθε Leapmotor, συνοδεύεται από 5ετή εγγύηση (ή 100.000 χλμ.) για τα μηχανικά μέρη, 8 έτη (ή 160.000 χλμ.) για την μπαταρία υψηλής τάσης και δωρεάν οδική βοήθεια για 5 έτη. Ως υβριδικό, τέλος, κυκλοφορεί ελεύθερα καθημερινά στον Δακτύλιο της Αθήνας, ενώ απολαμβάνει και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.






