Δοκιμάζουμε το Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI 7DSG με τους 150 ίππους – motorone.gr
Ένα Fabia έτσι όπως θα το φανταζόταν ο ρεαλιστής χρήστης της κατηγορίας supermini, ένα αυτοκίνητο με το look της σπορ πραγματικότητας που δεν τσαλακώνει την καθημερινότητα και ισορροπεί την σπορ πλευρά του με τις δεδομένες αξίες που χαρακτηρίζουν το τσέχικό αυτοκίνητο της κατηγορίας Β.
To Skoda Fabia Monte Carlo ήρθε ακριβώς για αυτό το λόγο και πήρε θέση στην γκάμα του τσεχικού supermini. Χωρίς να είναι καθαρόαιμο GTi ή hot hatch, είναι μία ολοκληρωμένη εκδοχή Fabia, με ένα ιδιαίτερα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, δυναμισμό εικόνας και βαθύτερης προσφοράς στο κομμάτι της οδήγησης.
Η πιο σπορ εκδοχή του Fabia σήμερα, ενός αυτοκινήτου που καλωσορίζει την είσοδο στην γκάμα Skoda, με στόχο να κερδίσει τον πελάτη και να τον διατηρήσει στις τάξεις της με βάση τις αξίες του μοντέλου και της φίρμας
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Και μια και μιλάμε για αξίες Fabia, πρέπει να αναφέρουμε ότι σαν μοντέλο ξεκίνησε την πορεία του στις αγορές το 1999 και έκτοτε έχει καταφέρει να γίνει το δεύτερο πιο επιτυχημένο μοντέλο της Skoda, μετά την Octavia.
Χάρμα οφθαλμών
Σήμερα το εμπνευσμένο design είναι ένα στοιχείο αναβάθμισης της θεωρίας Fabia που αν και απλώνει τις διαστάσεις του πέρα από το άνω άκρο που συνηθίζεται στην κατηγορία, καταφέρνει να σερβίρει ένα ελκυστικότατο πακέτο supermini εκτέλεσης.
Τα 4,1μ. μήκους, το χορταστικό μεταξόνιο (2,56 μ.) και τα 1,78 μ. πλάτους, είναι η ουσιαστική αναβάθμιση που ζητάει κανείς από ένα supermini της σύγχρονης γενιάς που καλείται ως μοναδικό αυτοκίνητο να ανταπεξέλθει στις ανάγκες. Είτε χωροταξικές, είτε ψυχαγωγικές και εδώ η περίπτωση Monte Carlo συμπεριλαμβάνει πέραν των σύγχρονων τεχνολογιών που θα κάνουν ελκυστική την παραμονή επιβατών στην καμπίνα για ώρες και ένα σημαντικό κομμάτι που ανέκαθεν γοήτευε τον κόσμο του αυτοκινήτου και δεν είναι άλλο από το οδηγικό ενδιαφέρον.
Εδώ ποντάρει η εκδοση και κοοιτάει να το δηλώνει και οπτικά με σεμνές διαφοροποιήσεις στην εικόνα του που θα του δώσουν την ξεχωριστή του ταυτότητα. Οι αλλαγές μπορεί να μην τόσο κραυγαλέες – ευτυχώς θα λέγαμε γιατί δεν έρχεται σαν σκληροπυρηνικό RS – αλλά σίγουρα ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες μικρότερες εκδόσεις. Θα το καταλάβει κανείς απο μία σειρά από μικρά αεροδυναμικά βοηθήματα στο αμάξωμα, όπως μικροαλλαγές στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα, τα εντονότερα μαρσπιέ, την αεροτομή στην 5η πόρτα και τον ευδιάκριτο διαχύτη στον πίσω προφυλακτήρα.
Οι μαύροι τροχοί 18΄΄με την δυναμικότερη σχεδίαση, η διχρωμία του αμαξώματος, οι σκουρόχρωμες λεπτομέρειες και τα φιμέ τζάμια, είναι τα επιπλέον στοιχεία της σπορ φιλοσοφίας έκφρασης του supermini Skoda με τα λογότυπα Monte Carlo στα εμπρός φτερά που προδιαθέτει συνολικά ευχάριστα με την εικόνα του, όντας νεανικό και σπορ.
Κατά τα άλλα η εξάγωνη μάσκα συνδυάζεται με λεπτούς στάνταρ LED (προαιρετικά full-LED) προβολείς, ενώ και πίσω συναντάμε φώτα όμοιας τεχνολογίας. Γενικά δεν ξεφεύγει από την αρχική σχεδιαστική νόρμα, όμως η φρέσκια προσέγγιση και αισθητική μεταφράζεται σε δυναμισμό και αεροδυναμική.
Οι ζάντες και οι ενεργά ρυθμιζόμενες περσίδες ψύξης στην κάτω είσοδο αέρα του μπροστινού προφυλακτήρα, επιτρέπουν στον συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd: 0,28) να κάνει πρωταθλητισμό στην κατηγορία των supermini.
Το εσωτερικό είναι εμφανώς δημιουργημένο με μοντέρνα και νεανική σχεδίαση. Οι οριζόντιες γραμμές τονίζουν το πλάτος του, ενώ ο ψηφιακός και διαδραστικός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών, συνδυάζεται με μια μεγάλη, ανεξάρτητη κεντρική οθόνη infotainment με διαστάσεις έως 9,2 ίντσες.
Το «Virtual Cockpit» μπορεί να εναλλάσσει γραφικά και τις πληροφορίες που προσφέρει ή να εμφανίζει σε φουλ εικόνα τον χάρτη πλοήγησης, όμως ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό. Οι μεγάλοι κυκλικοί αεραγωγοί δεξιά και αριστερά και τα γράμματα Fabia ακροβολισμένα στο γείσο του πίνακα οργάνων, προσθέτουν στο σχεδιαστικό παιχνίδι, όπως και η «επένδυση» υφάσματος σε σημεία του ταμπλό, με ραφές αντίθεσης.
Η αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group είναι η βάση για το Fabia με την αναβάθμιση σε στιβαρότητα να προσφέρει ανώτερη συμπεριφορά αλλά και ικανότατους χώρους επιβατών. Ομοίως και αυτός για τις αποσκευές εκπροσωπείται από 380 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα μάλιστα, η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 1.190 λίτρα.
Φυσικά οι εξελιγμένες λύσεις Simply Clever είναι διαθέσιμες και εδώ ώστε να προσφέρει έως και 43 πρακτικές δυνατότητες που κάνουν την καθημερινότητα ευκολότερη. Εκτός από τις κλασικές για Skoda – όπως η ξύστρα πάγου στο καπάκι πλήρωσης καυσίμου με μετρητή βάθους πέλματος ελαστικών και η ομπρέλα στην πόρτα του οδηγού, θα βρει κανείς και έξυπνες λεπτομέρειες που κάνουν το εσωτερικό και το πορτμπαγκάζ πιο τακτικό.
Απλοποιεί το αποτέλεσμα
Η ευχάριστη λογική του Fabia Monte Carlo όμως, δεν προκύπτει μόνο από την συνολική σεμιναριακή εικόνα του εσωτερικού του, αλλά και από τα δυναμικά χαρακτηριστικά που του χαρίζουν κινητήρας, κιβώτιο και ανάρτηση. Οδηγός και συνοδηγός κάθονται σε άνετα καθίσματα με εξαιρετική στήριξη που δεν ενοχλεί στην είσοδο έξοδο όπως συμβαίνει με τα πιο σκληροπυρηνικά μπάκετ.
Ο 1.5 TSI φέρει σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων (ACT), για ακόμα περισσότερη οικονομία, δίχως συμβιβασμό στις επιδόσεις. Αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής που εμφανίζονται ανάμεσα στις 1.500-3.500 σ.α.λ. και έχει να ανταπεξέλθει απέναντι στα σχεδόν 1.300 κιλά της κατασκευής.
Μια ματιά στις ανακοινώσιμες επιδόσεις (8 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα 222 χλμ./ώρα), επιβεβαιώνει ότι το Fabia απλοποιεί τις επιταχύνσεις τάχιστα και εκπληρώνει διαδικαστικά τα μικρά τμήματα ευθειών. Το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με την διαχρονική ταμπέλα DSG, ισορροπεί άριστα την καθημερινότητα, όσο και το δυναμικό σκέλος της οδήγησης, κάτι στο οποίο συμβάλλουν και τα paddles πίσω από το τιμόνι.
Υπάρχει φυσικά και η διαμόρφωση μέσω του Drive Mode για επιλογή αναλόγως της επιθυμίας και των συνθηκών με τα Eco, Normal και Sport να δηλώνουν ξεκάθαρα τις προθέσεις τους και την επιλογή Individual να αποθηκεύει προσωπικές ρυθμίσεις.
Βέβαια, πατώντας το Sport σαφώς θα ανταποκριθεί σε απόκριση και δυναμικό πνεύμα, νιώθεις ότι ζωηρεύει και κουμπώνει με την συνολικότερη πιο σφιχτή setup ανάρτησης που διαβάζει περισσότερο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς όμως να είναι ενοχλητικό για τους επιβάτες.
Η συγκεκριμένη επιλογή στη ρύθμιση έχει αυξήσει κι άλλο τα περιθώρια πρόσφυσης, ενώ έχει βελτιώσει ακόμα περισσότερο την αίσθηση που προσφέρει στον οδηγό. Το άκαμπτο πλαίσιο εμπνέει εμπιστοσύνη να κινηθείς γρήγορα, το τιμόνι έχει το επιθυμητό βάρος και καλή πληροφόρηση, ενώ αποδοτικά και σχετικά αναίσθητα στην χρήση δείχνουν και τα φρένα για να αντιμετωπίσουν τον ορμητικό ρυθμό.
Κινητήρας και κιβώτιο δημιουργούν ένα συνδυασμό που ταυτόχρονα με τις επιδόσεις κατακτά και χαμηλές καταναλώσεις. Για να ζεις την καθημερινότητα σου με διψήφιο αριθμό, πρέπει να το θες κυνηγώντας τα νούμερα επιδόσεων.
Μια μέση τιμή αν οδηγείς φυσιολογικά είναι στην περιοχή των 7 λτ./100χλμ, ενώ σε φάση οικονομίας τα νούμερα ξεκινούν ακόμα και από τον αριθμό 6. Η ηχομόνωση της καμπίνας παραμένει ποιοτική όπως και η κύλιση ώστε να προσφέρουν ευχάριστες ταξιδιωτικές στιγμές, παρά την κλήση του προς την light σπορ γειτονιά.
Και τελικά;
Έρχεται η ώρα για ταμείο, ψάχνεις για μειονεκτήματα στο Fabia Monte Carlo και πραγματικά δυσκολεύεσαι. Τα πλεονεκτήματα επικρατούν όπου και αν πέσει το βλέμμα σου, όπου και αν περιπλανηθεί η σκέψη σου σχετικά με το γευστικό σε σπορ αίσθηση supermini της Skoda. Η αρτιότητά του, προκύπτει από ευρυχωρία, πρακτικότητα, εξοπλισμό και τεχνολογίες.
Ο 1.5 TSI, σερβίρει τις επιδόσεις το 7άρι DSG κερνάει με ευκολία και η τεχνολογία ACT, διευκολύνει την οικονομία, ενώ κερασάκι στην υπόθεση παραμένει η ρεαλιστική για την προσφορά του τιμή. Και αν εξακολουθεί για κάποιους να φαίνεται στόχος απόμακρος, η Skoda τους χαμογελάει και τους ρίχνει στο τραπέζι Fabia Monte Carlo με τον 1.0 TSI και €4.400 χαμηλότερη τιμή.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.