Δοκιμάζουμε τo τετρακίνητο Jeep Avenger 4xe με τους 145 ίππους – motorone.gr

Jeep Avenger 4xe test 2025 (3)


Το Avenger είναι το πιο πολυσυλλεκτικό μοντέλο στη γκάμα της Jeep, καθώς είναι διαθέσιμο με κινητήρα βενζίνης, ως υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό, με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο και σε διάφορες εκδόσεις εξοπλισμού. Αν κάτι έλειπε, ήταν μια τετρακίνητη έκδοση. Και ήρθε. Κυρίες και κύριοι, υποδεχτείτε το Jeep Avenger 4xe.

Κόμπακτ, μοντέρνο και περιπετειώδες

Το τετρακίνητο Avenger αρκείται σε διακριτικά στοιχεία που δηλώνουν την περιπετειώδη υπόστασή του – εκτός αν κάποιος επιλέξει την έκδοση περιορισμένης παραγωγής The North Face που θα παραχθεί σε μόλις 4.806 μονάδες.

Εμείς είχαμε για δοκιμή τη βασική έκδοση Upland που ξεχωρίζει ελαφρώς από τα υπόλοιπα Avenger χάρη στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τις μπάρες οροφής, τις μαύρες ζάντες αλουμινίου 17’’ με ελαστικά Mud+Snow και τον γάντζο ρυμούλκησης που εξέχει στον πίσω προφυλακτήρα.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Οι πιο παρατηρητικοί θα δουν και το λογότυπο 4xe στο κάτω αριστερό μέρος του πορτμπαγκάζ, καθώς κι ένα πράσινο x στον αεραγωγό του εμπρός προφυλακτήρα.

Τα άβαφα πλαστικά μέρη με την αντιχαρακτική υφή στα φτερά, τους προφυλακτήρες και χαμηλά στις πόρτες φυσικά παραμένουν και αναλαμβάνουν την προστασία του αμαξώματος στις μικροεπαφές. Θα θέλαμε πάντως τα μαρσπιέ να καλύπτονται από το κάτω μέρος των θυρών έτσι ώστε να μη λασπώνονται και να μη λερώνουν στη συνέχεια τους επιβάτες στην αποβίβαση.

Σημαντική αλλαγή στο Avenger 4xe είναι η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος που πλέον φτάνει τα 21 εκατοστά, συμβάλλοντας στην αύρα περιπέτειας που εκπέμπει το B-SUV με τη διαχρονικά μοντέρνα αισθητική.

Ντιζαϊνάτο, πρακτικό και πλούσια εξοπλισμένο

Περιορισμένες είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό, όπου η γνώριμη εικόνα διαφοροποιείται από τις νέες επενδύσεις καθισμάτων που πλένονται και το ταμπλό με τις ασημί επιφάνειες και το λογότυπο Avenger 4xe στην πλευρά του συνοδηγό.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25” και η κεντρική οθόνη αφής επίσης 10,25” είναι στάνταρ. Ο πρώτος είναι ευανάγνωστός αλλά δεν έχει στροφόμετρο, ενώ η δεύτερη είναι εύχρηστη, έχει ωραία γραφικά και φροντίζει για συνδεσιμότητα, πλοήγηση και ψυχαγωγία.

Jeep Avenger 4xe test 2025 (17)

Προσεγμένη είναι η ποιότητα κατασκευής, με τα υλικά να είναι μεν σκληρά αλλά να έχουν ευχάριστη υφή και καλή συναρμογή. Στα θετικά του εσωτερικού συγκαταλέγονται επίσης η σωστή θέση οδήγησης, η εργονομία – π.χ. ο έλεγχος του κλιματισμού γίνεται από διακόπτες στο ταμπλό και όχι από το μενού της κεντρικής οθόνης –  και οι πολλές και διάσπαρτες θήκες.

Ειδικά στην κονσόλα, η κατάργηση του επιλογέα ταχυτήτων (υπάρχουν μπουτόν στο ταμπλό για την επιλογή κίνησης) έχει αφήσει χώρο για μια μεγάλη και πρακτική θήκη με έξυπνο αναδιπλούμενο κάλυμμα.

Με μήκος 4,08 μέτρα, το B-SUV προσφέρει χώρους αντίστοιχους ενός ευρύχωρου σουπερμίνι. Τέσσερις ενήλικες με ύψος έως 1,80 μ. θα βολευτούν στην καμπίνα, ενώ στην ανάγκη θα χωρέσει και ένας πέμπτος επιβάτης, κάνοντας κάποιες παραχωρήσεις λόγω του κεντρικού τούνελ στο πάτωμα και του διαθέσιμου πλάτους. Ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών. Έχει εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και  χωρητικότητα 325 λίτρων (έναντι 380 των εκδόσεων FWD) και μπορεί να μεγαλώσει μέχρι τα 1.218 λτ. με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.

Jeep Avenger 4xe test 2025 (2)

Ο οδηγός δεν χρειάζεται να κάνει κάτι για την ενεργοποίηση του συστήματος, ούτε από την άλλη μπορεί να επέμβει στην εμπλοκή του. Η ηλεκτρονική διαχείριση του συστήματος αποφασίζει αυτόματα πότε η πρόσφυση είναι ελλιπής και πότε πρέπει να λειτουργεί το καθένα από τα τρία μοτέρ έτσι ώστε να επιτυγχάνεται αφενός η βέλτιστη πρόσφυση αναλόγως των συνθηκών, αφετέρου η αποδοτικότερη κίνηση.

Στην εύλογη απορία για το τι γίνεται με την τετρακίνηση όταν αδειάσει η μπαταρία, η Jeep απαντά με την τεχνολογία Power Looping. Χάρη σε αυτή, ο πίσω κινητήρας τροφοδοτείται απευθείας με ηλεκτρική ενέργεια εάν χρειάζεται, εξασφαλίζοντας αδιάκοπη λειτουργία της τετρακίνησης ανεξάρτητα από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος.

Jeep Avenger 4xe test 2025 (13)

Στην πράξη, η συνδυαστική απόδοση των 145 ίππων και 230 Nm εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5’’ και τελική ταχύτητα 194 χλμ./ώρα. Το πιο εντυπωσιακό είναι πως η εκκίνηση από στάση είναι πάντα ζωηρή, χάρη στους ηλεκτροκινητήρες, ενώ στη συνέχεια ο οδηγός μπορεί να έχει τον έλεγχο του αυτόματου κιβωτίου κάνοντας χειροκίνητα της αλλαγές σχέσεων με τα paddles στο τιμόνι.

Καλή είναι και η κατανάλωση καυσίμου. Η Jeep κάνει λόγο για 5,4 λίτρα/100 χλμ., νούμερο που μόνο σε ιδανικές συνθήκες και με πολύ οικονομική οδήγηση θα δεις στο trip computer. Παρόλα αυτά, τιμές μεταξύ 6,5 και 7,5 λτ./100 χλμ. είναι εύκολα εφικτές.

Jeep Avenger 4xe test 2025 (9)

Ασφαλές, ικανό και απολαυστικό

Για να χωρέσει ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας ανάμεσα στους πίσω τροχούς, ο ημιάκαμπτος άξονας των μπροστοκίνητων Avenger έχει δώσει τη θέση του σε μια νέα ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, η οποία ωφελεί τόσο την οδική συμπεριφορά όσο και την άνεση.

Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι όσο σφικτή χρειάζεται για να περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και όσο ενδοτική απαιτείται για να απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η καλή ποιότητα κύλισης συμβάλλει επίσης στον ταξιδιωτικό χαρακτήρα του B-SUV.

Jeep Avenger 4xe test 2025 (3)

Παράλληλα, το Avenger 4xe διακρίνεται για το σίγουρο και επικοινωνιακό πάτημα σε δρόμο με συνεχείς στροφές. Ο οδηγός εμπιστεύεται το στιβαρό πλαίσιο και έχει συμμάχους το άμεσο τιμόνι, τα δυνατά φρένα, αλλά και μια πληρέστατη ομπρέλα τεχνολογιών υποβοήθησης, όπως το αυτόματο φρενάρισμα, η διατήρηση στην λωρίδα κίνησης, η αναγνώριση κόπωσης και η αναγνώριση σημάτων του ΚΟΚ.

Jeep Avenger 4xe test 2025 (8)

Σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, όπως το χώμα και η λάσπη, η τετρακίνηση και τα ελαστικά M+S κάνουν τη διαφορά συγκριτικά με τις προσθιοκίνητες εκδόσεις. Ο οδηγός έχει διαθέσιμα τα συστήματα Selec-Terrain και Hill-Descent που ενισχύουν τον αυθεντικό χαρακτήρα Jeep και βοηθούν στις δύσκολες διαδρομές. Μπορεί μάλιστα να επιλέγει ανάμεσα σε 4 προγράμματα οδήγησης (Auto, Snow, Sand & Mud, Sport) που εξασφαλίζουν το σετάρισμα των ηλεκτρονικών στις ζητούμενες συνθήκες.

Jeep Avenger 4xe test 2025 (5)

Ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ, η εμπλοκή του πίσω άξονα μπορεί είναι μόνιμη σε ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα, ενώ από εκεί και μέχρι τα 90 χλμ./ώρα εμπλέκεται όταν κρίνεται απαραίτητη με σκοπό τη μεγιστοποίηση της πρόσφυσης. Σε κάθε περίπτωση, η τετρακίνηση διατηρεί το 20% της συνολικής πρόωσης ακόμη και όταν οι εμπρός τροχοί δεν έχουν καθόλου πρόσφυση, ενώ σε ολισθηρά εδάφη το Avenger μπορεί να σκαρφαλώνει σε κλίση ακόμα και 40%.

Στις εκτός δρόμου διαδρομές βοηθούν σημαντικά οι ικανές γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής (22, 21 και 35 μοίρες αντίστοιχα), η μεγάλη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (21 εκατοστά) και η ικανότητα κίνησης σε υδάτινα εμπόδια βάθους έως 40 εκατοστών. Προσοχή όμως, καθώς δεν υπάρχει ρεζέρβα.

Jeep Avenger 4xe test 2025 (6)

Τελικά;

Αναμφίβολα, η τετρακίνητη έκδοση 4xe εμπλουτίζει ουσιαστικά τη γκάμα του Avenger αναβαθμίζοντας τον αέρα περιπέτειας και προσφέροντας γνήσια Jeep χαρακτηριστικά στο δημοφιλές B-SUV.

Τιμολογιακά, η έκδοση Upland είναι αρκετά ενδιαφέρουσα στα 33.690 ευρώ με την ισχύουσα προωθητική ενέργεια της εισαγωγικής εταιρείας. Κοστίζει ελάχιστα παραπάνω από την πλούσια προσθιοκίνητη Summit και εκτός από την τετρακίνηση, προσφέρει επιπλέον 35 ίππους. Στα πλεονεκτήματα συγκαταλέγονται τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και η ελεύθερη κυκλοφορία στον Δακτύλιο της Αθήνας καθημερινά (λόγω υβριδικού συστήματος κίνησης).

Η ειδική έκδοση The North Face από την άλλη κοστίζει αρκετά παραπάνω (41.190 €), μην ξεχνάμε ωστόσο πως έχει συλλεκτικό χαρακτήρα καθώς θα παραχθεί σε μόλις 4.806 μονάδες, νούμερο που προκύπτει από το υψόμετρο του Mont Blanc…

Jeep Avenger 4xe test 2025 (32)


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων