Δοκιμάζουμε 5 αυτοκίνητα ιδανικά για την πόλη

Η ρουτίνα της οδήγησης μέσα στην πόλη απαιτεί ένα αυτοκίνητο που θα κάνει την ζωή του οδηγού του πιο εύκολη – είτε αυτός βρίσκεται κολλημένος στην κίνηση, είτε προσπαθεί απεγνωσμένα να βρει θέση για να παρκάρει.
Ένα καλό αυτοκίνητο πόλης πρέπει να είναι μικρό, ευέλικτο, οικονομικό στην αγορά και την συντήρηση και κατά το δυνατόν πρακτικό, φυσικά εντός των ορίων της κατηγορίας.
Αν βρίσκεστε στη διαδικασία ανεύρεσης του ιδανικού αυτοκινήτου πόλης, παρακάτω θα βρείτε 5 μοντέλα που πέρασαν από τα… «χέρια μας» το τελευταίο διάστημα και είναι διαθέσιμα στις ελληνικές εκθέσεις, καθώς και links με περισσότερες πληροφορίες.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Hyundai i10 1.0T N Line 90 PS
Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας υπερτροφοδοτούμενος 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 998 κ.εκ. με απόδοση 90 ίππων και 172 Nm ροπής. Η ισχύς μεταφέρεται στους μπροστινούς τροχούς χάρη σε ένα 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Το σπριντ 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα. Η Hyundai κάνει λόγο για μέση κατανάλωση καυσίμου 5,4 λίτρα/100 χλμ..
Το κινητήριο σύνολο είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας. Διαθέτει αρκετή ισχύ ώστε να αισθάνεται σβέλτο, αλλά όχι υπερβολική, θυσιάζοντας την κατανάλωση καυσίμου. Η ροπή είναι διαθέσιμη από τις 1.500 σ.α.λ., κάνοντας την οδήγησή του μέσα στην πόλη εύκολη, χωρίς την ανάγκη για πολλές αλλαγές ταχυτήτων.
Με «ταχύτερους» ρυθμούς, η κατανάλωση μπορεί να φτάσει έως και τα 8 λίτρα/100 χλμ., ωστόσο ένα πιο ρεαλιστικό νούμερο είναι περίπου στα 5,5 με 6 λίτρα /100 χλμ., ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης. Με γνώση της οικονομικής οδήγησης, μαλακό πόδι και ανοιχτό δρόμο, το νούμερο μπορεί να φτάσει έως και τα 4 λίτρα/100 χλμ..
Hyundai Inster Long Range 49 kWh 115 PS
Το Inster είναι πολύ απλό στη χρήση και παράλληλα εύκολο και ευχάριστο στην οδήγηση, με σωστά ζυγισμένο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης. Ευέλικτο, με κύκλο στροφής 10,6 μ. και πολύ μικρό σε διαστάσεις, χωράει να περάσει από τα πιο στενά σημεία και παρκάρει… παντού.
Οι 115 ίπποι του τοποθετημένου μπροστά, πιο ισχυρού στη γκάμα του μοντέλου, ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, είναι αρκετοί για κινείσαι άνετα και σβέλτα. Τα 147 Nm ροπής είναι ικανοποιητικά και -το πιο σημαντικό- έρχονται άμεσα. Η τιμή ροπής αποτελεί καλό συμβιβασμό μεταξύ απόδοσης και εξοικονόμησης ενέργειας και είναι παραπάνω από αρκετή για να πραγματοποιήσεις οποιοδήποτε ελιγμό χρειαστεί, όπως ένα γρήγορο προσπέρασμα.
Όπως τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το Inster χρησιμοποιεί κιβώτιο μονής σχέσης. Τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Sport), τα οποία επιλέγονται από το κουμπί στυλ F1 στο τιμόνι, επηρεάζουν την απόκριση του πεντάλ, ενώ υπάρχει και επιλογή Snow, για ολισθηρές συνθήκες.
Mazda 2 Hybrid 1.5 e-Skyactiv G 116 PS
Κάτω από το καπό συναντάμε ένα από τα πιο εξελιγμένα υβριδικά συστήματα που είναι διαθέσιμα αυτή τη στιγμή στην κατηγορία. Ο λόγος για το τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό μοτέρ βενζίνης 1,5 λίτρων και 92 ίππων της Toyota που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων. Το αποτέλεσμα είναι συνολική ισχύς 116 ίππων, ενώ η ροπή φτάνει τα 120 Nm από τις 3.600 έως τις 4.800 σ.α.λ..
Η ισχύς περνά στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός e-CVT κιβωτίου ταχυτήτων και το σπριντ από στάση στα 100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 9,7 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 175 χλμ./ώρα, ενώ η Mazda κάνει λόγο για μέση κατανάλωση καυσίμου μόλις 4,2 λίτρα/100 χλμ..
Καλή η θεωρία… στην πράξη όμως; Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα μαζί του καταλαβαίνεις ότι οι μηχανικοί έχουν ξοδέψει άπειρες ώρες κάνοντας όλη την τεχνολογία εξοικονόμησης καυσίμου εύκολα προσιτή σε όλους. Με προσεκτική οδήγηση σε ανοιχτό δρόμο είδαμε έως και 3,3 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε περιπτώσεις που το κυνήγι των επιδόσεων ήταν το ζητούμενο, το νούμερο ανέβηκε στα πολύ καλά 6,5 λίτρα/100 χλμ..
MINI Cooper SE 218 PS
Η μπαταρία του Cooper SE έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 49,2 kWh, που μεταφράζεται σε θεωρητική αυτονομία 402 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP. Στην πράξη, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης και το περιβάλλον (π.χ. πόλη, εθνική, θερμοκρασία), η αυτονομία κυμαίνεται ρεαλιστικά γύρω στα 330-350 χλμ., τιμή πολύ ικανοποιητική για καθημερινή χρήση. Στη δοκιμή μας σημειώσαμε χαμηλή μέση κατανάλωση ενέργειας, της τάξης των 14 -15 kWh/100 χλμ.
Η φόρτιση γίνεται με ισχύ έως 95 kW σε ταχυφορτιστή DC, όπου η μπαταρία γεμίζει από το 10% στο 80% σε περίπου 30 λεπτά. Σε wallbox AC 11 kW, μια πλήρης φόρτιση διαρκεί περίπου 5 ώρες. Οι επιλογές ανάκτησης ενέργειας είναι δύο (χαμηλή και υψηλή), με την πιο δυνατή ρύθμιση να επιτρέπει σχεδόν “one-pedal” οδήγηση.
Στην πόλη, είναι εξαιρετικά ευκίνητο, με compact διαστάσεις που διευκολύνουν το παρκάρισμα, ενώ στον ανοιχτό δρόμο παραμένει άνετο ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες. Η ηχομόνωση είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Οι θόρυβοι κύλισης και αεροδυναμικής δεν ενοχλούν ιδιαίτερα, ακόμα και σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου.
Renault 5 E-Tech 52 kWh 150 PS
Η κορυφαία έκδοση Iconic διατίθεται αποκλειστικά με μπαταρία 52 kWh και απόδοση 150 ίππων. Διαθέτει διαφορετικό σχεδιασμό τροχών αλουμινίου 18 ιντσών από τις άλλες εκδόσεις και προσθέτει θερμαινόμενο τιμόνι και εμπρός καθίσματα, καθώς και προσαρμοζόμενο cruise control, προειδοποίηση τυφλών σημείων και hands-free σύστημα στάθμευσης. Χωροταξικά το μήκους 3,92 μέτρων ηλεκτρικό supermini της Renault μπορεί να μην εντυπωσιάζει, όμως ικανοποιεί με ρεαλισμό τις αστικές του βλέψεις.
Η θέση πίσω από το τιμόνι του Renault 5 είναι οικεία και αν σε κάτι ζητάς χρόνο προσαρμογής είναι στην φορτωμένη δεξιά πλευρά διακοπτών συμπεριλαμβανομένου του επιλογέα. Κομψός στη λεπτομέρεια, αλλά σε θέση που το μη εξοικειωμένο χέρι πηγαίνει στη χρήση υαλοκαθαριστήρων συχνά μέχρι να βρει τα «πατήματα του». Πέραν τούτου, η ζωή με το Renault 5 περνάει ευχάριστα. Είτε όταν το βλέπεις, είτε όταν σου προσφέρουν φιλόξενη θέση για βόλτα, ακόμα περισσότερο όταν πάρεις θέση οδηγού που σίγουρα θα προτιμήσεις.
Μπορεί στα χαρτιά οι επιδόσεις να μην μπαίνουν βιτρίνα στην εικόνα του (τελική ταχύτητα: 150 χλμ/ώρα και 0-100 χλμ./ώρα σε 8 δλ.), όμως το ελαφρύ – για ηλεκτρικό – σύνολο των 1.532 κιλών προσφέρει ένα ζωηρό και επικοινωνιακό supermini, που διεκδικεί τίτλους οδηγικής συμπεριφοράς στην ηλεκτρική πιάτσα.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.