Δοκιμάζουμε 5 οικογενειακά SUV – motorone.gr

Η κατηγορία των οικογενειακών SUV συγκαταλέγεται στις πιο ανταγωνιστικές της αγοράς, καθώς συγκεντρώνει το έντονο ενδιαφέρον του κοινού που αναζητά ένα όχημα με πολλές απαιτήσεις. Δεν αρκεί ένα SUV να είναι ευρύχωρο – πρέπει να συνδυάζει οικονομία, ασφάλεια και σύγχρονες τεχνολογίες, ώστε να καλύπτει πλήρως τις ανάγκες μιας μοντέρνας οικογένειας.
Ένα καλό οικογενειακό SUV πρέπει να προσφέρει άνεση για όλους τους επιβάτες, να έχει προσιτό κόστος (τόσο στην απόκτηση όσο και στη χρήση και συντήρηση), ενώ ταυτόχρονα να ενσωματώνει χαρακτηριστικά που ενισχύουν την ασφάλεια και την ευκολία στην καθημερινότητα.
Παρακάτω παραθέτουμε πέντε υβριδικά οικογενειακά SUV που δοκιμάσαμε πρόσφατα. Παραθέτουμε τις εντυπώσεις μας από την εμπειρία οδήγησης κάθε μοντέλου και σας κατευθύνουμε με links σε σχετικά άρθρα για επιπλέον λεπτομέρειες και τεχνικά χαρακτηριστικά.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Ο 3κύλινδρος τούρμπο κινητήρας 1.5 EcoBoost αποδίδει 186 ίππους και 240 Nm ροπής. Συνδυάζεται όπως είπαμε με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων που, στην πράξη, λειτουργεί άψογα. Στη δοκιμή μας, ο συνδυασμός των δύο αποδείχθηκε πολύ πιο ικανός απ’ ό,τι περιμέναμε. Για την ακρίβεια, δεν μας έλειψε η δύναμη…
Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα μπορεί να μην ακούγεται εντυπωσιακή στα χαρτιά, αλλά στην πράξη, το Kuga προσφέρει άμεση απόκριση στο γκάζι και ικανή δύναμη για να κινηθείς με σιγουριά στον αυτοκινητόδρομο και σε ορεινές διαδρομές.
Η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες κυμάνθηκε γύρω στα 8,5 λίτρα/100 χλμ., νούμερο πολύ θετικό για SUV με τέτοια απόδοση, ωστόσο πολύ εύκολα μπορεί να αγγίξει διψήφια νούμερα εάν παρασυρθείς. Η μέγιστη ταχύτητά του C-SUV είναι 200 χλμ./ώρα.
Το HR-V εξοπλίζεται με ένα προηγμένο υβριδικό σύστημα αξιοποιώντας την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει η Honda από την 25ετή εμπειρία της στην υβριδική τεχνολογία. Απλοποιώντας την περιγραφή του συστήματος, ένας 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων, δύο ηλεκτρομοτέρ και ένα κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης αναλαμβάνουν το κινητικό έργο του HR-V.
Με αυτή τη διάταξη, το HR-V αποδίδει συνολική ισχύ 131 ίππων, μέγιστη ροπή 253 Nm και οι τρεις εναλλαγές του υβριδικού συστήματος, έρχονται φυσικά χωρίς να σπαζοκεφαλιάζει ο οδηγός. Το υβριδικό σύνολο μπορεί να εναλλάσσει τη λειτουργία του μεταξύ των λειτουργιών απρόσκοπτα και με γνώμονα την αποδοτικότητα. Οι Ιάπωνες παρά τα έντονα εξηλεκτρισμένα χαρακτηριστικά θέλησαν να δώσουν μια πιο παραδοσιακή αίσθηση ώστε ο οδηγός να ικανοποιείται από αυτό που οδηγεί.
Συνηθίζεται η ηλεκτρική σιωπηλή μετακίνηση στο αστικό κομφούζιο του σταμάτα ξεκίνα, υβριδική με μικτή χρήση των δυο ειδών κινητήρων όταν η πόλη ανασαίνει από κίνηση και με πρωταγωνιστή τον θερμικό κινητήρα, όταν ζητάς φουλ απόδοση. Παράλληλα, ο οδηγός μπορεί μέσω του Drive Mode να επιλέξει τα προγράμματα Eco, Normal ή Sport για ανάλογη χρήση, ενώ για πιο ηλεκτρική εμπειρία η θέση B στον επιλογέα του eCVT και η χρήση των paddles αναβαθμίζουν το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας προς τη μπαταρία κατά την κύλιση ή το φρενάρισμα.
Το 48βολτο ήπια υβριδικό σύστημα του ομίλου Stellantis έχει μια πολύ δύσκολη αποστολή: να κινήσει ένα μεγάλο SUV βάρους 1.600 κιλών. Στην πράξη τα καταφέρνει περίφημα, προσφέροντας αξιοπρεπέστατες επιδόσεις αλλά και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Ο 1.200άρης turbo βενζίνης των 136 ίππων και 230 Nm ροπής συνδυάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα αυτόματο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη e-DCS6, το οποίο ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 10,2’’ και η μέγιστη ταχύτητα είναι 202 χλμ./ώρα.
Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση χάρη και στο πάντα ετοιμοπόλεμο ηλεκτρικό μοτέρ και οι αλλαγές σχέσεων πραγματοποιούνται σβέλτα και εξαιρετικά ομαλά, είτε γίνονται αυτόματα είτε χειροκίνητα από τα paddles στο τιμόνι. Ο οδηγός έχει επίσης στη διάθεσή του 3 προφίλ οδήγησης (Normal, Sport, Eco) αλλά και την επιλογή Manual στο κιβώτιο για καλύτερο έλεγχο των αλλαγών σχέσεων.
Με αποκλειστικότητα ένα υβριδικό σύνολο 1.995 κ.εκ. με 136 ίππους και 182 Nm ροπή, αλλά και με την αρωγή ηλεκτροκινητήρα 17 ίππων, το Forester παραμένει πιστό στην Symmetrical AWD τετρακίνηση και χρησιμοποιεί ένα CVT αυτόματο κιβώτιο με 7 διαβαθμίσεις, εν είδη σχέσεων. Ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού έχει βελτιστοποιηθεί για το υβριδικό του έργο (mild hybrid τεχνολογία 48V), με όφελος την μείωση των κραδασμών και του θορύβου που με την σειρά τους έχουν βελτιώσει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας και την μακροζωία του.
Στην πράξη δεν επιδιώκει να σε εντυπωσιάσει με καταιγιστικές επιδόσεις, αλλά με ουσιαστικές. Τα 188 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας δεν δίνουν αφορμή για παράπονα, άλλωστε ταξιδεύει αρχοντικά και με εξασφαλισμένη ποιότητα κύλισης. Τα 12,2 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα, σίγουρα δεν διεκδικούν δάφνες επιβράβευσης όμως στην πράξη, μόνο αν ξυπνήσει μέσα σου η καταδίωξη θα νιώσεις μειονεκτικά.
Η ουσία είναι ότι αν και +1.700 κιλά, ωφελείται από το CVT «αυτόματο» κιβώτιο και στην καθημερινότητα δεν θα νιώσεις το δίλιτρο Forester e-Boxer, νωχελικό. Η κατανάλωση παραμένει σε μονοψήφιο νούμερο, αν δεν πέφτει το πόδι σαν αμόνι στο δεξί πεντάλ ή δεν βρίσκεται σε χρήση off road.
Το νέο ηλεκτρικό μοτέρ που τοποθετείται στον πίσω άξονα αποδίδει 286 ίππους και 545 Nm ροπής, και αντικαθιστά το παλαιότερο των 204 ίππων. Η διαφορά στην απόδοση είναι αισθητή από την πρώτη κιόλας εκκίνηση. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 6,7 δευτερόλεπτα και το ID.4 δείχνει πρόθυμο, σβέλτο και σταθερό. Καθόλου άσχημα για ένα όχημα που ζυγίζει 2,1 τόνους. Η τελική ταχύτητα παραμένει ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 180 χλμ./ώρα, όμως το δυνατό σημείο του μοντέλου είναι η ενδιάμεση επιτάχυνση και η ροή της ισχύος, που παραμένει σταθερή και απόλυτα ελεγχόμενη.
Η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) έχει ρυθμιστεί για άνεση χωρίς να θυσιάζει την ευστάθεια. Ακόμα και σε κακό οδόστρωμα, το ID.4 Pro More δεν ταράσσει τους επιβάτες. Η ηχομόνωση είναι εξαιρετική, με τον ηλεκτροκινητήρα να παραμένει σχεδόν «άηχος» και τους θορύβους κύλισης να φιλτράρονται αποτελεσματικά. Παρόλο τη δικίνητη έκδοση που είχαμε στα χέρια μας, κυκλοφορήσαμε για λίγο σε βατό χωματόδρομο χωρίς κανένα πρόβλημα. Η Volkswagen όμως προσφέρει το μοντέλο και με σύστημα τετρακίνησης (4MOTION), το οποίο φέρει ακόμα έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα για μεγαλύτερη ασφάλεια και εκτός δρόμου περιπέτειες.
Η μπαταρία έχει καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα 77 kWh (ονομαστική: 82 kWh) και σύμφωνα με το πρότυπο WLTP εξασφαλίζει έως 546 χλμ. αυτονομίας. Σε μικτές συνθήκες, κατά την εβδομαδιαία δοκιμή μας, η πραγματική αυτονομία κυμάνθηκε ανάμεσα στα 440–480 χλμ., με μέση κατανάλωση 17 kWh/100 χλμ..
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.