Δοκιμή: Citroen C5 Aircross Hybrid 145

Δοκιμή: Citroen C5 Aircross Hybrid 145


Στην εποχή που τα SUV θέλουν να τα κάνουν όλα η Citroen συνεχίζει να κάνει αυτό που ξέρει: να βάζει σε πρώτη προτεραιότητα την άνεση. Και μπαίνω κατευθείαν στο ψητό και στην έκδοση της δοκιμής μας: το νέο C5 Aircross Hybrid 145 δεν είναι ότι πιο γρήγορο, δεν έχει ανάγκη από premium υποκατάστατα και δεν μπαίνει στην πρίζα. Είναι όσο πιο απλό και πρακτικό γίνεται: βενζινούλα, περιστασιακή ηλεκτρική υποβοήθηση, αυτόματο κιβώτιο, πολύ χώρο για την οικογένεια και πολύ-πολύ άνεση για όλους.

Σχεδιαστικά, η δεύτερη γενιά του C5 Aircross συνεχίζει στο μοτίβο που χάραξαν τα μικρότερα C3 / C3 Aircross, με πιο καθαρές αλλά έντονες γραμμές και φρέσκα στοιχεία εμπνευσμένα από το πρωτότυπο Oli. Τα λεπτά φωτιστικά σώματα, η νέα μάσκα και οι τετραγωνισμένοι θόλοι του δίνουν έναν πιο τεχνολογικό και μοντέρνο αέρα, χωρίς να επισκιάζεται το «φουσκωμένο» SUV στυλ του.

To οποίο δείχνει ακόμη πιο εμφατικό χάρη στο αυξημένο μήκος (στα 4,652 μέτρα), το σημαντικά μεγαλύτερο πλάτος (στα 1,936 μέτρα) και με το ύψος να παραμένει περίπου ίδιο.

Το πίσω μέρος έχει επίσης μετεξελιχθεί για να εναρμονίζεται με το όλο σύνολο και δεν λείπουν κάποια σχεδιαστικά τρικ όπως τα «πτερύγια» που προεξέχουν στα πλάγια από τα φωτιστικά σώματα.

Την ίδια στιγμή η απόσταση από το έδαφος (στα 20 εκατοστά) και οι 18άρες ζάντες αλουμινίου συνθέτουν ένα προφίλ που δείχνει όσο SUV χρειάζεται με ισορροπημένες αναλογίες.

Στο εσωτερικό, το ταμπλό διατηρεί την lounge αύρα με τον μινιμάλ αέρα που λάνσαρε η Citroen τα τελευταία χρόνια.

Οι σκληρές πλαστικές επιφάνειες είναι καλυμμένες με ύφασμα, υπάρχει ένα επίπεδο πάνελ που εκτείνεται από άκρη σε άκρη, ενώ στο κέντρο κυριαρχεί μια ελαφρώς «ξαπλωμένη» κάθετη 10 ιντσών οθόνη αφής.

Στην κατάληξή της υπάρχουν διακόπτες για την επιλογή της κίνησης και για το προφίλ οδήγησης, ενώ δίπλα υπάρχει θέση επαγωγικής φόρτισης για κινητό (15W), συν μία ποτηροθήκη.

Μην ξινίζετε, επειδή από κάτω η διαμπερής κονσόλα κρύβει έξτρα θέσεις για μικροαντικείμενα και ποτηροθήκες, καθώς και θύρες USB.

Το τιμόνι έχει σωστή διάμετρο (θα προτιμούσα να είναι εντελώς κυκλική η στεφάνη) και ευχάριστη λαβή, ενώ πολύ βολικοί είναι οι απτικοί διακόπτες.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 13 ιντσών (πραγματική, όχι fake όπως στο C3) δείχνει καθαρά τις πληροφορίες, με έξυπνα animations που σε βοηθούν να βλέπεις πότε λειτουργεί ο ηλεκτροκινητήρας.

Η εργονομία είναι βελτιωμένη, με φυσικούς διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες του κλιματισμού και μια έξυπνη διάταξη αποθηκευτικών χώρων στη βάση της κονσόλας.

Από την άλλη το μενού είναι εύκολο για να επιλέξεις όλες τις ρυθμίσεις που θες ενώ η λογική του tablet που περιλαμβάνει και shortcuts σου κάνει τη ζωή πολύ πιο εύκολη. Πολύ καλή είναι και η συνδεσιμότητα με Android Auto.

Τα καθίσματα Advanced Comfort είναι ένα από τα μεγαλύτερα ατού του αυτοκινήτου. Παρότι η έκδοση You! είναι η βασική, τα εμπρός καθίσματα θυμίζουν περισσότερο πολυθρόνα παρά κάθισμα αυτοκινήτου.

Είναι αφράτα, αλλά όχι μαλακά ώστε να στηρίζουν το σώμα μια χαρά και ξεκούραστα ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια.

Πίσω, υπάρχουν τρεις άνετες θέσεις, σύμφωνοι, ο μεσαίος πρέπει να συμβιβαστεί με την πιο σκληρή πίσω ράχη. Παρόλα αυτά, ο χώρος για τα πόδια και τα κεφάλια είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας, ενώ η ελαφρώς ρυθμιζόμενη πλάτη προσθέτει ένα ακόμα πόντο άνεσης.

Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 565 λίτρα και φτάνει έως και τα 651 αφαιρώντας το άνω κάλυμμα. Με αναδιπλωμένα πίσω καθίσματα η χωρητικότητα αγγίζει τα 1.668 λίτρα. Πάντως, θα ήθελα μην είναι τόσο τετραγωνισμένος και στα πλαϊνά να υπάρχουν εσοχές ώστε να χωρά π.χ. μια ομπρέλα θαλάσσης.

Ο πασπαρτού τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V που του δίνει συνολικά 143 ίππους, εξασφαλίζουν στο C5 Aircross Hybrid 145 ικανοποιητικές επιδόσεις, έστω και αν αυτό δεν είναι το ζητούμενο. Συγκεκριμένα, η επιτάχυνση για τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα.

Ο κινητήρας των 1,2 λίτρων μπορεί να δείχνει «μικρός» σε κυβικά για ένα SUV τέτοιου μεγέθους, αλλά η υποβοήθηση από το ηλεκτρικό μοτέρ των 28 ίππων κάνει μεγάλη διαφορά στη ροπή χαμηλά.

Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη -με έξι σχέσεις- φροντίζει για ομαλές αλλαγές και το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ συμπληρώνει χαμηλά, για πιο γραμμική απόδοση και μειωμένη κατανάλωση (υπολογίστε κάπου στα 6,5-7,5 λίτρα/100 χλμ.). Με προσεκτική οδήγηση και εκμετάλλευση του ηλεκτρικού συστήματος στην πόλη, μπορείς να πλησιάσεις τις εργοστασιακές τιμές χωρίς ιδιαίτερο κόπο.

Σύμφωνα με τα όσα έχουμε πει μέχρι εδώ δεν χρειάζεται να είστε μέντιουμ για να υποθέσετε ότι στον δρόμο, το γαλλικό SUV είναι άνετο… και πάλι άνετο. Η ανάρτηση με τα ειδικά αμορτισέρ και τα ανάλογα silent blocks κάνει εξαιρετική δουλειά στο φιλτράρισμα των ανωμαλιών, θυμίζοντας τα κλασικά Citroen που «κατάπιναν» τις λακκούβες χωρίς να το καταλαβαίνεις.

Ο πίσω ημιάκαμπτος προσφέρει πολύ καλά επίπεδα άνεσης και μόνο στα δύσκολα θα «τερματίσει», ενώ σε χαλαρό ρυθμό, το C5 Aircross αποδεικνύεται απολαυστικό και χαλαρωτικό. Στο ταξίδι, η ηχομόνωση είναι πολύ καλή με αποτέλεσμα το C5 Aircross να είναι πιο «ήσυχο» και ξεκούραστο απ’ όσο θα περίμενε κανείς από ένα SUV σχεδόν 4,7 μέτρων με τόσο μικρό μοτέρ.

Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και παρόλο που έχει γίνει καλή δουλειά στην ηχομόνωση ο PureTech ακούγεται. Παρά ταύτα, η χαρακτηριστική τρικύλινδρη χροιά του δεν είναι ενοχλητική και γίνεται έντονη μόνο κάθε φορά που τον πιέζεις.

Στις υψηλές ταχύτητες δεν υπάρχει κάτι το μεμπτό πέρα από ένα ήπιο αεροδυναμικό «ψιθύρισμα», ενώ στις αστικές μετακινήσεις, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να κινεί μόνος του το αυτοκίνητο για μικρές αποστάσεις-π.χ. σε φανάρι ή στο παρκάρισμα- κάτι που μειώνει και την κατανάλωση αλλά και το θόρυβο. Σημειώστε ότι η συνεργασία μεταξύ θερμικού και ηλεκτρικού κινητήρα γίνεται χωρίς κραδασμούς ή καθυστερήσεις. Γενικότερα, το κιβώτιο ταχυτήτων συνεργάζεται καλά με το μοτέρ, ενώ στο σπορ προφίλ οδήγησης μπορείς να επέμβεις με paddles στο τιμόνι.

Το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ και όχι ιδιαίτερα άμεσο, με έλλειψη πληροφόρησης στις μικρές ταχύτητες. Η αίσθησή του βελτιώνεται όσο ανεβαίνει η ταχύτητα, αλλά δεν είναι ότι πιο επικοινωνιακό υπάρχει. Αυτό δεν είναι απαραίτητα μειονέκτημα, αφού το γαλλικό SUV προορίζεται για χαλαρή οδήγηση. Στις στροφές η συμπεριφορά και του νέου C5 είναι προβλέψιμη, χωρίς το αμάξωμα να παίρνει μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος και εμπνέοντας σιγουριά. Έτσι και αλλιώς δεν χρειάζεσαι κάτι περισσότερο από ένα SUV όπως το C5 Aircross.

Η τιμή της έκδοσης Hybrid 145 στην Ελλάδα ξεκινά από 29.900 ευρώ (δείτε εδώ όλες τις εκδόσεις), κάτι που τη φέρνει σε άμεσο ανταγωνισμό με υβριδικά SUV όπως τα Nissan Qashqai, Hyundai Tucson, Opel Grandland, Renault Austral κ.α.

Σε επίπεδο εξοπλισμού, το νέο C5 Aircross έχει τα πάντα από τη βασική του έκδοση: κλιματισμό, οθόνη αφής με CarPlay/ Android Auto, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, και πλήρες πακέτο υποβοήθησης (AEB, αναγνώριση πινακίδων, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κ.λπ.).

Το μόνο που ίσως θα ήθελε κάποιος είναι κάποιες επιπλέον ευκολίες (όπως θερμαινόμενα καθίσματα ή πιο δυνατά LED φώτα), αλλά σε γενικές γραμμές ο εξοπλισμός είναι πλήρης.

Συμπερασματικά, το C5 Aircross είναι φτιαγμένο για να πηγαίνεις άνετα στη δουλειά, να χωράς τους πάντες πίσω χωρίς γκρίνια, να μη σε κουράζει στο ταξίδι και να μη σε τρομάζει στην κατανάλωση. Και όλα αυτά, χωρίς να χρειάζεται να εξηγήσεις σε κανέναν γιατί δεν πήρες κάτι πιο «δυνατό». Απλά και σταράτα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Citroën C5 Aircross Hybrid 145
Κινητήρας: Τρικύλινδρος, 1.199 cc turbo με υβριδική υποβοήθηση 48V
Ισχύς: 136 PS / 5.500 rpm
Ροπή: 280 Nm / 1.750 rpm
Συνδυασμένη ισχύς: 145 PS (με τον ηλεκτροκινητήρα 21 kW)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη e-DCT 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,2 sec
Τελική ταχύτητα: 201 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής: 5,4 lt/100 km / 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO₂: 122–126 g/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.652 / 1.936 / 1.691 mm
Μεταξόνιο: 2.784 mm
Απόσταση από το έδαφος: 201 mm
Βάρος (κενό): 1.554 kg
Χώρος αποσκευών: 565-1.668 λίτρα
Τιμή: Από 29.900 ευρώ (με την τρέχουσα προσφορά των 1.100 ευρώ)

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων