ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025: Η τελική κατάταξη, οι δηλώσεις μετά τον τερματισμό και η βαθμολογία

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025 ολοκληρώθηκε, με πολλές δυσκολίες για τα περισσότερα πληρώματα αλλά χωρίς μεγάλες ανατροπές, αν και δεν έλειψε το δράμα στην τελευταία ειδική του αγώνα. Ο Ott Tanak, όντας άνετα πρώτος γενικής και πολύ κοντά στη νίκη, αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα στο κιβώτιο του Hyundai i20 N. Ο χρόνος που έχασε ωστόσο δεν ήταν τελικά αρκετός να του στερήσει τη νίκη, αφού η διαφορά που είχε χτίσει από τον δεύτερο Sebastien Ogier αρκούσε στο τέλος για να διατηρήσει την πρωτιά και να κατακτήσει τη νίκη.
Μια πολύ σημαντική νίκη που από τη μία βάζει τέλος στο αήττητο σερί της Toyota Gazoo Racing στο φετινό πρωτάθλημα, αφετέρου φέρνει τον Εσθονό στην 3η θέση της βαθμολογίας, 12 πόντους πίσω από τον πρωτοπόρο Elfyn Evans και 9 πίσω από τον δεύτερο Ogier, ο οποίος δεν θα συμμετάσχει σε όλους τους αγώνες της σεζόν.
Το βάθρο συμπλήρωσε ο Adrien Fourmaux που κέρδισε 3 ειδικές και είχε ελπίδες για τη νίκη μέχρι το πρωί του Σαββάτου, που έσπασε την πίσω πίσω δεξιά ανάρτηση του Hyundai i20 N Rally1.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Την πρώτη πεντάδα έκλεισαν ο Elfyn Evans, που δεν κατάφερε να βρει ποτέ ρυθμό νίκης με το Toyota GR Yaris και ο περσινός νικητής, Thierry Neuville, ο οποίος αντιμετώπισε πολλά προβλήματα με τα ελαστικά, την ανάρτηση και τον κινητήρα του Hyundai i20 N.
Στην κατηγορία WRC2 ο Oliver Solberg με το Toyota GR Yaris Rally2 κυριάρχησε από την αρχή μέχρι το τέλος του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις για να κατακτήσει μία επιβλητική νίκη, με διαφορά 53,8’’ επί του Βρετανού Gus Greensmith (Skoda Fabia), που αντιστάθηκε στην πρόκληση του Γάλλου Yohan Rossel (Citroen C3).
Στη μάχη της WRC Junior με τα Ford Fiesta Rally3 πήρε μια πειστική νίκη ο 26χρονος Τούρκος Ali Türkkan, έξι σχεδόν λεπτά μπροστά από τον δεύτερο Taylor Gill!
Πρώτος ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα τερμάτισε ο Γιάννης Πλάγος (Skoda Fabia Rally2), ολοκληρώνοντας τον αγώνα στην 26η θέση της γενικής κατάταξης. Ακολούθησε ο Νώντας Καρανικόλας (Ford Fiesta Rally2) στην 32η θέση γενικής και ο Ευθύμης Χαλκιάς (Renault Clio Rally3) μία θέση πίσω του.
Οι δηλώσεις των οδηγών μετά τον τερματισμό
#8 Ott TÄNAK
«Ήταν απίστευτα απαιτητικό, με τη σκληρότητα του τερέν, τις θερμοκρασίες και τη διάρκεια του Ράλλυ. Ήταν μια τεράστια πρόκληση. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που καταφέραμε να τα συνδυάσουμε όλα: να διατηρήσουμε τα ελαστικά και ταυτόχρονα να έχουμε καλή απόδοση. Ο βασικός μας στόχος ήταν η σωστή διαχείριση των ελαστικών. Προφανώς τα κάναμε όλα τέλεια. Πιέσαμε στα σημεία χαμηλού ρίσκου, και στα πιο σκληρά κομμάτια κόψαμε».
#17 Sébastien OGIER
«Ειδικά σε ένα Σαββατοκύριακο όπου ο Ott αποδίδει σε αυτό το επίπεδο και δεν μας δίνονται ευκαιρίες, εγώ φεύγω με ένα μεγάλο χαμόγελο, γιατί ξέρω ότι έκανα ό,τι μπορούσα. Δεν υπήρχε περιθώριο για κάτι παραπάνω. Μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι με τους βαθμούς. Η πρωτοπορία στους Κατασκευαστές παραμένει, και αυτό είναι το πιο σημαντικό για μένα».
#16 Adrien FOURMAUX
«Χαίρομαι που είμαι ξανά πίσω. Τα καταφέραμε καλά και μπορούμε να είμαστε περήφανοι γι’ αυτό. Χάσαμε λίγο χρόνο σήμερα, αλλά είμαστε στην τρίτη θέση, με καλούς βαθμούς για το Πρωτάθλημα και την ομάδα. Ήταν το πιο δύσκολο Ράλλυ – η Παρασκευή ήταν τρέλα, με τη σκληρότητα του τερέν και τη θερμοκρασία. Προσπαθούσα να μείνω ψύχραιμος και ήρεμος. Θα μπορούσα να είχα πιέσει λίγο περισσότερο την Παρασκευή, αλλά λόγω της ζέστης και της κατάστασης των ειδικών, ήταν πολύ δύσκολο».
#33 Elfyn EVANS
«Καταφέραμε να αποφύγουμε τα προβλήματα όλο το Σαββατοκύριακο, οπότε αυτό είναι τουλάχιστον κάτι. Επιστρέψαμε στην 4η θέση και πήραμε 17 βαθμούς, κάτι που βοήθησε να απαλύνει το πλήγμα από την απόδοσή μας. Γνωρίζαμε σίγουρα, ερχόμενοι σε αυτά τα τρία δύσκολα ράλλυ, ότι υπήρχε μεγάλη πιθανότητα να φύγουμε χωρίς την πρωτοπορία στο Πρωτάθλημα. Από αυτή την άποψη, είμαι ικανοποιημένος».
#1 Thierry NEUVILLE
«Για να είμαι ειλικρινής, χάσαμε την ευκαιρία για ένα καλό αποτέλεσμα λόγω των προβλημάτων με τα ελαστικά. Ήταν κάτι παραπάνω από μερικά κλαταρίσματα για εμάς αυτό το Σαββατοκύριακο. Πρέπει να το διερευνήσουμε πιο βαθιά, δεν ήμουν ο μόνος που αντιμετώπισε προβλήματα. Προφανώς υπήρχε περιθώριο για κάτι παραπάνω σήμερα, αλλά τα τεχνικά προβλήματα μας φρέναραν στην προσπάθεια για επιπλέον βαθμούς».
#69 Kalle ROVANPERÄ
«Αυτό το Σαββατοκύριακο τίποτα δεν λειτουργούσε, για να είμαι ειλικρινής. Δεν είχα τον ρυθμό που θα έπρεπε, υπάρχει μεγάλο περιθώριο βελτίωσης, δεν απέδωσα όπως συνήθως. Προφανώς, όταν δεν νιώθεις άνετα μέσα στο αυτοκίνητο, τα πράγματα δεν πάνε καλά».
#18 Takamoto KATSUTA
«Ήμουν χαρούμενος που το έκανα, χαίρομαι που πήρε τους βαθμούς στην Power Stage [αναφερόμενος στο ότι έδωσε τη θέση εκκίνησης στον Κalle Rovanpera]. Δυστυχώς εμείς δεν τα καταφέραμε, αλλά μερικές φορές έτσι είναι τα πράγματα. Είναι κρίμα, αλλά συμβαίνει σε ένα πολύ, πολύ σκληρό ράλλυ. Ξέραμε ότι ο αγώνας θα είναι δύσκολος και σκληρός, και έπρεπε να διαχειριστούμε την κατάσταση για να αποφύγουμε οδηγικά λάθη και κλαταρίσματα, αλλά προφανώς δεν τα καταφέραμε».
#5 Sami PAJARI
«Ήταν πραγματικά απαιτητικό, όπως είναι πάντα το Ράλλυ Ακρόπολις – ένα από τα πιο σκληρά, αν όχι το πιο σκληρό της σεζόν. Η ταχύτητά μας την Παρασκευή ήταν αρκετά καλή, αλλά μετά αντιμετωπίσαμε ένα τεχνικό πρόβλημα, κάτι σπάνιο, είναι όμως μέρος του σπορ και μπορεί να συμβεί. Είμαι πάντως χαρούμενος που η ομάδα επισκεύασε το αυτοκίνητο και μπορέσαμε να οδηγήσουμε σήμερα. Ήταν μια καλή εμπειρία και χαίρομαι που κάναμε μερικούς καλούς χρόνους στις ειδικές».
#55 Joshua MCERLEAN
«Ήταν ένα πολύ δύσκολο Σαββατοκύριακο, τόσο μέσα όσο και έξω από το αυτοκίνητο, σωματικά πολύ απαιτητικό. Αλλά ήταν ωραίο, είχαμε έναν ρυθμό».
#22 Mārtiņš SESKS
«Ήταν αρκετά εντάξει αν δεις τους χρόνους κάποιων ειδικών, ενώ και η Power Stage δεν ήταν και τόσο άσχημη. Υπάρχουν κάποια θετικά που μπορούμε να κρατήσουμε. Όταν έρχεσαι σε ένα ράλλυ σαν αυτό, ειδικά για πρώτη φορά με αυτοκίνητο Rally1, δεν έχεις την πολυτέλεια να ξεκινήσεις αργά, μαθαίνοντας και σκεπτόμενος πώς να τα πας καλύτερα. Το θετικό είναι ότι τώρα καταλαβαίνω, θεωρητικά, πώς πρέπει να γίνει».
#21 Oliver SOLBERG / Elliott EDMONDSON
«Απίστευτο Σαββατοκύριακο, τώρα νιώθω μεγάλη ανακούφιση. Η πειθαρχία και η συγκέντρωση πήγαν μαζί αυτό το Σαββατοκύριακο. Πειθαρχία στο να μην οδηγείς πολύ γρήγορα, να έχεις τα μάτια σου ανοιχτά, σχεδόν να συγκρατείσαι, να μην ενθουσιάζεσαι υπερβολικά. Ήταν ίσως ένα από τα καλύτερα και πιο δύσκολα Σαββατοκύριακά μου. Ο στόχος ήταν να κερδίσουμε το ράλλυ, αλλά και να μη μας πιάσει πανικός. Είναι ένα μεγάλο ράλλυ, μπορεί να συμβεί το οτιδήποτε. Το πλάνο ήταν να βρούμε ρυθμό και να έχουμε αρκετό χρόνο για να αποφύγουμε όλες τις πέτρες. Απέφευγα ακόμα και τις πιο μικρές πέτρες σήμερα και όλο το Σαββατοκύριακο – δεν ήθελα να ρισκάρω τίποτα. Και όπου μπορούσα, πίεσα».
#23 Gus GREENSMITH / Jonas ANDERSSON
«Ήταν ένα καλό τέλος στη σημερινή ημέρα, σε μία ειδική είχαμε σίγουρα την ταχύτητα, αλλά να τη διατηρήσουμε σε όλο το ράλλυ αυτήν τη στιγμή δεν είναι εφικτό. Έχουμε δρόμο μπροστά μας, πρέπει να ανέβουμε πιο ψηλά στο βάθρο».
#34 Kajetan KAJETANOWICZ / Maciej SZCZEPANIAK
«Συμμετείχα σε 8 Ράλλυ Ακρόπολις, αλλά αυτό ήταν το πιο σκληρό. Λόγω του καιρού, λόγω του έντονου ανταγωνισμού φέτος. Οι ειδικές ήταν εκπληκτικές, αλλά σκληρές, όλα αυτά καθιστούν το φετινό ράλλυ το πιο απαιτητικό. Κάναμε πολύ καλή δουλειά, συνεχίζουμε να μαθαίνουμε, είναι η πρώτη μου σεζόν με την Toyota».
#35 Emil LINDHOLM / Reeta HÄMÄLÄINEN
«Ήταν ένα απαιτητικό event για όλους, με τις υψηλές θερμοκρασίες τόσο για τα αυτοκίνητα όσο και για τα ελαστικά. Είναι ένας ωραίος αγώνας, αλλά δεν είχαμε την τύχη με το μέρος μας. Ίσως δεν ήμασταν και τόσο καλά προετοιμασμένοι».
#42 Robert VIRVES / Jakko VIILO
«Δεν ήταν το αναμενόμενο αποτέλεσμα, αντιμετωπίσαμε πολλά κλαταρίσματα και κάποια προβλήματα. Θέλαμε τουλάχιστον να παλέψουμε για το βάθρο, αλλά με όλα αυτά τα θέματα δεν ήταν δυνατόν. Κατά τα άλλα, ήταν ένα όμορφο ράλλυ».
#50 Epameinondas KARANIKOLAS / Georgios KAKAVAS
«Γενικά μάλλον δεν ήμασταν καλά. Ούτε το αυτοκίνητο ξέραμε, ούτε ήμασταν 100% έτοιμοι. Έπρεπε να είχαμε προετοιμαστεί καλύτερα, δεν ήταν μόνο τα κλαταρίσματα, συνολικά δεν πήγε καλά ο αγώνας».
#30 Léo ROSSEL / Guillaume MERCOIRET
«Είχαμε κάποια προβλήματα, αλλά είμαι χαρούμενος που τερματίσαμε μέσα στη δεκάδα της κατάταξης του WRC2 και στην πεντάδα του WRC2 Challenger. Είναι η πρώτη μου σεζόν στο WRC2 – δεν έχω μεγάλη εμπειρία στο χώμα και είμαι χαρούμενος που βρίσκομαι εδώ».
#58 Efthymios CHALKIAS / Nikolaos KOMNOS
«Είμαι πολύ χαρούμενος που τερμάτισα έναν πολύ δύσκολο αγώνα. Από τα πιο δύσκολα Ακρόπολις που έχω κάνει, χρειαζόταν τακτική, υπομονή και εμπειρία, καταφέραμε και γυρίσαμε πίσω και είμαι πολύ χαρούμενος».
#63 Taylor GILL / Daniel BRKIC
«Πολύ σκληρός και δύσκολος αγώνας, όπως συνήθως, αλλά κατάφερα να τερματίσω στη δεύτερη θέση στο JWRC. Είμαστε αρκετά χαρούμενοι».
#68 Ali TÜRKKAN / Oytun ALBAYRAK
«Ήταν ένα εκπληκτικό ράλλυ. Κερδίσαμε 7 ειδικές, ήμασταν στην κορυφή σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Κάναμε πολύ καλά τη δουλειά μας, χωρίς ατυχίες, χωρίς λάθη, και στο τέλος του ράλλυ είμαστε οι νικητές. Είμαστε το πρώτο τουρκικό πλήρωμα που κερδίζει σε αγώνα του WRC σε οποιαδήποτε κατηγορία. Κερδίσαμε και στο JWRC και στο WRC3 και είμαστε πολύ ικανοποιημένοι».
#71 Diego DOMÍNGUEZ / Rogelio PEÑATE
«Ήταν ένα πολύ απαιτητικό ράλλυ με πολλά προβλήματα. Στο τέλος τερματίσαμε τρίτοι και κερδίσαμε την Power Stage. Είμαστε συνολικά χαρούμενοι και επιτέλους επιστρέψαμε στο βάθρο μετά από ένα απογοητευτικό Ράλλυ Σαρδηνίας».
#73 Ioannis PLAGOS / Christos KOUZIONIS
«Το ζητήσατε και εμείς το καταφέραμε! Η Ελληνική Αστυνομία γύρισε πίσω με ασφάλεια. Το ράλλυ ήταν φέτος πολύ απαιτητικό και παράλληλα πολύ γρήγορο, καταπόνησε πολύ αυτοκίνητα και πληρώματα. Δεν μπορώ να πω πως είμαι γρήγορος στο χώμα, οι συγκυρίες μάς έφεραν στην πρώτη θέση. Ήμασταν τυχεροί, φτάσαμε ως εδώ, προχωράμε».
#80 Dimitris PARELLIS / Andreas PAPANDREOU
«Είμαι χαρούμενος, ανακουφισμένος, καταφέραμε να φτάσουμε στον τερματισμό με ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Οι ειδικές ήταν σκληρές – χρειαζόταν στρατηγική, μελέτη και καλή ομάδα».
WRC: Βαθμολογία Οδηγών μετά το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025
ΕΔ1 – Υπερειδική Ζαππείου: Ταχύτεροι οι Ogier και Tanak – Κόλλησαν στην κίνηση τα αγωνιστικά
ΕΔ2 – Άγιοι Θεόδωροι 1: Παραμένει στην κορυφή ο Ogier, κλατάρισμα για Katsuta, McErlean και Sesks
ΕΔ3 – Λουτράκι: Ταχύτερος ο Fourmaux, o Neuville επικεφαλής γενικής κατάταξης
ΕΔ4 – Άγιοι Θεόδωροι 2: Κλατάρισμα για τον Neuville, ο Ogier επικεφαλής
ΕΔ5 – Θήβα: Αντεπίθεση Hyundai με Fourmaux και Tanak
ΕΔ6 – Στείρι: Tanak και Fourmaux περνούν εμπρός από τον Ogier
ΕΔ7 – Ελάτεια: Ο Neuville ταχύτερος, ο Tanak επικεφαλής
ΕΔ8 – Παύλιανη 1: Ο Tanak άνοιξε τη διαφορά από τους Fourmaux και Ogier
ΕΔ9 – Καρούτες 1: Ο Ott Tanak διατηρεί την πρωτιά με ταχύτερο χρόνο
ΕΔ10 – Οινοχώρι 1: Ταχύτερος ο Ogier, άτυχος ο Fourmaux που έσπασε ανάρτηση
ΕΔ11 – Παύλιανη 2: Aκάθεκτος o Ott Tanak, διπλό πλήγμα για την Toyota
ΕΔ12 – Καρούτες 2: Άπιαστος ο Ott Tanak
ΕΔ13 – Οινοχώρι 2: Με 5 στα 6 το Σάββατο ο Ott Tanak
ΕΔ14 – Σμόκοβο 1: Κυριαρχία Tanak και στο Σμόκοβο 1, δεν εκκίνησε ο Munster
ΕΔ15 – Ταρζάν 1: Ταχύτερος ο Tanak – Διακόπηκε η ειδική λόγω ατυχήματος
ΕΔ16 – Σμόκοβο 2: Ταχύτερος ο Ogier, πιο κοντά στη νίκη ο Tanak
ΕΔ17 – Μεγάλος νικητής ο Ott Tanak
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.