Ευρωπαϊκή «επιδημία» κλοπής αυτοκινήτων: Στην Ελλάδα 1 όχημα εξαφανίζεται κάθε 3 ώρες – FinanceNews.gr | Επενδυτής

Ευρωπαϊκή «επιδημία» κλοπής αυτοκινήτων: Στην Ελλάδα 1 όχημα εξαφανίζεται κάθε 3 ώρες - FinanceNews.gr


Ευρωπαϊκή «επιδημία» κλοπής αυτοκινήτων: Στην Ελλάδα 1 όχημα εξαφανίζεται κάθε 3 ώρες – FinanceNews.gr

Η «μαύρη λίστα» της Ευρώπης με τα περισσότερα κλεμμένα ΙΧ – SUV και Toyota στο στόχαστρο – Πώς δρουν τα κυκλώματα

 

Οι κλοπές αυτοκινήτων επιστρέφουν με ανησυχητικούς ρυθμούς στην Ευρώπη, προκαλώντας τεράστιες οικονομικές απώλειες και ανασφάλεια στους οδηγούς. Μετά την προσωρινή ύφεση που έφερε η πανδημία, το φαινόμενο αναζωπυρώνεται με στόχο κυρίως δημοφιλή εμπορικά και SUV μοντέλα, τα οποία αποτελούν εύκολη λεία για οργανωμένα κυκλώματα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της βρετανικής ασφαλιστικής εταιρείας Zego, η Γαλλία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας, με 19 κλοπές κάθε ώρα ή περίπου 451 αυτοκίνητα ημερησίως – γεγονός που την καθιστά τη χώρα με τον υψηλότερο κίνδυνο για τους ιδιοκτήτες οχημάτων. Στη Γερμανία, οι κλοπές αυξήθηκαν κατά 20% το 2023, με 14.585 αυτοκίνητα να έχουν κλαπεί, οδηγώντας σε ασφαλιστικές ζημίες άνω των 310 εκατ. ευρώ. Μόνο στο Βερολίνο, καταγράφηκαν 4.266 περιστατικά, αυξημένα κατά 46% σε σχέση με το 2022. Στόχοι είναι κυρίως Toyota, Land Rover και Jeep, που συνδυάζουν υψηλή αξία μεταπώλησης και ζήτηση στη μαύρη αγορά ανταλλακτικών.

Η Ελλάδα καταγράφει 228 κλοπές ανά 100.000 κατοίκους, δηλαδή ένα αυτοκίνητο κάθε τρεις ώρες. Οι μεγάλες πόλεις και οι τουριστικές περιοχές βρίσκονται στο επίκεντρο, με την Αττική να εμφανίζει τη μεγαλύτερη συγκέντρωση περιστατικών. Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, η χώρα μας κατατάσσεται τρίτη, πίσω από Γαλλία και Ιταλία, η οποία σημειώνει 369 κλοπές ημερησίως (15 ανά ώρα).

Η Σουηδία ακολουθεί με 206 κλοπές ανά 100.000 κατοίκους, ενώ το Λουξεμβούργο συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα με 162 κλοπές ανά 100.000. Ολλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Βέλγιο, Ελβετία και Φινλανδία καταγράφουν χαμηλότερα ποσοστά, αλλά εξακολουθούν να πλήττονται από το φαινόμενο, ιδίως στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Η αύξηση των κλοπών δεν επηρεάζει μόνο τους οδηγούς, αλλά και τις ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες καταβάλλουν ολοένα και υψηλότερες αποζημιώσεις. Στη Γερμανία, η μέση αποζημίωση ανά όχημα ανέρχεται σε 21.400 ευρώ, ενώ αντίστοιχες τάσεις παρατηρούνται και σε άλλες χώρες. Το γεγονός αυτό οδηγεί σε πιέσεις για αυστηρότερη αστυνόμευση, αλλά και για ενίσχυση των συστημάτων ασφαλείας στα νέα μοντέλα.

Παράλληλα, ειδικοί προειδοποιούν ότι η νέα γενιά «έξυπνων» κλοπών με χρήση ηλεκτρονικών συσκευών (keyless hacking) καθιστά αναγκαία την ενημέρωση των οδηγών και την υιοθέτηση επιπλέον μέτρων προστασίας. Η τεχνολογία που διευκολύνει την καθημερινή χρήση των αυτοκινήτων, γίνεται συχνά όπλο στα χέρια των επιτήδειων, αυξάνοντας τον κίνδυνο.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι η κλοπή αυτοκινήτου εξελίσσεται σε πανευρωπαϊκό πρόβλημα ασφάλειας με οικονομικό και κοινωνικό αποτύπωμα, το οποίο απαιτεί συντονισμένη δράση σε εθνικό και διακρατικό επίπεδο.

Διαβάστε επίσης: Αυξάνονται τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου το 2025 – Ποιες καλύψεις θα είναι πλέον υποχρεωτικές

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων