Ηλεκτρικό ή βενζινοκίνητο; Η νέα Mercedes GLC δεν κάνει διακρίσεις!
Η Mercedes-Benz φέρνει την επόμενη γενιά του δημοφιλούς SUV της, GLC, με μια στρατηγική που αλλάζει τα δεδομένα: τόσο η έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όσο και η ηλεκτρική, μοιράζονται την ίδια εμφάνιση, παρά τις διαφορετικές πλατφόρμες κίνησης. Ο Διευθυντής Τεχνολογίας, Markus Schäfer, δηλώνει ότι η εποχή που τα ηλεκτρικά μοντέλα διαχωρίζονταν εμφανισιακά από τα παραδοσιακά οχήματα, έχει παρέλθει. Το ηλεκτρικό GLC, το πρώτο SUV της σειράς για μαζική παραγωγή, παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο στο IAA Mobility 2025 στο Μόναχο, αντικαθιστώντας το προηγούμενο Mercedes EQC και βασιζόμενο στην ηλεκτρική πλατφόρμα MB.EA.
Νέο στυλ για μαζική υιοθέτηση
Η Mercedes αλλάζει ριζικά τον σχεδιασμό των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων. Προηγούμενα μοντέλα όπως τα EQC και EQE, είχαν μοναδικά χαρακτηριστικά που τα ξεχώριζαν από τα υπόλοιπα οχήματα της αγοράς, απευθυνόμενα στους early adopters, δηλαδή σε όσους υιοθετούν πρώτοι τις νέες τεχνολογίες.

«Σήμερα, οι πελάτες δεν θέλουν να φαίνεται ότι οδηγούν ηλεκτρικό όχημα», εξηγεί ο Schäfer. «Θέλουν το ίδιο σχήμα, ανεξαρτήτως του τύπου κινητήρα». Με την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, η αισθητική πλέον πρέπει να απευθύνεται σε ευρύτερο κοινό, χωρίς έντονη διαφοροποίηση από τα συμβατικά SUV.
Δύο Πλατφόρμες για βέλτιστη απόδοση

Παρά την κοινή εμφάνιση, τα οχήματα βασίζονται σε διαφορετικές πλατφόρμες, ανάλογα με το σύστημα κίνησης. «Δεν είναι εύκολο να δημιουργηθεί ένα ενιαίο πλαίσιο για όλους τους τύπους κινητήρα», εξηγεί ο Schäfer. Κάποια εξαρτήματα μπορούν να μοιραστούν, άλλα όμως όχι. «Το top hat και η ευφυΐα MB.UX θα παραμείνουν τα ίδια, αλλά η πλατφόρμα θα είναι διαφορετική», λέει ο Schäfer. Οι πλατφόρμες επιτρέπουν σωστή τοποθέτηση διαμήκων κινητήρων και μπαταριών, χωρίς συμβιβασμούς στην αυτονομία ή την απόδοση.

Με αυτή την προσέγγιση, η Mercedes διασφαλίζει ότι η GLC και τα μελλοντικά μοντέλα όπως η ηλεκτρική C-Class, θα συνδυάζουν γνώριμο στυλ με προηγμένη τεχνολογία, ενώ οι πρώτες κυκλοφορίες έχουν προγραμματιστεί για το 2026.
Πηγή: Which Car
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




