Η νέα BMW iX3 είναι οικολογική, οικονομική και… απίστευτα γρήγορη – Cars Electric

Η νέα BMW iX3 δεν είναι απλώς ένα ακόμη ηλεκτρικό SUV – είναι το ζωντανό παράδειγμα μιας φιλόδοξης και ολιστικής στρατηγικής βιωσιμότητας από το BMW Group. Με ριζικές αλλαγές σε κάθε στάδιο παραγωγής, από τις πρώτες ύλες έως τη χρήση στον δρόμο, το νέο μοντέλο επαναπροσδιορίζει τι σημαίνει «πράσινη» αυτοκίνηση.
Βιωσιμότητα από το Α έως το Ω
Η νέα BMW iX3 ενσωματώνει μια συνολική προσέγγιση στην περιβαλλοντική ευθύνη. Η εταιρεία έχει εφαρμόσει αυστηρά πρότυπα σε όλα τα στάδια – από τον σχεδιασμό και την παραγωγή, μέχρι την εφοδιαστική αλυσίδα και την καθημερινή χρήση. Ο στόχος είναι ξεκάθαρος: περιορισμός των εκπομπών CO₂ και διατήρηση των φυσικών πόρων.
Το ηλεκτρικό SUV επιτυγχάνει ένα κρίσιμο σημείο ισορροπίας σε σύγκριση με τα μοντέλα καύσης. Όταν φορτίζεται με το ευρωπαϊκό ενεργειακό μείγμα, η iX3 50 xDrive παρουσιάζει μικρότερο αποτύπωμα CO₂ από το αντίστοιχο βενζινοκίνητο μοντέλο, μετά από μόλις 21.500 χιλιόμετρα. Αν η φόρτιση προέρχεται αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές, αυτό το όριο μειώνεται στα 17.500 χιλιόμετρα — και σε μόλις ένα χρόνο χρήσης, οι οδηγοί με μεγάλες αποστάσεις, βλέπουν άμεσα περιβαλλοντικό όφελος.
BMW: Ανάπτυξη με οικολογική συνείδηση
Η παραγωγή της iX3 50 xDrive εκπέμπει περίπου 13,5 τόνους CO₂, ελαφρώς περισσότερους από το συμβατικό X3 20 xDrive, κυρίως λόγω της απαιτητικής κατασκευής της μπαταρίας. Ωστόσο, στην πραγματική χρήση, η ηλεκτρική έκδοση υπερέχει κατά πολύ.
Με ορίζοντα 200.000 χλμ., το ηλεκτρικό μοντέλο εκπέμπει μόλις 23 τόνους CO₂, έναντι των 52,8 τόνων του θερμικού. Αν φορτίζεται με πράσινη ενέργεια, οι εκπομπές του μειώνονται σε μόλις 0,6 τόνους — σχεδόν μηδενικές.
BMW: Καινοτομία στην καρδιά της βιωσιμότητας
Η νέα γενιά μπαταριών (Gen6) χρησιμοποιεί έως και 50% δευτερογενή υλικά – όπως κοβάλτιο, λίθιο και νικέλιο – και πετυχαίνει μείωση 42% στις εκπομπές CO₂ ανά βατώρα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Η ανακύκλωση είναι κεντρικό στοιχείο: το κάλυμμα του κινητήρα και ο αποθηκευτικός χώρος κατασκευάζονται με 30% ανακυκλωμένο πλαστικό από δίχτυα ψαρέματος. Οι τροχοί περιέχουν έως και 80% δευτερογενές αλουμίνιο.
BMW: Κυκλικός σχεδιασμός από την ιδέα μέχρι την υλοποίηση
Η BMW εφαρμόζει τη στρατηγική “Design for Circularity” ήδη από το 2021. Η νέα iX3 ενσωματώνει πλήρως αυτή την προσέγγιση. Αυτό σημαίνει προτεραιότητα στη χρήση δευτερογενών υλικών, επιλογή ανακυκλώσιμων πρώτων υλών και βελτιστοποίηση της αποσυναρμολόγησης για εύκολη ανακύκλωση στο τέλος ζωής του οχήματος.
Ένα παράδειγμα είναι τα καθίσματα Econeer, κατασκευασμένα αποκλειστικά από PET (ανακυκλωμένα μπουκάλια), καθώς και το ταμπλό και η κονσόλα, που ακολουθούν την ίδια μονοϋλική φιλοσοφία. Συνολικά, περίπου το 1/3 του οχήματος αποτελείται από δευτερογενή υλικά.
BMW EfficientDynamics: Λιγότερη κατανάλωση, περισσότερη απόδοση
Η iX3 επιτυγχάνει έως και 20% μικρότερη κατανάλωση ενέργειας σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, χάρη στην εξελιγμένη αεροδυναμική, τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης και τη συνολική αποδοτικότητα του συστήματος κίνησης.
BMW: Νέο εργοστάσιο, νέα εποχή
Η παραγωγή της iX3 γίνεται στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο του BMW Group στο Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας, το οποίο λειτουργεί χωρίς χρήση ορυκτών καυσίμων. Το εργοστάσιο καλύπτει έως και το 25% των ενεργειακών του αναγκών από φωτοβολταϊκά, ενώ αποθηκεύει περίσσεια ενέργειας, για χρήση στη βαφή. Έτσι, οι εκπομπές CO₂ ανά παραγόμενο όχημα περιορίζονται μόλις στους 0,1 τόνους – μειωμένες κατά δύο τρίτα σε σύγκριση με άλλα εργοστάσια.
Το μέλλον είναι ουδέτερο ως προς το CO₂
Η BMW παραμένει δεσμευμένη στη Συμφωνία του Παρισιού για το Κλίμα, θέτοντας στόχο για μηδενικές εκπομπές έως το 2050. Έχει θέσει ενδιάμεσο στόχο τη μείωση κατά 40 εκατομμύρια τόνους CO₂ μέχρι το 2030, σε σχέση με τα επίπεδα του 2019.
Η εταιρεία παρέχει πλήρη διαφάνεια για τις εκπομπές κάθε οχήματος, μέσω της έκθεσης “Vehicle Footprint”, προσβάσιμη και στην εφαρμογή My BMW. Η νέα iX3 δεν είναι μόνο μια επένδυση στην τεχνολογία – είναι μια επιλογή για έναν πιο βιώσιμο πλανήτη.
Πηγή: BMW
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.