Η πρώτη μοτοσυκλέτα της Daimler, με ιστορία από το 1885 – motorone.gr


Ο Gottlieb Daimler ήταν ένας Γερμανός μηχανικός ο οποίος υπήρξε πρωτοπόρος για τον κλάδο της αυτοκίνησης, χάρη σε εφευρέσεις όπως το «δίτροχο αυτοκινούμενο» για το οποίο καταχώρησε πατέντα στις 29 Αυγούστου του 1885.

Το συγκεκριμένο δίτροχο μπορεί και επίσημα να χαρακτηριστεί ως η… πρώτη μοτοσυκλέτα, καθώς κινείται από έναν 4χρονο βενζινοκινητήρα, ενώ ήταν και το πρώτο αυτοκινούμενο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Για τον χειρισμό του οχήματος υπάρχουν δύο κεντρικά χειριστήρια. Το μεταλλικό χειριστήριο στα αριστερά ελέγχει το μείγμα αέρα-καυσίμου, ενώ ο ξύλινος ποδοδιακόπτης ενεργοποιεί το σύστημα κίνησης ή επιβραδύνει τον πίσω τροχό μέσω ενός μπλοκ που βρισκόταν στον τροχό και λειτουργούσε ως φρένο.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

Το δίτροχο αναπτύχθηκε από τον Gottlieb Daimler και τον συνάδελφό του, Wilhelm Maybach και η πατέντα με αριθμό DRP No. 36 423 εκδόθηκε τελικά σχεδόν έναν χρόνο αργότερα, στις 11 Αυγούστου 1886.

Auf zwei Rädern in die Zukunft der motorisierten Mobilität: Daimler Reitwagen von 1885 On two wheels into the future of motorised mobility: Daimler riding carriage from 1885

Η καρδιά του δίτροχου ήταν… μια φλόγα. Κυριολεκτικά. Πίσω από τον οδηγό υπάρχει μια μικρή ορειχάλκινη δεξαμενή η οποία περιέχει καύσιμα και τροφοδοτεί τη φλόγα της ανάφλεξης. Το παρατσούκλι που δόθηκε λόγω της χαρακτηριστικής του εμφάνισης ήταν «grandfather clock» (μεταφράζεται σαν «ρολόι του παππού»).

Το «ρολόι του παππού» απέδιδε… 0,5 ίππους. Σίγουρα, το νούμερο δεν είναι εντυπωσιακό σύμφωνα με τις σύγχρονες προδιαγραφές, όμως κανένας άλλος κινητήρας δεν παρήγαγε τόσο υψηλά νούμερα ισχύος από ένα τόσο μικρό σύνολο.

Auf zwei Rädern in die Zukunft der motorisierten Mobilität: Daimler Reitwagen von 1885 On two wheels into the future of motorised mobility: Daimler riding carriage from 1885

Το πλαίσιο είναι ξύλινο και τα «ελαστικά» – ή τουλάχιστον αυτό που σήμερα θα ορίζαμε ως «ελαστικά» – ήταν κατασκευασμένα από μέταλλο. Το δίτροχο δεν είχε κιβώτιο ταχυτήτων όπως το ξέρουμε σήμερα. Αντί αυτού, αξιοποιούσε έναν ιμάντα που μπορούσε να τοποθετηθεί σε δύο διαφορετικές τροχαλίες με διαφορετικά γρανάζια, αυξάνοντας την ταχύτητά του, μέχρι και τα 12 χλμ./ώρα.

Auf zwei Rädern in die Zukunft der motorisierten Mobilität: Daimler Reitwagen von 1885 On two wheels into the future of motorised mobility: Daimler riding carriage from 1885


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων