Η Alpine ετοιμάζει το εκρηκτικό ηλεκτρικό Spyder A110 με 500+ PS!

Suzuki S-Cross


Η Alpine ετοιμάζεται να γράψει το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία των σπορ αυτοκινήτων της, ακολουθώντας τη δεύτερη γενιά της A110 με μια εντυπωσιακή κάμπριο έκδοση, η οποία θα ονομάζεται Alpine A110 Spyder. Το νέο μοντέλο δεν θα είναι απλώς μια ανοιχτή παραλλαγή του κουπέ, αλλά ένα πλήρως ηλεκτρικό, ελαφρύ και οδηγοκεντρικό Spyder, σχεδιασμένο εξαρχής με γνώμονα τις επιδόσεις.

Ηλεκτρική επανάσταση με πλατφόρμα APP

Η καρδιά της νέας A110 Spyder, θα είναι η Alpine Performance Platform (APP), μια αρθρωτή πλατφόρμα, ειδικά εξελιγμένη για ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα. Σε αντίθεση με πολλές πλατφόρμες EV που προσαρμόζονται εκ των υστέρων, η APP έχει σχεδιαστεί από την αρχή, ώστε να υποστηρίζει αμάξωμα με μαλακή οροφή, διατηρώντας παράλληλα υψηλή στρεπτική ακαμψία και χαμηλό βάρος. Αυτό σημαίνει ότι η Spyder δεν θα «πληρώσει» σημαντικό τίμημα σε κιλά, κάτι που αποτελεί βασικό στοιχείο της φιλοσοφίας της Alpine. Η σημερινή A110, ζυγίζει μόλις 1.102 κιλά, ενώ ο στόχος για τη νέα A110 EV είναι περίπου 1.450 κιλά, με την έκδοση Spyder, να είναι μόνο ελάχιστα βαρύτερη λόγω του μηχανισμού της οροφής.

Πότε έρχεται στην αγορά

Η Alpine A110 με σταθερή οροφή, αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2026, ενώ η εμπορική της διάθεση, τοποθετείται στο 2027. Η A110 Spyder θα ακολουθήσει περίπου 12 μήνες αργότερα, αρχικά με κίνηση στους πίσω τροχούς, όπως και το κουπέ. Ωστόσο, η Alpine, έχει ήδη αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο για μελλοντικές τετρακίνητες εκδόσεις, οι οποίες θα αξιοποιούν την προηγμένη τεχνολογία τρικινητήρα, που γνωρίσαμε στο κουπέ-SUV Alpine A390.

Τιμές: premium αλλά αναμενόμενες

Σήμερα, η βενζινοκίνητη Alpine A110, ξεκινά από περίπου 64.000 €, ενώ οι πιο ακραίες εκδόσεις R ξεπερνούν τα 115.000 €. Η νέα ηλεκτρική A110, αναμένεται να τοποθετηθεί αισθητά ψηλότερα. Οι εκτιμήσεις θέλουν την A110 EV – και ειδικά την Spyder – να πλησιάζει το εύρος των 82.000 έως 94.000 ευρώ, τοποθετώντας την απευθείας απέναντι στα επερχόμενα ηλεκτρικά Porsche Boxster και Cayman, που αναμένονται περίπου την ίδια περίοδο.

Σχεδιασμένη και για… Αμερική

Ο CEO της Alpine, Philippe Krief, έχει αποκαλύψει ότι η πλατφόρμα APP, έχει εξελιχθεί λαμβάνοντας υπόψη ακόμη και τις αυστηρές προδιαγραφές της αγοράς των ΗΠΑ. Ενισχυμένες δομές πρόσκρουσης, αναβαθμισμένες πόρτες και αυξημένη ακαμψία, έχουν ενσωματωθεί τόσο στο κουπέ, όσο και στη Spyder, μειώνοντας το συνολικό κόστος εξέλιξης και ανοίγοντας την πόρτα για μελλοντική επέκταση εκτός Ευρώπης.

Ισχύς και επιδόσεις που σοκάρουν

Η βασική A110 Spyder με κίνηση πίσω, αναμένεται να χρησιμοποιεί προηγμένη τεχνολογία ηλεκτροκινητήρων ενσωματωμένων στους τροχούς, παρόμοια με αυτή που παρουσιάστηκε στο εντυπωσιακό Renault 5 Turbo 3E. Η ισχύς της αρχικής έκδοσης εκτιμάται κοντά στους 500 ίππους, δηλαδή περίπου 507 PS, τιμή που ακούγεται σχεδόν εξωπραγματική για ένα ελαφρύ Spyder. Οι τετρακίνητες εκδόσεις, από την άλλη, είναι πιθανό να υιοθετήσουν το σύστημα τριών ηλεκτροκινητήρων της A390, με έξυπνη κατανομή ροπής και ισχύ που θα ξεπερνά τα 470 PS.

Το μέλλον: GT, RS και ίσως υβριδικά

Η Alpine δεν σκοπεύει να περιοριστεί σε μία μόνο εκδοχή. Στα πλάνα της περιλαμβάνονται πιο ελαφριές και ισχυρές εκδόσεις, στα πρότυπα των GT και RS της Porsche, που θα ανεβάσουν ακόμη περισσότερο τον πήχη, σε επιδόσεις και αποκλειστικότητα. Επιπλέον, ο Krief, επιβεβαίωσε ότι η πλατφόρμα APP μπορεί να φιλοξενήσει και κινητήρες εσωτερικής καύσης, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο, για υβριδικές εκδόσεις στο μέλλον, εφόσον το απαιτήσουν οι συνθήκες της αγοράς.

Συμπέρασμα

Η Alpine A110 Spyder, δεν είναι απλώς ένα ανοιχτό ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο. Είναι η απόδειξη ότι η ηλεκτροκίνηση, μπορεί να συνδυαστεί με χαμηλό βάρος, καθαρή οδηγική απόλαυση και υψηλή αποκλειστικότητα, απειλώντας ευθέως τα ιερά τέρατα της κατηγορίας. Αν οι υποσχέσεις γίνουν πράξη, μιλάμε για ένα από τα πιο συναρπαστικά Spyder της νέας εποχής.

Πηγή: autoexpress.co.uk

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων