Η BYD «εισβάλλει» στην Ιαπωνία με το Sealion 6, απειλώντας Toyota και Mitsubishi – Cars Electric

Η BYD, ο κινεζικός κολοσσός ηλεκτρικών οχημάτων, ετοιμάζεται να κάνει το μεγάλο βήμα στην Ιαπωνία, λανσάροντας από τον Ιανουάριο του 2026 τα πρώτα της plug-in υβριδικά (PHEV). Σύμφωνα με τη Nikkei China, η αρχή θα γίνει με το SUV BYD Sealion 6 (γνωστό στην Κίνα ως Song Plus), ενώ περισσότερες λεπτομέρειες θα παρουσιαστούν στη Διεθνή Έκθεση Κινητικότητας του Τόκιο τον Οκτώβριο του 2025.
Ο πρόεδρος της BYD Ιαπωνίας, Ατσούκι Τοφουκούτζι, τόνισε πως τα PHEV αποτελούν καθοριστικό βήμα για την ενίσχυση της παρουσίας της εταιρείας στη χώρα, προσφέροντας λύση στο «άγχος αυτονομίας», που συχνά συνοδεύει τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV).
Τι προσφέρουν τα PHEV
Τα plug-in υβριδικά, συνδυάζουν ηλεκτρική οδήγηση σε χαμηλές ταχύτητες με την ασφάλεια ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, για μεγαλύτερες διαδρομές. Σε αντίθεση με τα κλασικά υβριδικά, μπορούν να φορτιστούν από πρίζα και να λειτουργήσουν ως εφεδρική παροχή ενέργειας, σε έκτακτες ανάγκες. Ωστόσο, το υψηλότερο κόστος τους, έχει περιορίσει την απήχηση στην Ιαπωνία, όπου κυριαρχούν τα παραδοσιακά υβριδικά.
Η μάχη με Toyota και Mitsubishi
Η τοπική αγορά PHEV, είναι ήδη «κατειλημμένη» από βαριά ονόματα όπως η Toyota και η Mitsubishi, με μοντέλα-σταθμούς όπως τα Harrier και Outlander PHEV. Αν και το Sealion 6 ίσως δεν ξεπερνά τους εγχώριους αντιπάλους σε αυτονομία και κατανάλωση, η BYD σκοπεύει να «χτυπήσει» με χαμηλότερη τιμή, κάτω από τα 5 εκατομμύρια γιεν (24.130 δολάρια).
Η παγκόσμια εικόνα της BYD
Το 2024, η BYD πούλησε 4,27 εκατ. οχήματα, εκ των οποίων 58% ήταν PHEV και μόλις 41% BEV. Ήδη έχει παρουσία με plug-in μοντέλα στην Ευρώπη και τη Νοτιοανατολική Ασία – με αγορές όπως η Ταϊλάνδη, οι Φιλιππίνες και η Σιγκαπούρη να ενισχύουν τη ζήτηση.
Συνολικά, τα PHEV κατέχουν το 7,6% των παγκόσμιων πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στο πρώτο μισό του 2025, ποσοστό αντίστοιχο με τα παραδοσιακά υβριδικά. Στην Κίνα μάλιστα, το μερίδιο τους αγγίζει το 15,9%, ξεπερνώντας κατά πολύ τα συμβατικά υβριδικά (3%). Αντίθετα, η Ιαπωνία, παραμένει «φρούριο» για τα κλασικά υβριδικά, που αγγίζουν σχεδόν το 30% των πωλήσεων, με τα PHEV να περιορίζονται σε μόλις 1%.
Το μέλλον της αγοράς
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA), έως το 2030 τα PHEV θα κατέχουν περίπου το 9% της ιαπωνικής αγοράς, πλησιάζοντας το 10,6% που θα έχουν τα αμιγώς ηλεκτρικά. Η BYD, βλέποντας τη δυναμική αυτή, έχει ήδη ανακοινώσει πως το Sealion 6 θα είναι μόνο η αρχή: περισσότερα PHEV μοντέλα θα ακολουθήσουν, ενισχύοντας τη στρατηγική της σε παγκόσμιο επίπεδο.
Πηγή: carnewschina.com
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.