Η BYD λάνσαρε λάδι κινητήρα PHEV για το υβριδικό σύστημα DM-i

Suzuki S-Cross


Στις 23 Δεκεμβρίου, η BYD ανακοίνωσε μια στρατηγική συνεργασία με τη Mobil, με στόχο την παρουσίαση της πρώτης παγκοσμίως ολοκληρωμένης σειράς λαδιών κινητήρα, που έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEV). Τα νέα λιπαντικά είναι πλήρως προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις της υβριδικής τεχνολογίας DM-i (Dual Mode) της BYD και φιλοδοξούν να δώσουν λύση σε κρίσιμες προκλήσεις λίπανσης, που προκύπτουν από τον ιδιαίτερο τρόπο λειτουργίας των PHEV.

Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα οχήματα, τα PHEV λειτουργούν με έναν σαφώς πιο σύνθετο κύκλο, που περιλαμβάνει συχνές εκκινήσεις και σβησίματα του κινητήρα, μικρής διάρκειας λειτουργία σε χαμηλές θερμοκρασίες και διακοπτόμενη χρήση υπό υψηλό φορτίο. Οι συνθήκες αυτές αυξάνουν σημαντικά τις καταπονήσεις στα μηχανικά μέρη και απαιτούν εξειδικευμένα λιπαντικά με ανώτερες ιδιότητες.

Οι επαναλαμβανόμενες εκκινήσεις, επιταχύνουν τη φθορά του κινητήρα, ενώ τα ρουλεμάν δέχονται στιγμιαία υψηλά φορτία κατά τη μετάβαση μεταξύ ηλεκτρικής και θερμικής λειτουργίας. Παράλληλα, η οδήγηση σε χαμηλές θερμοκρασίες και σε μικρές αποστάσεις, ευνοεί τη συσσώρευση υγρασίας, αυξάνοντας τον κίνδυνο γαλακτωματοποίησης του λαδιού. Τέλος, η διακοπτόμενη λειτουργία υπό υψηλό φορτίο, απαιτεί υψηλά επίπεδα σταθερότητας και καθαριότητας του λιπαντικού.

Η BYD λάνσαρε λάδι κινητήρα PHEV για το υβριδικό σύστημα DM-i

Στο επίκεντρο της νέας γκάμας, βρίσκεται το λάδι κινητήρα κατηγορίας 0W-20, το οποίο, σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση, προσφέρει αντοχή στη φθορά αυξημένη κατά 50% σε σχέση με τα ισχύοντα βιομηχανικά πρότυπα. Επιπλέον, η σταθερότητα έναντι γαλακτωματοποίησης, είναι έως και 2,5 φορές υψηλότερη, περιορίζοντας αποτελεσματικά τα προβλήματα που σχετίζονται με την αυξημένη παραγωγή υγρασίας στους υβριδικούς κινητήρες, κατά τη λειτουργία σε χαμηλές θερμοκρασίες.

Η πρωτοβουλία αυτή έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία η BYD έχει στραφεί αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση. Από τον Μάρτιο του 2022, η κινεζική εταιρεία διέκοψε πλήρως την παραγωγή συμβατικών βενζινοκίνητων οχημάτων, επενδύοντας αποκλειστικά σε BEV και PHEV. Το χαρτοφυλάκιο επιβατικών της οχημάτων περιλαμβάνει τις δημοφιλείς σειρές Dynasty (Qin, Han, Tang, Song, Yuan) και Ocean (Dolphin, Seal, Sealion, Seagull), καθώς και premium υπομάρκες όπως οι Denza, Yangwang και Fang Cheng Bao.

Η εμπορική πορεία της BYD παραμένει εντυπωσιακή. Από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο του 2025, οι πωλήσεις της στην κινεζική αγορά έφτασαν τα 4,182 εκατομμύρια οχήματα, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 11,3%. Την ίδια περίοδο, οι πωλήσεις στο εξωτερικό ξεπέρασαν τις 910.000 μονάδες, με την Ευρώπη να καταγράφει 159.869 πωλήσεις και εντυπωσιακή αύξηση 276% σε ετήσια βάση.

Συνολικά, μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου, οι παγκόσμιες πωλήσεις οχημάτων νέας ενέργειας της BYD έχουν αγγίξει τα 14,7 εκατομμύρια μονάδες, επιβεβαιώνοντας τον ηγετικό της ρόλο στην παγκόσμια μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση.

Πηγή: BYD

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων