Η McLaren αλλάζει σελίδα: Από τα Supercars στα ηλεκτρικά SUV! – Cars Electric

Η McLaren Automotive βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή. Μετά την εξαγορά της από το επενδυτικό fund CYVN Holdings του Άμπου Ντάμπι, η βρετανική φίρμα supercar μπαίνει σε νέα εποχή: ηλεκτρικά SUV και υβριδικά hypercar.
Ο νέος όμιλος McLaren Group Holdings, που ενσωματώνει τη McLaren με την startup Forseven, το τεχνολογικό τμήμα της Gordon Murray Automotive και συνεργασία με την κινεζική Nio, φιλοδοξεί να μεταμορφώσει πλήρως την εικόνα της εταιρείας. Στο τιμόνι βρίσκεται ο Nick Collins, πρώην επικεφαλής R&D της Jaguar Land Rover.
Το πρώτο μεγάλο βήμα θα είναι το υβριδικό hypercar McLaren W1 το 2026, ακολουθούμενο πιθανότατα από το πρώτο SUV McLaren ήδη από το 2027.
Από τα supercars στα πολυτελή SUV
Ο Collins συνεχίζει εκεί που σταμάτησε ο προκάτοχός του Michael Leiters, αλλά με πιο ριζοσπαστικό όραμα. Ενώ ο Leiters ήθελε ένα τετράθυρο super-SUV με V8 υβριδικό κινητήρα, η νέα ηγεσία δείχνει να προκρίνει μια καθαρά ηλεκτρική πλατφόρμα.
Η ομάδα της Forseven έχει ήδη εξελίξει σχέδιο SUV με επιβλητικές αναλογίες τύπου Range Rover, το οποίο θα μπορούσε να κυκλοφορήσει με το λογότυπο της McLaren. Αυτό ανοίγει τον δρόμο για δύο SUV: ένα πιο πολυτελές και ένα πιο σπορ, σε ανταγωνισμό με Range Rover Sport, Ferrari Purosangue και Aston Martin DBX.
McLaren: Ευελιξία στα συστήματα κίνησης
Η McLaren δεν θα γίνει πλήρως ηλεκτρική, αλλά θα ακολουθήσει πολυδιάστατη στρατηγική με υβριδικά, plug-in και EV μοντέλα. Η συνεργασία με την Nio δίνει πρόσβαση σε τεχνολογία αιχμής, ενώ δεν αποκλείονται συμφωνίες με άλλους κατασκευαστές.
McLaren: Νέα οικονομική βάση – Τέλος στις ζημιές
Η McLaren, που είχε ζημίες 900 εκατ. λιρών το 2023, ανακεφαλαιοποιήθηκε πλήρως και ξεπλήρωσε όλα τα χρέη της. Στο πλευρό του Collins βρίσκονται κορυφαία ονόματα όπως ο Luca di Montezemolo (πρώην Ferrari) και ο Torsten Müller-Ötvös (πρώην Rolls-Royce).
Ωστόσο, για να φτάσει σε κερδοφορία, ο όμιλος πρέπει να μειώσει το κόστος, να επανασχεδιάσει την Artura μετά τα προβλήματα αξιοπιστίας και να αποφασίσει πού θα κατασκευάζονται τα νέα SUV – ίσως στη Μέση Ανατολή, αν και το πιθανότερο είναι μέσω συνεργασίας με εξωτερικό κατασκευαστή.
Νέα στρατηγική, νέα ταυτότητα
Η McLaren σχεδιάζει ανανεωμένη σχεδιαστική γλώσσα, πιθανή επανακυκλοφορία της Artura και πιο συναισθηματική προσέγγιση στο μάρκετινγκ, εμπνευσμένη από την επιτυχία του Formula 1.
Ο Collins ξεκαθαρίζει: «Δεν χτίζουμε απλώς για την επόμενη πενταετία, αλλά μια βιώσιμα κερδοφόρα McLaren που θα επανεπενδύει συνεχώς στον εαυτό της».
Η νέα εποχή ξεκινά – και το πρώτο McLaren SUV ίσως είναι πιο κοντά από όσο φανταζόμαστε.
Πηγή: autoexpress.co.uk
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.