Η Porsche αποκαλύπτει τα μυστικά που κάνουν την Taycan να πηγαίνει πιο μακριά και να φορτίζει πιο γρήγορα
Αν αγαπάτε την οδήγηση και τα ηλεκτρικά οχήματα, ελάχιστα μοντέλα μπορούν να προσφέρουν την κομψότητα και την οδηγική αίσθηση μιας Porsche Taycan. Εκτός από το ότι αποτελεί ένα από τα κορυφαία ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς, η Taycan καταφέρνει συχνά να ξεπερνά τις επίσημες εκτιμήσεις αυτονομίας της EPA σε ανεξάρτητες δοκιμές. Παράλληλα, παραμένει ένα από τα ταχύτερα φορτιζόμενα EV εκτός Κίνας. Για το μοντέλο του 2025, η Porsche προχώρησε σε μια σημαντική αναβάθμιση, προσφέροντας μεγαλύτερη αυτονομία και ακόμη γρηγορότερη φόρτιση. Η εταιρεία απέδωσε αυτές τις βελτιώσεις στη χρήση μεγαλύτερης μπαταρίας και στην αναβάθμιση της απόδοσης. Τώρα, αποκαλύπτει μερικά από τα «μυστικά», από το πώς βελτίωσε ακόμη περισσότερο, ένα από τα πιο εντυπωσιακά ηλεκτρικά της αγοράς.
Δείτε ακόμα: Παρουσίαση: Νέα Porsche Taycan – Το καλό έγινε καλύτερο

Αυτονομία και φόρτιση: Μεγάλο άλμα μπροστά
Η αυτονομία της Taycan αυξήθηκε από τα 396 χλμ. του μοντέλου 2024 σε πάνω από 482+ χλμ. για το νέο μοντέλο. Παράλληλα, ο μέγιστος ρυθμός φόρτισης ανέβηκε από 270 kW σε 320 kW, μειώνοντας τον χρόνο ταχείας φόρτισης 10%-80% κατά περίπου 3,5 λεπτά, όταν το όχημα είναι συνδεδεμένο σε αρκετά ισχυρό φορτιστή DC. Στο παρασκήνιο, η Porsche, πραγματοποίησε μια σειρά τεχνικών βελτιώσεων, που επιτρέπουν αυτές τις αναβαθμίσεις.

Προηγμένη θερμική διαχείριση
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, η Taycan πλέον διαθέτει αναβαθμισμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης. Οι κυψέλες της μπαταρίας, χρησιμοποιούν παθητική ψύξη, χωρίς πρόσθετες αντλίες ή κινούμενα μέρη. Παράλληλα, η πλάκα ψύξης επανασχεδιάστηκε, ώστε να απομακρύνει τη θερμότητα πολύ ταχύτερα – από 6 kW προηγουμένως σε 10 kW σήμερα. Το αποτέλεσμα είναι ότι η μπαταρία, μπορεί να αντέχει υψηλές θερμοκρασίες πιο αξιόπιστα, χωρίς υπερθέρμανση.

Ακόμη πιο γρήγορη φόρτιση
Για την αύξηση των ταχυτήτων φόρτισης, η Porsche τοποθέτησε νέες «ράβδους» – παχιά μεταλλικά στοιχεία, που μεταφέρουν ρεύμα στις κυψέλες – επιτρέποντας τη διέλευση μεγαλύτερης ποσότητας ενέργειας ταυτόχρονα. Έτσι, ο χρόνος γρήγορης φόρτισης 10%-80% μειώθηκε από 21,5 λεπτά σε 18 λεπτά. Επιπλέον, η ελάχιστη θερμοκρασία όπου επιτρέπεται η ταχεία φόρτιση έπεσε από 25°C σε 15°C, κάτι που ωφελεί ιδιαίτερα τους οδηγούς σε πιο κρύες περιοχές, καθώς μπορούν να ξεκινήσουν την ταχεία φόρτιση νωρίτερα.

Μεγαλύτερη μπαταρία, μικρότερο βάρος
Η χωρητικότητα της μπαταρίας Performance Battery Plus αυξήθηκε από 93,4 kWh σε 105 kWh. Παρά την αύξηση, το βάρος της μειώθηκε από 634 κιλά σε 625 κιλά, ακολουθώντας την παγκόσμια τάση για περισσότερη ενέργεια σε πιο ελαφριές μπαταρίες, μέσω νέας χημείας και πιο αποδοτικής συσκευασίας κυψελών.

Προβλήματα και αναβαθμίσεις αξιοπιστίας
Η πορεία της Porsche στην εξέλιξη μπαταριών δεν ήταν πάντα ομαλή. Πέρυσι ανακάλεσε πάνω από 27.000 Taycan, λόγω προβλήματος στην παραγωγή κυψελών της LG Energy Solution στην Πολωνία, το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει σε εσωτερικά βραχυκυκλώματα. Οι ιδιοκτήτες είχαν λάβει οδηγίες να περιορίσουν τη φόρτιση στο 80% μέχρι να αντικατασταθούν δωρεάν οι μπαταρίες. Η Porsche αναφέρει πλέον, ότι δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στη βελτίωση της αντοχής και της αξιοπιστίας.

Αν και οι οδηγοί πραγματοποιούν γρήγορη φόρτιση μόνο στο 15% του συνολικού χρόνου, η εταιρεία δοκίμασε τις μπαταρίες στο 50% των κύκλων φόρτισης, σε θερμοκρασίες έως 100°C, ενώ προσομοίωσε αποστάσεις έως 300.000 χλμ.. Πραγματοποιήθηκαν επίσης δοκιμές βύθισης σε νερό ενός μέτρου και δοκιμές πλευρικής σύγκρουσης, χωρίς καμία παραμόρφωση της μπαταρίας.
Δείτε ακόμα: Porsche Taycan Turbo GT: Επιδόσεις που… τρομάζουν!

Εντυπωσιακές πραγματικές επιδόσεις
Στις ανεξάρτητες δοκιμές, τα αποτελέσματα είναι πραγματικά αξιοσημείωτα: Η βασική Taycan με κίνηση πίσω και μπαταρία 105 kWh της Performance Battery Plus κάλυψε 591 χλμ. στη δοκιμή των 70 mph της Out Of Spec, ξεπερνώντας την επίσημη εκτίμηση EPA των 512 χλμ.. Στη δοκιμή ταχείας φόρτισης του InsideEVs, η Taycan Cross Turismo φόρτισε από 15%-70% σε μόλις 12 λεπτά, διατηρώντας ισχύ άνω των 200 kW σχεδόν σε όλη τη διάρκεια.
Πηγή: insideevs.com
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.


