Η Toyota παίζει σκληρό πόκερ με την Κίνα – Cars Electric

Η Toyota παίζει σκληρό πόκερ με την Κίνα


Η παλιά γνωστή παροιμία λέει πως «αν δεν μπορείς να τους νικήσεις, ενώσου μαζί τους». Αυτή η σοφή φράση, φαίνεται να αποτελεί τον πυρήνα της νέας στρατηγικής της Toyota, στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων (EV). Αντί να αντιμετωπίσει τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ως απλούς ανταγωνιστές, η ιαπωνική εταιρεία, έχει επιλέξει να συνεργαστεί στενά με την Κίνα, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα των τοπικών προμηθευτών, προκειμένου να μειώσει σημαντικά το κόστος παραγωγής, των μελλοντικών ηλεκτρικών μοντέλων της.

Η Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, βλέπει στην Κίνα μια κρίσιμη ευκαιρία, για να κερδίσει πλεονέκτημα σε μια αγορά, που αλλάζει με ραγδαίους ρυθμούς. Τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία προμηθεύεται ήδη ανταλλακτικά και εξαρτήματα από κινέζους προμηθευτές, ειδικά για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, που γίνονται σε εργοστάσια εκτός Ιαπωνίας. Πλέον, αυτή η συνεργασία, επεκτείνεται ακόμα περισσότερο, με στόχο να στηρίξει την παραγωγή στην Ταϊλάνδη, που αποτελεί το μεγαλύτερο κέντρο κατασκευής της Toyota, στη Νοτιοανατολική Ασία.

Η Toyota παίζει σκληρό πόκερ με την Κίνα


ΔΕΗ Blue Προσφορά

Η επιλογή της Ταϊλάνδης δεν είναι τυχαία. Η περιοχή παραδοσιακά κυριαρχείται από ιαπωνικές μάρκες, οι οποίες καλύπτουν περίπου το 90% των πωλήσεων νέων οχημάτων. Ωστόσο, η δυναμική των κινεζικών αυτοκινήτων αυξάνεται με ταχύτητα, ειδικά στα ηλεκτρικά οχήματα, που προσφέρουν καινοτόμες τεχνολογίες σε πιο προσιτές τιμές. Για παράδειγμα, πέρυσι, το μερίδιο αγοράς της Toyota και άλλων ιαπωνικών εταιρειών στην Ταϊλάνδη μειώθηκε από το 90% σε 71%, ενώ τα κινεζικά EVs κατέγραψαν άνοδο από σχεδόν μηδενικό επίπεδο στο 16%.

Η Toyota παίζει σκληρό πόκερ με την Κίνα

Προκειμένου να ανταποκριθεί σε αυτήν την πίεση, η Toyota αποφάσισε να επεκτείνει σημαντικά τη χρήση εξαρτημάτων από κινεζούς προμηθευτές για τα οχήματά της, που κατασκευάζονται στην Ταϊλάνδη. Αυτή η στρατηγική, αναμένεται να επιφέρει μείωση κόστους έως και 30%, γεγονός που θα επιτρέψει στην εταιρεία να λανσάρει πιο προσιτά ηλεκτρικά οχήματα, στην περιοχή ήδη από το 2028.

Η Toyota παίζει σκληρό πόκερ με την Κίνα

Η συνεργασία αυτή φέρνει ήδη καρπούς. Το ηλεκτρικό SUV bZ3X, που παράγεται από την κοινοπραξία GAC-Toyota, έχει ήδη κερδίσει εντυπωσιακή δημοτικότητα στην Κίνα. Με τιμή εκκίνησης περίπου στα 15.000 δολάρια, το bZ3X ξεχώρισε ως το πιο δημοφιλές ξένο ηλεκτρικό όχημα στην αγορά τον Μάιο του 2025, μόλις τον δεύτερο μήνα από την κυκλοφορία του.

Δείτε ακόμα: Η Toyota ταράζει την Κίνα με το νέο bZ3X – 10.000 πωλήσεις με το καλημέρα και χιλιάδες ακόμα στην ουρά!

Η Toyota παίζει σκληρό πόκερ με την Κίνα

Ένα στέλεχος της Toyota, επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι η εταιρεία σκοπεύει να συνεχίσει την ανάπτυξη φθηνότερων ηλεκτρικών οχημάτων στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας, αξιοποιώντας στο έπακρο τα κινεζικά ανταλλακτικά, ακολουθώντας ακριβώς το παράδειγμα του bZ3X.

Η Toyota παίζει σκληρό πόκερ με την Κίνα

Παράλληλα, η Toyota ενισχύει τις συμμαχίες της με κορυφαίες εταιρείες τεχνολογίας της Κίνας, όπως οι Xiaomi, Momenta και Huawei, όπως ανακοίνωσε στην εκδήλωση EV Tech Day τον Ιούνιο του 2025. Επιπλέον, η αυτοκινητοβιομηχανία ξεκίνησε τον Ιούλιο την κατασκευή νέου εργοστασίου για ηλεκτρικά οχήματα της πολυτελούς μάρκας Lexus στην Κίνα. Αυτό το νέο εργοστάσιο, αποτελεί τη δεύτερη πλήρως ξένη αυτοκινητοβιομηχανική μονάδα παραγωγής στη χώρα μετά την Tesla, γεγονός που επιβεβαιώνει τη δέσμευση της Toyota στην κινεζική αγορά και τη στρατηγική της συνεργασία.

Η Toyota παίζει σκληρό πόκερ με την Κίνα

Με αυτές τις κινήσεις, η Toyota επιχειρεί να διατηρήσει και να ενισχύσει την παγκόσμια ηγετική της θέση, ανταποκρινόμενη στις προκλήσεις της νέας εποχής της ηλεκτροκίνησης, ενώ παράλληλα εκμεταλλεύεται τις ευκαιρίες, που προσφέρει η ταχεία ανάπτυξη της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Πηγή: electrek.co

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων