Θεσσαλονίκη-Δυτικός προαστιακός: Από το τέλος του 2025 τα πρώτα δρομολόγια προς Σίνδο – FinanceNews.gr | Επενδυτής

Θεσσαλονίκη-Δυτικός προαστιακός: Από το τέλος του 2025 τα πρώτα δρομολόγια προς Σίνδο - FinanceNews.gr


Θεσσαλονίκη-Δυτικός προαστιακός: Από το τέλος του 2025 τα πρώτα δρομολόγια προς Σίνδο – FinanceNews.gr

Προχωρά η επέκταση του μετρό Καλαμαριάς, το α’ τρίμηνο 2026 το πρώτο δρομολόγιο. Στόχος οι ράγες από άκρη σε άκρη του προαστιακού

 

Νέα εποχή για τις μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη προαναγγέλλει το Υπουργείο Μεταφορών, καθώς, όπως ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ο δυτικός προαστιακός θα ξεκινήσει τα πρώτα του δρομολόγια προς τη Σίνδο στα τέλη του 2025. Στόχος είναι να εξυπηρετηθούν τόσο οι φοιτητές που μετακινούνται καθημερινά, όσο και οι εργαζόμενοι της βιομηχανικής περιοχής.

Ο ίδιος, μετά από τη συνάντησή του με την Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Αθηνά Αηδονά, τόνισε ότι η φιλοδοξία του υπουργείου είναι «να καλυφθεί ολόκληρη η δυτική Θεσσαλονίκη» και πρόσθεσε πως από το 2026 θα είναι δυνατή η απρόσκοπτη μετακίνηση με ράγες από την Καλαμαριά έως και τη Σίνδο, αλλάζοντας ριζικά τον τρόπο που μετακινούνται οι πολίτες.

Μετρό, συγκοινωνίες και νέες υπηρεσίες

Η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά προχωρά κανονικά, με τον υπουργό να επαναλαμβάνει τη δέσμευση ότι το πρώτο δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2026. Παράλληλα, ο κ. Κυρανάκης επεσήμανε ότι οι αστικές συγκοινωνίες θα έχουν ουσιαστικά διπλασιάσει τα εκτελούμενα δρομολόγια μέχρι το 2026 σε σχέση με το 2019, χάρη και στην πρόσληψη νέων οδηγών που ήδη βελτιώνουν τη συχνότητα των γραμμών.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στις ψηφιακές υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία, όπως είπε, «προσφέρει την καλύτερη εξυπηρέτηση στη χώρα στον τομέα των μεταφορών». Το 70% των υπηρεσιών διεκπεραιώνεται πλέον ψηφιακά, με αποτέλεσμα λιγότερη ταλαιπωρία για τους πολίτες. Ο υπουργός ανακοίνωσε μάλιστα την επέκταση αυτών των υπηρεσιών και σε πιο σύνθετες διαδικασίες, όπως οι ιατρικές εξετάσεις και οι εξετάσεις νέων οδηγών, ώστε να περιοριστεί η γραφειοκρατία.

Οδική ασφάλεια: Εθνική προτεραιότητα

Ο κ. Κυρανάκης έθεσε σε πρώτο πλάνο και την οδική ασφάλεια, χαρακτηρίζοντάς την «εθνική προσπάθεια». Στόχος είναι, σε συνεργασία με τους δήμους, να εντοπιστούν τα πιο επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου και να ληφθούν στοχευμένα μέτρα. «Τα τροχαία εξακολουθούν να αποτελούν την κύρια αιτία θανάτου για τους νέους κάτω των 29 ετών. Η μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων είναι προτεραιότητά μας», υπογράμμισε.

Το αίτημα της Περιφέρειας

Η Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Αθηνά Αηδονά ζήτησε την επέκταση των δρομολογίων του προαστιακού και πέρα από τη Σίνδο, έως τη Γέφυρα και τον Άγιο Αθανάσιο, ώστε να καλυφθεί και ο Δήμος Χαλκηδόνος. Σημείωσε ότι «οι αστικές συγκοινωνίες στη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης έχουν βελτιωθεί σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν», ενώ επανέλαβε τη σταθερή συνεργασία με το υπουργείο για την περαιτέρω ψηφιοποίηση των υπηρεσιών.

Κρίσιμες υπογραμμίσεις

  • Τέλος 2025: Πρώτα δρομολόγια του δυτικού προαστιακού προς Σίνδο.

  • Α’ τρίμηνο 2026: Πρώτο δρομολόγιο μετρό στην Καλαμαριά.

  • 70% των υπηρεσιών μεταφορών στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας εξυπηρετούνται ήδη ψηφιακά.

Η Θεσσαλονίκη πλέον, μπαίνει σε φάση σημαντικών συγκοινωνιακών αλλαγών, με τον δυτικό προαστιακό και το μετρό να αλλάζουν τον χάρτη των μετακινήσεων. Ταυτόχρονα, η ενίσχυση των ψηφιακών υπηρεσιών και η έμφαση στην οδική ασφάλεια αναμένεται να βελτιώσουν ουσιαστικά την καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων