Μετρό Αθήνας: Τέλος του 2029 η ολοκλήρωση της Γραμμής 4 – FinanceNews.gr | Επενδυτής

Μετρό Αθήνας: Τέλος του 2029 η ολοκλήρωση της Γραμμής 4 - FinanceNews.gr


Μετρό Αθήνας: Τέλος του 2029 η ολοκλήρωση της Γραμμής 4 – FinanceNews.gr

Μετρό Αθήνας: Η ολοκλήρωση των έργων της Γραμμής 4 έως το 2029 και η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον θα εξυπηρετούν δεκάδες χιλιάδες επιβάτες ημερησίως, ενώ νέοι σταθμοί και αναβαθμίσεις συστημάτων ενισχύουν το αστικό δίκτυο μεταφορών.

Η Αθήνα ετοιμάζεται να δει σημαντικές αλλαγές στις μετακινήσεις της, με την ολοκλήρωση της νέας Γραμμής 4 του Μετρό έως το 2029 και την παράλληλη επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον. Οι κατασκευαστικές εργασίες προχωρούν με ταχύ ρυθμό, ενώ οι μετροπόντικες «Νίκη» και «Αθηνά» διασχίζουν ήδη εκατοντάδες μέτρα νέων σηράγγων, ανοίγοντας τον δρόμο για σύγχρονες και γρήγορες μετακινήσεις.

Γραμμή 4 – Κατασκευή και χρονοδιάγραμμα

Η Γραμμή 4, που θα εκτείνεται από το Άλσος Βεΐκου έως τον Ευαγγελισμό και μελλοντικά προς Μαρούσι και Πετρούπολη, θα έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ και 35 σταθμούς. Η πορεία των μετροπόντικων προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως το 2026 για τα τμήματα Άλσος Βεΐκου–Ευαγγελισμός. Η ολοκλήρωση των έργων, σύμφωνα με το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα, εκτιμάται στα τέλη του 2029.

Ο μετροπόντικας «Νίκη» ξεκίνησε από το Φρέαρ ΤΒΜ Άλσος Βεΐκου και έχει ήδη διασχίσει περίπου 1.900 μέτρα, ενώ ο «Αθηνά» από το Φρέαρ ΤΒΜ Κατεχάκη έχει ολοκληρώσει 3.700 μέτρα σήραγγας. Οι μετροπόντικες διέρχονται προσωρινά από μελλοντικούς σταθμούς, όπου συνεχίζονται αρχαιολογικές έρευνες ή γίνονται τεχνικές προετοιμασίες, όπως στο Πανεπιστημιούπολη, Γουδή και Ευαγγελισμό.

Επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον

Η επέκταση της Γραμμής 2, μήκους περίπου 4 χλμ, θα περιλαμβάνει τους σταθμούς Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος, ενώ ταυτόχρονα θα αναβαθμιστεί το αμαξοστάσιο του Ελαιώνα και τα Η/Μ συστήματα των γραμμών 2 & 3. Η κατασκευή προβλέπεται να ξεκινήσει το 2027 και να ολοκληρωθεί σε πέντε έτη.

Το τμήμα αυτό θα εξυπηρετεί τουλάχιστον 67.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ περίπου 42.000 κάτοικοι και 5.000 θέσεις εργασίας βρίσκονται σε ακτίνα 500 μέτρων από τους νέους σταθμούς.

Μελλοντικές επεκτάσεις και συνέργειες

Η Γραμμή 4 σχεδιάζεται να συνεχιστεί δυτικά προς Πετρούπολη και βόρεια προς Μαρούσι, Λυκόβρυση και Εθνική Οδό, ενώ διερευνώνται επίσης επεκτάσεις της Γραμμής 2 νότια προς Καλλιθέα και Γλυφάδα, καθώς και της Γραμμής 1 βόρεια προς Νέα Ερυθραία. Στόχος είναι η σύνδεση των πυκνοκατοικημένων περιοχών και των εμπορικών κέντρων με τα μέσα σταθερής τροχιάς, μειώνοντας το κυκλοφοριακό και ενισχύοντας την προσβασιμότητα σε όλη την Αττική.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων