Νέο Audi Q3 e-Hybrid: Πιο ώριμο, αλλά χωρίς τετρακίνηση;

Η Audi παρουσιάζει τη νέα γενιά του Q3, πιο ώριμη, ευρύχωρη και τεχνολογικά προηγμένη από ποτέ. Σε μια εποχή όπου η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων κινείται με αργούς ρυθμούς, τα PHEV αποκτούν καθοριστική σημασία — και η Audi το γνωρίζει καλά. Όμως, ένα ερώτημα παραμένει: γιατί η νέα PHEV έκδοση δεν προσφέρεται με τετρακίνηση;
Το Audi Q3 αποτελεί θεμέλιο λίθο στη γκάμα της μάρκας από το Ίνγκολσταντ. Τοποθετημένο στο κατώφλι της μεσαίας κατηγορίας, απευθύνεται σε οικογένειες και οδηγούς, που αναζητούν ευελιξία, πολυτέλεια και τεχνολογία σε πιο προσιτή μορφή. Αν και οι εποχές του εκρηκτικού RS Q3 με τον πεντακύλινδρο κινητήρα των 400 ίππων, ανήκουν στο παρελθόν, η Audi προσανατολίζεται πλέον σε λύσεις με υβριδικά συστήματα κίνησης, καθώς οι κινητήρες ντίζελ, υποχωρούν σταδιακά.
Παρά τη σύγχρονη τεχνολογία, την υψηλή ποιότητα κύλισης και την άνεση στο εσωτερικό, η PHEV έκδοση Q3 e-Hybrid, υστερεί σε ένα κρίσιμο σημείο: την τετρακίνηση. Αν και η Audi την προσφέρει στις ισχυρότερες εκδόσεις βενζίνης και ντίζελ, το Q3 PHEV παραμένει αποκλειστικά προσθιοκίνητο. Το ίδιο ισχύει και για τα «αδελφά» μοντέλα της VW, το Tiguan και το Tayron. Μια παράδοξη επιλογή, δεδομένου ότι η πλατφόρμα MQB, επιτρέπει την τετρακίνηση, την οποία ήδη διαθέτουν άλλες εκδόσεις – ακόμη και ανταγωνιστές της Audi σε Ευρώπη και Ασία.
Κι όμως, το Q3 e-Hybrid καταφέρνει να προσφέρει ιδανική ισορροπία ανάμεσα στην ηλεκτρική οδήγηση και τη λειτουργικότητα ενός SUV μεγάλων αποστάσεων. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας 1,5 λίτρων αποδίδει 157 PS, και σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα 115 PS, φτάνει συνολικά τους 272 PS. Η μπαταρία των 19,7 kWh χαρίζει ηλεκτρική αυτονομία που αγγίζει τα 120 χιλιόμετρα, επαρκή για καθημερινές μετακινήσεις χωρίς καύσιμο.
Στην πράξη, το αυτοκίνητο κινείται σχεδόν αμιγώς ηλεκτρικά σε αστικές διαδρομές, αφήνοντας τον βενζινοκινητήρα, να λειτουργεί μόνο όταν απαιτείται. Η οδήγηση είναι αθόρυβη και ομαλή, ενώ με τη βοήθεια ταχυφόρτισης έως 50 kW, η επαναφόρτιση γίνεται ταχύτατα. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές, με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,8 δευτερόλεπτα, και μέγιστη ροπή 400 Nm.
Ωστόσο, η έλλειψη τετρακίνησης γίνεται αισθητή, ειδικά σε βρεγμένους δρόμους ή απαιτητικές επιταχύνσεις, όπου η πρόσφυση δοκιμάζεται. Γι’ αυτό, όσοι αναζητούν περισσότερη σταθερότητα και οδηγική σιγουριά, ίσως προτιμήσουν τις δίλιτρες βενζινοκίνητες εκδόσεις των 204 και 265 ίππων, που συνδυάζονται με τετρακίνηση quattro και αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων.
Το πλαίσιο του νέου Q3 ξεχωρίζει για τη ρυθμισμένη ανάρτηση και τη σφιχτή αλλά όχι άκαμπτη συμπεριφορά του. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, προσφέρει ευελιξία, το τιμόνι είναι ακριβές και τα φρένα δυναμικά. Οι 20άρες ζάντες προσδίδουν εντυπωσιακή εμφάνιση, αλλά περιορίζουν την άνεση – οι 18 ή 19 ίντσες αποτελούν καλύτερη επιλογή για καθημερινή χρήση.
Στο εσωτερικό, το Q3 e-Hybrid αποπνέει premium αίσθηση, ειδικά στην έκδοση Sportback, με καθίσματα υψηλής άνεσης και ποιοτικά υλικά. Οι χώροι επαρκούν για τέσσερις ενήλικες, με το συρόμενο πίσω κάθισμα, να αυξάνει την ευελιξία, αν και ο χώρος για το κεφάλι πίσω είναι περιορισμένος. Ο θόρυβος καμπίνας παραμένει χαμηλός, χάρη στα μονωτικά κρύσταλλα, ενώ οι ψηφιακές οθόνες των 11,9 και 12,8 ιντσών προσφέρουν σαφή πληροφόρηση και εύκολο χειρισμό.
Η εργονομία είναι σύγχρονη, με ηλεκτρικά «μοχλάκια» στο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, εμπνευσμένο από τα ηλεκτρικά Audi, αν και οι επιφάνειες αφής θα μπορούσαν να είναι πιο πρακτικές. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 375 έως 1.196 λίτρα, ενώ το μοντέλο, μπορεί να ρυμουλκήσει φορτία έως 2,1 τόνους — απόδειξη της πρακτικότητάς του.
Συνολικά, το νέο Audi Q3 e-Hybrid συνδυάζει κορυφαία άνεση, τεχνολογία και ηλεκτρική αυτονομία, αποτελώντας μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία των PHEV SUV. Ωστόσο, η απουσία τετρακίνησης, περιορίζει την ελκυστικότητά του, σε όσους επιζητούν την πλήρη οδηγική εμπειρία της Audi.
Πηγή: elektroauto-news.net
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.