Νέο Cupra Tindaya: Το αντίπαλο δέος της BMW iX3 παρουσιάστηκε στο Μόναχο – motorone.gr

Αυτό είναι το νέο Cupra Tindaya και, παρότι θα μπορούσε να θυμίζει… το επόμενο Batmobile, στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα μοντέλο – ναυαρχίδα που σύντομα θα μπει στην παραγωγή.
To Tindaya παρουσιάστηκε στα πλαίσια της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Μονάχου (IAA Mobility 2025) και πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV που θα αντιμετωπίσει κατάματα την νέα BMW iX3.
Ο σχεδιασμός του πρωτότυπου μας δίνει και μια καλή πρώτη εντύπωση για την εξέλιξη της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της μάρκας.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
To όνομα Tindaya προέρχεται από ένα ηφαιστειακό όρος στην Fuerteventura, το δεύτερο μεγαλύτερο σε έκταση εκ των Καναρίων Νήσων. Η χαρακτηριστική απόχρωση των ηφαιστειακών πετρωμάτων έχουν εμπνεύσει την απόχρωση και των μοντέλων της Cupra, η οποία κινείται σε μπρονζέ τόνους και, σύμφωνα με την εταιρεία, η «ακατέργαστη μορφή του βουνού συνδέεται με τα υλικά και τις υφές της σχεδιαστικής μας γλώσσας».
Το μοντέλο βασίζεται στο μότο «No drivers, no Cupra», που σημαίνει ότι στο επίκεντρο θα βρίσκεται η απόλαυση και η εμπειρία της οδήγησης, ως μια «τέλεια συμβίωση μεταξύ ανθρώπου και μηχανής, όπου η οδηγική εμπειρία και τα συναισθήματα φτάνουν στην πιο πλήρη έκφρασή τους».
Κάτω από το λογότυπο της Cupra, το οποίο φυσικά είναι φωτιζόμενο, υπάρχει ένα πάνελ που προβάλλει γραφικά, κάθε φορά που το αυτοκίνητο ξεκλειδώνει ή αλλάζει mode οδήγησης.
Οι τροχοί 23 ιντσών έχουν ένα ιδιαίτερο σχεδιαστικό μοτίβο που αντλεί έμπνευση από το λογότυπο της μάρκας. Σε συνδυασμό με τον σχεδιασμό των μαρσπιέ, φαίνεται σαν το αμάξωμα να βρίσκεται πολύ ψηλότερα από ό,τι είναι στην πραγματικότητα.
Το προφίλ έχει ξεκάθαρα coupe αισθητική, με αθλητικές γραμμές που θυμίζουν το Formentor. Όμως το πίσω μέρος είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό. Τα «κοψίματα» στο αμάξωμα είναι φωτιζόμενα, και «οδηγούν» το μάτι στον τεράστιο πίσω διαχύτη. Η αεροτομή είναι επίσης αιχμηρή, ενώ το ενιαίο φωτιστικό σώμα καλύπτει ολόκληρο το πλάτος του αυτοκινήτου.
Κι αν όλα τα παραπάνω δεν κατάφεραν να «τραβήξουν» την προσοχή, μια ματιά στην καμπίνα σίγουρα θα καθηλώσει. Η κεντρική οθόνη του infotainment… λάμπει με την απουσία της. Όλες οι πληροφορίες οδήγησης προβάλλονται σε μια οθόνη 24 ιντσών που βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό, καθώς και σε μια μαύρη επιφάνεια στη βάση του παρμπρίζ, που εκτείνεται από κολώνα σε κολώνα και δείχνει όλες τις σημαντικές πληροφορίες σε όλους τους επιβάτες του αυτοκινήτου – όπως το BMW Panoramic Vision στην iX3.
Όλες οι λειτουργίες ελέγχονται από το τιμόνι που έχει σχήμα yoke, εκτός από τα οδηγικά modes – ή, αλλιώς, τα «Experience Modes» όπως τα περιγράφει η Cupra. Αυτά βρίσκονται στο «The Jewel», το κεντρικό διακοσμητικό στοιχείο στο κέντρο της κονσόλας, το οποίο σύμφωνα με την εταιρεία είναι η «καρδιά» του Tindaya.
Κάτω από το αιχμηρό αμάξωμα βρίσκεται η ολοκαίνουργια Scalable Systems Platform (SSP) του Ομίλου Volkswagen. Αυτή η αρχιτεκτονική θα αντικαταστήσει τις πλατφόρμες MEB και PPE και θα αποτελέσει τη «ραχοκοκαλιά του Ομίλου», όπως τη χαρακτήρισε ο πρώην διευθυντής της Volkswagen, Herbert Diess, το 2021. Θα χρησιμοποιηθεί από διάφορες μάρκες, από τη Skoda έως την Porsche και τη Lamborghini.
Χάρη σε αυτή την πλατφόρμα, η Cupra αναφέρει ότι το Tindaya μπορεί να διαθέτει τόσο υβριδικά όσο και αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα. Κάτω από το καπό του πρωτότυπου βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων, ο οποίος λειτουργεί ως γεννήτρια, παράγοντας ηλεκτρική ενέργεια για δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο ένας βρίσκεται στον μπροστινό άξονα και ο άλλος στον πίσω, παρέχοντας τετρακίνηση και συνολική ισχύ 489 ίππων. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα θα διαρκεί 4,1 δευτερόλεπτα, κάνοντάς το το ταχύτερο αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ η Cupra.
Αδιαμφισβήτητα όμως, πιο εντυπωσιακό από την απόδοση είναι το γεγονός ότι, με τον βενζινοκινητήρα που διαθέτει, το Tindaya μπορεί να καλύψει απόσταση μεγαλύτερη από 700 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. Η Cupra δεν έχει ανακοινώσει το μέγεθος της μπαταρίας του αυτοκινήτου, αλλά σύμφωνα με τις πληροφορίες, έχει αυτονομία περίπου 305 χιλιομέτρων σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.