Νέο Nissan GT-R EV: Ηλεκτρικό «Τέρας» με 1.300+ ίππους – Cars Electric

Η Nissan ετοιμάζεται να ταράξει ξανά τα νερά της αυτοκίνησης με τη δική της ηλεκτρική επανάσταση. Στο επίκεντρο βρίσκεται το εμβληματικό GT-R, το οποίο αναμένεται να επιστρέψει σε νέα γενιά – αυτή τη φορά ηλεκτρική – φέρνοντας μαζί του τεχνολογίες αιχμής και επιδόσεις, που υπόσχονται να ξαναγράψουν τους κανόνες.
Η ηλεκτρική στροφή και το μέλλον της Nismo
Η νέα εποχή του GT-R, θα συμπέσει με την αναγέννηση της Nismo, της αγωνιστικής υπομάρκας της Nissan, η οποία έχει ήδη παρουσιάσει «καυτές» εκδόσεις σε μοντέλα, όπως τα Ariya Nismo, Patrol Nismo και Z Nismo. Ακόμα και ένα Micra Nismo βρίσκεται στα πλάνα, σε hot hatch μορφή.
Το πρώτο δείγμα της κατεύθυνσης που θα ακολουθήσει το νέο GT-R, το είδαμε στο Hyper Force Concept το 2023. Όπως αποκάλυψε ο Xavier Tesson, Product Planner της Nissan Europe, το GT-R, είναι «το πιο ανθεκτικό προϊόν της γκάμας» και πάνω του χτίζεται η ταυτότητα της μάρκας. «Δεν είναι απλά ένα σπορ αυτοκίνητο, είναι κάτι διαφορετικό. Το στοίχημα είναι να βρούμε, πού θα κάνουμε τη διαφορά», τόνισε χαρακτηριστικά.
Πώς θα ξεχωρίζει το νέο GT-R EV;
Η πρόκληση για τη Nissan είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Όταν το R35 έκανε την εμφάνισή του, η τεχνολογία του το ξεχώριζε αμέσως. Σήμερα όμως, στην εποχή των ηλεκτρικών supercars, η επιτάχυνση 0-100 km/h σε ελάχιστα δευτερόλεπτα είναι σχεδόν… συνηθισμένη. Ακόμα και mainstream ηλεκτρικά SUV, πετυχαίνουν νούμερα που άλλοτε θεωρούνταν εξωπραγματικά.
Όπως υπογράμμισε και ο Arnaud Charpentier, αντιπρόεδρος μάρκετινγκ και κινητικότητας της Nissan: «Αν είναι ηλεκτρικό, πρέπει να παραμείνει σπορ. Αν όμως αποδίδει το ίδιο με ένα ηλεκτρικό SUV, τότε έχουμε πρόβλημα. Πρέπει να επανεφεύρουμε την έννοια του σπορ αυτοκινήτου».
Το Hyper Force Concept και οι 1.341 ίπποι
Το Hyper Force Concept, έδειξε τον δρόμο: δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική ισχύ 1.341 ίππων και σύστημα τετρακίνησης e4ORCE. Σίγουρα εντυπωσιακό, αλλά όχι μοναδικό. Ήδη άλλες μάρκες έχουν παρουσιάσει αντίστοιχα – ή και ισχυρότερα – συστήματα, με τριπλούς ή τετραπλούς κινητήρες. Το GT-R, για να ξεχωρίσει, πρέπει να πάει ένα βήμα παραπέρα.
Το «μυστικό όπλο»: Μπαταρίες στερεάς κατάστασης
Εκεί ακριβώς μπαίνει στο παιχνίδι η επόμενη μεγάλη τεχνολογική επανάσταση: οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Η Nissan έχει δηλώσει πως το πρώτο της μοντέλο με αυτήν την τεχνολογία θα λανσαριστεί το 2028. Οι συγκεκριμένες μπαταρίες υπόσχονται:
-
Μεγαλύτερη αυτονομία σε σχέση με τις κλασικές LFP και NMC.
-
Ταχύτερους χρόνους φόρτισης.
-
Ακόμα καλύτερη παροχή ισχύος.
Αν το νέο GT-R EV συνδυαστεί με αυτήν την τεχνολογία, τότε μιλάμε για ένα supercar που δεν θα κυνηγά απλώς τις επιδόσεις, αλλά θα επαναπροσδιορίσει την ίδια την έννοια της ηλεκτρικής σπορ οδήγησης.
Πότε θα το δούμε;
Αν και η Nissan δεν έχει δώσει ακόμα σαφές χρονοδιάγραμμα, όλα δείχνουν ότι το GT-R EV θα εμφανιστεί μέσα στη δεκαετία, πιθανότατα μετά το 2028, όταν θα είναι έτοιμες και οι νέες μπαταρίες. Μέχρι τότε, οι φανατικοί οπαδοί του «Godzilla» θα πρέπει να κάνουν υπομονή ή να στραφούν σε ένα μεταχειρισμένο R35.
Πηγή: autoexpress.co.uk
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.