Οδήγηση στο κόκκινο! – Το Hyundai Ioniq 6N δείχνει τι σημαίνει ηλεκτρικό performance

Οδήγηση στο κόκκινο - Το Hyundai Ioniq 6N δείχνει τι σημαίνει ηλεκτρικό performance


Τα σπορ ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συχνά δεν έχουν συναίσθημα. Αλλά η Hyundai δείχνει με το Ioniq 6N, ότι μπορεί να είναι εντελώς διαφορετική: με βρυχηθμό και δυναμικό στρίψιμο. Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι αθόρυβο – κάτι που είναι τελικά καλό. Οι κάτοικοι και οι οδηγοί μεγάλων αποστάσεων, το λατρεύουν αυτό. Πού γίνεται συνήθως τόσο δυνατός ο ήχος; Προφανώς, όταν τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ανεβάζουν στροφές στους κινητήρες τους. 

Hyundai Ioniq 6 – Νέα σχεδίαση και αναβάθμιση με έκδοση N Line

Σε ακραίες περιπτώσεις, όπως η Formula 1, ο θόρυβος είναι απλώς μέρος της εμπειρίας. Δεν είναι περίεργο, λοιπόν, που ο οξύς βόμβος της ηλεκτρικής αγωνιστικής σειράς Formula E είναι μάλλον αποθαρρυντικός. Η ταχύτητα δεν είναι πλέον ακουστικά αντιληπτή – ούτε στο περιβάλλον ούτε στον οδηγό. Ως αποτέλεσμα, οι οδηγοί σπορ ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συχνά δεν έχουν τη συναισθηματική σύνδεση, που είναι κρίσιμη για την οδηγική εμπειρία.


Hyundai Ioniq 6N: Ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο με ένα μήνυμα

Το Hyundai Ioniq 6N, εισέρχεται τώρα ακριβώς σε αυτήν την κατηγορία. Με τελική ταχύτητα 257 χλμ./ώρα, η οποία είναι πάνω από τον μέσο όρο για την κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων, αυτό το SUV των 2,1 τόνων με τετρακίνηση, επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε σε 3,2 δευτερόλεπτα. Αυτό καθίσταται δυνατό, χάρη στον κινητήρα των 448 kW / 609 PS, ο οποίος μπορεί να ενισχυθεί σύντομα στους 650 PS. Αυτά είναι  στοιχεία, που θα ενθουσιάσουν τους λάτρεις της αδρεναλίνης και των επιδόσεων, ειδικά επειδή η στοχευμένη τιμή των περίπου 77.000 ευρώ στη Γερμανία, αν και δεν είναι ακριβώς φθηνή, είναι μια καλή προσφορά, λαμβάνοντας υπόψη αυτά που προσφέρει. 

IONIQ 6 N: Το ηλεκτρικό «τέρας» της Hyundai που θα τρομάξει τον ανταγωνισμό

Για λόγους σύγκρισης: Μια Porsche Taycan GTS, με παρόμοια υψηλές επιδόσεις, κοστίζει 148.800 ευρώ και ο τιμοκατάλογος περιλαμβάνει μια μακρά λίστα προαιρετικών εξαρτημάτων. Η Hyundai, από την άλλη πλευρά, προσφέρει μόνο δύο ή τρία επιπλέον εξαρτήματα, που χρεώνονται ξεχωριστά. Τα δύο μοντέλα είναι παρόμοια ως προς το στυλ αμαξώματός τους: και τα δύο είναι τετράθυρα sedan. Η Taycan είναι, φυσικά, ελαφρώς μεγαλύτερη. Αλλά το Ioniq 6N, μήκους σχεδόν πέντε μέτρων, διαθέτει επίσης μεταξόνιο σχεδόν τριών μέτρων. Αυτό μεταφράζεται σε άφθονο εσωτερικό χώρο. 

Οδήγηση στο κόκκινο - Το Hyundai Ioniq 6N δείχνει τι σημαίνει ηλεκτρικό performance

Αντίθετα, το εξωτερικό του Hyundai, είναι πιο πολωτικό από ό,τι θα περίμενε κανείς από ένα νοτιοκορεατικό αυτοκίνητο. Δεν εκτιμούν όλοι το κομψό, εξαιρετικά αεροδυναμικό σχήμα που θυμίζει «καραμέλα», το οποίο στην έκδοση N, διαθέτει δύο ακόμη αμφιλεγόμενα έξτρα: ένα μαύρο πάνελ που εκτείνεται προς τα πάνω στο πίσω μέρος, ανεξάρτητα από το χρώμα του αμαξώματος, και μια πίσω αεροτομή, σε σχήμα «λαιμού κύκνου». Συγκριτικά, οι ισχυρές προεξοχές των φτερών, φαίνονται σχεδόν διακριτικές.

Οδήγηση στο κόκκινο - Το Hyundai Ioniq 6N δείχνει τι σημαίνει ηλεκτρικό performance

Με τόση «διακόσμηση», κάποιος θα μπορούσε να μπει στον πειρασμό να υποθέσει, ότι το αυτοκίνητο είναι κυρίως για επίδειξη. Αλλά ο Manfred Harrer, επικεφαλής του τμήματος επιδόσεων της Hyundai, διευκρινίζει: «Εστιάσαμε στην πραγματική οδήγηση σε πίστα». Η οδήγηση σε μια αγωνιστική πίστα, παρουσιάζει μοναδικές προκλήσεις. Για παράδειγμα, απαιτεί εξαιρετικά ισχυρή ψύξη για την μπαταρία και το ηλεκτρικό σύστημα. Το Ioniq 6N διαθέτει φυσικά αυτό, έχοντας δοκιμαστεί στην πίστα Nürburgring Nordschleife. Αλλά ακόμη και εδώ, ο Harrer προσφέρει μια πιο λεπτή προοπτική, για τα ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα: «Το να έχεις άφθονη ισχύ, δεν είναι πρόβλημα στις μέρες μας. Αφορά περισσότερο την ανθεκτικότητα, το φρενάρισμα και το στρίψιμο». 

Hyundai Ioniq 6 N: Με το πλάι και όπου πάει…

Συγκεκριμένα, στο Ioniq 6N, αυτό σημαίνει, μεταξύ άλλων: δισκόφρενα μεγάλου μεγέθους για υψηλή σταθερότητα και ποικίλη απόκριση, ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης, κάτι που αποτελεί πραγματικό πλεονέκτημα, κατά την επιθετική οδήγηση. Η επιβράδυνση ρυθμίζεται με ακρίβεια και εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό. Μιλώντας για επιβράδυνση: ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία, η ανάκτηση ενέργειας, μπορεί να φτάσει τα 0,6 g – που σημαίνει ότι μπορείτε να νιώσετε την πίεση των ζωνών ασφαλείας, μόλις σηκώσετε το γκάζι.

Οδήγηση στο κόκκινο - Το Hyundai Ioniq 6N δείχνει τι σημαίνει ηλεκτρικό performance
Πλαίσιο και σύστημα διεύθυνσης: Ακρίβεια αντί για σκληρότητα

Το πλαίσιο έχει επανασχεδιαστεί ριζικά, σε σύγκριση με το στάνταρ Ioniq 6, χωρίς ουσιαστικά καμία ομοιότητα με το βασικό μοντέλο – κυρίως λόγω των επανατοποθετημένων σημείων ανάρτησης και της χρήσης ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ απόδοσης. Αυτές οι τροποποιήσεις, μείωσαν επίσης το κέντρο βάρους του οχήματος – ακόμη περισσότερο από το αδελφό του μοντέλο, το Ioniq 5N. Το αποτέλεσμα είναι, μια πραγματικά αξιοσημείωτη εμπειρία οδήγησης. Εξομαλύνει τις λακκούβες σε ανώμαλους επαρχιακούς δρόμους, εξασφαλίζοντας ένα άνετο και ευχάριστο ταξίδι. 

Οδήγηση στο κόκκινο - Το Hyundai Ioniq 6N δείχνει τι σημαίνει ηλεκτρικό performance

Και στην αγωνιστική πίστα, η οδήγηση δεν είναι σκληρή σαν πέτρα, ωστόσο δεν επιτρέπει σχεδόν καθόλου κλίσεις του αμαξώματος. Όταν «σπρώχνετε τα κράσπεδα» με μεγάλη ταχύτητα, οι κραδασμοί απορροφώνται με απίστευτη ακρίβεια. Το γεγονός ότι το αυτοκίνητο διαθέτει τετρακίνηση, με έμφαση στην ισχύ του πίσω άξονα και ένα ευαίσθητο σύστημα κατανομής ροπής που κατανέμει συνολικά 770 Nm ροπής, έχει ως αποτέλεσμα μια εκπληκτική συμπεριφορά στις στροφές και δίνει στον οδηγό τεράστια εμπιστοσύνη στο όχημα.

Οδήγηση στο κόκκινο - Το Hyundai Ioniq 6N δείχνει τι σημαίνει ηλεκτρικό performance

Μέχρι αυτό το σημείο, το Ioniq 6N μήκους 4,93 μέτρων είναι κυρίως ένα πράγμα: ένα γρήγορο αυτοκίνητο. Αλλά σε αντίθεση με άλλα – για παράδειγμα, την Taycan – είναι επίσης ένα διασκεδαστικό αυτοκίνητο. Αυτό οφείλεται σε ηλεκτρονικά συστήματα που μετατρέπουν το όχημα σε ένα είδος Xbox υψηλής ταχύτητας. Η μονάδα ήχου παίζει κρίσιμο ρόλο εδώ. Ομολογουμένως, δεν κάνει αντικειμενικά το Ioniq 6N ταχύτερο, αλλά μεταφέρει μια πιο έντονη αίσθηση ταχύτητας κατά την οδήγηση. Ο βρυχηθμός, μερικές φορές ακόμη και ελαφρώς βραχνός, κατευθύνεται κυρίως προς τα μέσα, με μόνο μια μικρή επίδραση στο εξωτερικό περιβάλλον. Αυτό είναι αρκετό, για να δώσει στον οδηγό την αίσθηση ότι «κάθεται» πάνω σε κάτι πραγματικά απειλητικό. 

Οδήγηση στο κόκκινο - Το Hyundai Ioniq 6N δείχνει τι σημαίνει ηλεκτρικό performance
Εικονικά κυκλώματα και ήχος για μια πιο καθηλωτική εμπειρία

Είναι καλό που ο ήχος μπορεί να ενεργοποιηθεί και να απενεργοποιηθεί χειροκίνητα – διαφορετικά, μακροπρόθεσμα, μπορεί να γίνει λίγο ενοχλητικός. Το N e-Shift, ακολουθεί την ίδια αρχή. Αυτή η εικονική αλλαγή ταχυτήτων μέσω των χειριστηρίων στο τιμόνι, η οποία είναι εντελώς περιττή στην πράξη, προσφέρει ένα επίπεδο διασκέδασης, που σπάνια παρατηρείται σε ηλεκτρικά οχήματα. Βοηθά επίσης στο να δώσει στον οδηγό μια καλύτερη αίσθηση οδήγησης – κάπως συγκρίσιμη με μια λειτουργία arcade, σε μια προσομοίωση αγώνων υψηλής τεχνολογίας. 

Οδήγηση στο κόκκινο - Το Hyundai Ioniq 6N δείχνει τι σημαίνει ηλεκτρικό performance

Το N-Track Manager, που είναι ενσωματωμένο στο σύστημα ψυχαγωγίας, θα κατακλύσει τους περισσότερους οδηγούς, αλλά θα κάνει τις καρδιές στους λάτρεις των γρήγορων αυτοκινήτων, να χτυπούν πιο γρήγορα. Για παράδειγμα, υπάρχει ένα αυτοκίνητο-φάντασμα στην οθόνη, που απεικονίζει αν οδηγείτε καλύτερα, ή χειρότερα από πριν. Υπάρχει επίσης μια πληθώρα παραμέτρων οδήγησης drift, που επιτρέπουν ακόμη και σε αρχάριους να κάνουν εκπληκτικές και πάνω απ’ όλα, ασφαλείς «πιρουέτες». Και παρόλο που η τιμή των περίπου 77.000 ευρώ δεν είναι σίγουρα φθηνή, όσοι είναι κάτω των 30 ετών, έχουν πλέον το σπορ αυτοκίνητο των ονείρων τους, που φέρνει τον κόσμο του Xbox στο δρόμο.

Πηγή: elektroauto-news.net

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων