Οδηγούμε στην Πορτογαλία το νέο LEXUS RZ

LEXUS RZ: Επι πορτογαλικού εδάφους και με θερμοκρασίες που φλέρταραν με καύσωνα, η Lexus έκανε το δυναμικό restart της πολυτελούς D-SUV εκδοχή της στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η παρουσίαση του νέου πλήρως ανανεωμένου Lexus RZ καταδεικνύει τη δέσμευση της εταιρείας να ασχοληθεί ζεστά και να μεγιστοποιήσει τα ηλεκτρικά οφέλη επωφελούμενη τη μακροχρόνια Lexus τεχνογνωσία στις ηλεκτροκίνητες τεχνολογίες. Το νέο RZ αποτελεί μέρος ενός προγράμματος της Lexus που προβλέπει τρεις αποκαλύψεις μοντέλων μέχρι τον Μάρτιο του 2026, μεταξύ των οποίων το ολοκαίνουργιο σεντάν ES, που παρουσιάστηκε τον Απρίλιο, και ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, λεπτομέρειες του οποίου θα ανακοινωθούν αργότερα.
Μαζί, αυτά τα μοντέλα θα ενισχύσουν την προσέγγιση της Lexus στα ηλεκτροκίνητα συστήματα κίνησης, παρέχοντας στους πελάτες της τεχνολογικές επιλογές κατάλληλες για την εποχή και τις προσωπικές τους ανάγκες.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Έτσι αν και σαν μοντέλο μετρά μόλις 2 χρόνια στην παγκόσμια αγορά, το RZ δέχεται μια ριζική αναβάθμιση όχι μόνο όσον αφορά την ισχύ και την ενεργειακή του απόδοση, αλλά κυρίως την συνολική του προσφορά, σε επίπεδο τεχνολογίας, καινοτομίας, σχεδιασμού, διαδραστικής εμπειρίας οδήγησης και φυσικά premium παροχών.
Restart LEXUS RZ
Αν λοιπόν το τρέχον RZ το θυμόσουν για τον καινοτόμο σχεδιασμό, την προηγμένη του τεχνολογία, τις πολυτελείς ανέσεις και την οδηγική του συνέπεια προς την αποτελεσματικότητα, το αυτοκίνητο που το αντικαθιστά, με τις αναβαθμίσεις που έχει δεχτεί ανεβαίνει τα σκαλοπάτια της προσφοράς του. Όταν μάλιστα έχεις να αντιμετωπίσεις Audi Q6 e-tron, BMW iX3, Porsche Macan και Tesla Model Y, πρέπει να έχεις εφόδια απέναντί τους αν θέλεις να ελπίζεις σε εμπορική πορεία.
Το μήκους 4,80 μέτρων αμάξωμα πατάει σε ένα μεταξόνιο 2,85 μέτρων που εξασφαλίζει την D-SUV ευρυχωρία στο coupe SUV. Η εικόνα του RZ γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακή στην τοπ έκδοση F SPORT, με τη διχρωμία στο αμάξωμα να προσφέρει bonus εξωστρέφειας, αν την χρειάζεσαι πραγματικά.
Η μπαταρία ιόντων-λιθίου έχει ανέβει από τις 71,4 στις 77 kWh χωρίς χωροταξική μεταβολή και συνοδεύεται από νέο υδρόψυκτο κύκλωμα που προσφέρει και σύστημα προθέρμανσής της για μείωση των χρόνων φόρτισης σε χαμηλές θερμοκρασίες. Η ισχύς του στάνταρ ενσωματωμένου φορτιστή AC έχει διπλασιαστεί από τα 11 στα 22 kW, ενώ αυτή του φορτιστή DC παραμένει στα 150 kW και όλα αυτά μεταφράζονται σε λιγότερο χρόνο αναμονής κατά την φόρτιση.
«Πεταλούδα» ανά χείρας
Το μεγάλο νέο προκύπτει από το τιμόνι, ή αυτό το κάτι σαν τιμόνι, που η Lexus βαφτίζει yoke και επι τοις ουσίας καταργεί την μηχανική σύνδεση μεταξύ τιμονιού και τροχών, χάριν της μετάδοσης ηλεκτρικών σημάτων για την υλοποίηση της δουλειάς. Το σύστημα steer by wire καταργεί την οποιαδήποτε φυσική σύνδεση με τους μπροστινούς τροχούς.
Τη δουλειά αυτή αναλαμβάνουν πλέον ένας υπολογιστής, ο οποίος χρησιμοποιεί αισθητήρες για να υπολογίσει τις κινήσεις του τιμονιού σε συνδυασμό με την ταχύτητα του οχήματος και, ανάλογα με τις συνθήκες, προσαρμόζει το πόσο θα στρίψουν οι μπροστινοί τροχοί.
Στην πράξη διαπιστώνεις ότι το team της Lexus που δούλεψε για την περίσταση έκανε πολύ καλή δουλειά με δεδομένο ότι είναι η πρώτη steer by wire προσπάθεια. Όντας πιο συμπαγές σε μέγεθος το «τιμόνι» απελευθερώνει περισσότερο χώρο στα γόνατα για ευκολότερη είσοδο και έξοδο στο αυτοκίνητο.
Θετικό επίσης το γεγονός ότι η διαδρομή του στις 200 μοίρες από άκρη σε άκρη, περιορίζει τις περιστροφικές κινήσεις και το μόνο που σου ζητάει είναι να εμπεδώσεις επιτέλους με τα δυο σου χέρια στις λαβές εκατέρωθεν και να ξεχάσεις επίσης συνηθισμένες θέσεις παρκινγκ του ενός χεριού πάνω σε ένα κυκλικό τιμόνι.
Μπορεί να μην εισπράττεις υδραυλική (ή καλή ηλεκτρική για να το επικαιροποιήσω) αίσθηση, όμως προσομοιώνει καλά τόσο το βάρος όσο και την σαφήνεια της θέσης των τροχών, ενώ σβήνει τους κραδασμούς που μεταφέρονται από ένα μηχανικό τιμόνι. Μικρή επιφύλαξη υπάρχει για την ακαριαία τιμονιά προς το τέρμα (αριστερά ή δεξιά) που ελέγχεται το timing απόκρισης.
Στις νέες τεχνολογίες που λανσάρει η Lexus στο RZ είναι και η Interactive Manual Drive, που ενεργοποιείται και παραμετροποιεί την απόδοση των ηλεκτροκινητήρων και δημιουργεί την ψευδαίσθηση χρήσης κιβωτίου 8 σχέσεων. Τις αλλαγές μπορεί να υλοποιεί χειροκίνητα ο οδηγός μέσω paddles στο τιμόνι, όμως η χωροταξία στη yoke πραγματικότητα, αφήνουν χώρο μόνο για τους δείκτες για αυτή τη δουλειά. Συν τοις άλλοις ηχητικά τα εφέ που επιλέχθηκαν από τους ανθρώπους της Lexus θυμίζουν περισσότερο βιντεοπαιχνίδι, παρά κατι που προσομοιώνει την πραγματικότητα του συναρπαστικού κόσμου οδήγησης (απ’ όπου και αν προέρχεται).
Οδηγικά πάντως διαπιστώνεις τα αναμενόμενα ενός σοβαρού εκπροσώπου στα D-SUV. Εισπράττεις μια μεστή αίσθηση συμπεριφοράς που ξεκινά από τον τρόπο που μεταφέρει τις πληροφορίες από πηδάλια, ανάρτηση, πλαίσιο και φρένα.
Στην ουσία θα εκμεταλλευτείς τις δυναμικές επιδόσεις και την ευκολία που προσφέρει το σύνολο για να κινηθείς ταχύτατα, θα νιώθεις πάντα ασφαλής με την αποτελεσματικότητα της δυναμικής του συμπεριφοράς και θα διαχειρίζεσαι με την ίδια ευκολία επιταχύνσεις, επιβραδύνσεις αλλά και το ενεργειακό απόθεμα της μπαταρίας. Συν τοις άλλοις νοιώθεις ένα πρωτοκλασάτο μέλος της D-SUV παρέας και το διαπιστώνεις ποικιλοτρόπως με τις ποιοτικές συνθήκες που επικρατούν στην καμπίνα (χωροταξία, φινετσάτα υλικά, συναρμολόγηση, τεχνολογία, κύλιση και ηχομόνωση).
Συνοψίζοντας
Στη σούμα λοιπόν η Lexus για το RZ, ένα από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αφρόκρεμας στα πρόσφατα νέα του, σερβίρει μια ανταγωνιστική αυτονομία, αμεσότερη φόρτιση και ολιστική παρακολούθηση μπαταρίας με προστασία για το 90% της λειτουργείας της σε βάθος χρόνου, καλύτερη απόδοση, χαμηλότερη κατανάλωση και εγγύηση 1.000.000 χλμ. ή έως 11 έτη.
Στοιχεία που τα διανθίζει με υψηλότερη ακαμψία, καινοτόμο σύστημα διεύθυνσης, ισορροπία συμπεριφοράς και 4-κίνηση DIRECT4 για extra bonus στο δυναμικό κομμάτι και φυσικά κάνει ακόμα ελκυστικότερο το επίπεδο της premium προσφοράς σε φινέτσα καμπίνας, παροχές τεχνολογίας, ηχομόνωση και συνθήκες ταξιδιού.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.