Οδηγούμε τα νέα XPeng G6 και G9 στο Μόναχο

H… απόβαση των μεγάλων εταιρειών της αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας στην Ευρώπη είναι ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός. Μία από τις πιο αξιοσέβαστες μάρκες που έχει κάνει ήδη το ντεμπούτο της στην Ευρώπη και θα σύντομα θα εισέλθει και στην αγορά της χώρας μας, είναι η XPeng. Η Κινεζική εταιρεία χαρακτηρίζει τον εαυτό της ως κάτι πολύ περισσότερο από μία απλή εταιρεία «έξυπνων» και πολυτελών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αφού δραστηριοποιείται επίσης στα ιπτάμενα αυτοκίνητα και τη ρομποτική.
Η Xpeng ιδρύθηκε το 2014 και ξεκίνησε την παραγωγή των πρώτων αυτοκινήτων της στα τέλη του 2018. Έκτοτε, η εταιρεία έχει αναπτυχθεί τόσο πολύ, που η Volkswagen υπέγραψε πέρυσι συμφωνία μαζί της, ώστε να εξελίξουν από κοινού μία νέα γενιά από πλατφόρμες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα (για την κινεζική αγορά), που θα βασίζεται στην τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει η XPeng. Πέρυσι, η XPeng ανακοίνωσε στρατηγική συνεργασία με το Autohellas Group, εισαγωγέα και διανομέα αυτοκινήτων στην Ελλάδα.
Η εταιρεία επέλεξε το Μόναχο, λίγες ημέρες πριν από την εδραιωμένη Έκθεση Αυτοκινήτου της γερμανικής πόλης, για να δώσει την ευκαιρία στους Ευρωπαίους δημοσιογράφους να οδηγήσουν για πρώτη φορά τα δύο premium ηλεκτρικά SUV με τα οποία θα κάνει την είσοδό της στην ελληνική αγορά: την ανανεωμένη ναυαρχίδα του στόλου της, το ευρύχωρο G9, και το G6, ένα coupe SUV με ελκυστικές γραμμές, που έχει δεχθεί πολύ σημαντικές αλλαγές όσον αφορά την μπαταρία που χρησιμοποιεί.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
To MotorOne.gr ήταν μεταξύ των προσκεκλημένων Μέσων της Ελλάδας για την αποστολή στο Μόναχο, όπου μας συνόδευσε και ο brand director της XPeng για την Ελλάδα, Χάρης Δάνδουρας, που μας παρείχε ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τα σχέδια της εταιρείας στη χώρα μας.
Έμφαση στην Καινοτομία
Η XPeng καινοτομεί στον τομέα των μπαταριών και της αρχιτεκτονικής 800 Volt που επιτρέπει ταχύτατες φορτίσεις, χτυπώντας στη ρίζα ένα επίμαχο «αδύνατο» σημείο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Με τέτοια διαπιστευτήρια, γίνεται προφανές ότι η μάρκα εισέρχεται στην ελληνική αγορά ως ένας δυνατός παίκτης.
Στο επίκεντρο των XPeng G6 και G9 βρίσκονται οι μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) που χρησιμοποιούν. Απαλλαγμένες από σπάνια ορυκτά όπως κοβάλτιο, μαγγάνιο και νικέλιο, αναδεικνύουν τη δέσμευση της XPeng στην οικολογική και ασφαλή ηλεκτρική κινητικότητα. Το σύστημα κίνησης υποστηρίζεται από την τεχνολογία 5C Supercharging AI της XPeng με αρχιτεκτονική 800V, η οποία αποτελεί μέρος της πλατφόρμας SiC.
Αυτή η πλατφόρμα, που αποτελεί μέρος των SEPA (Smart Electric Platform Architecture), συμβάλλει στην αύξηση της αυτονομίας του οχήματος και της συνολικής αναλογίας ισχύος-βάρους. O συνδυασμός αυτός εξασφαλίζει μέγιστη ισχύ φόρτισης έως 525 kW, προσθέτοντας αυτονομία άνω των 450 χιλιομέτρων σε μόλις 10 λεπτά.
Η XPeng περιγράφει το G9, την ναυαρχίδα της γκάμας της δηλαδή, ως «Ultra Smart Premium SUV». Στόχος του μοντέλου είναι να θέσει νέα επίπεδα «στην εμπειρία της ηλεκτρικής πολυτέλειας της επόμενης γενιάς». Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2021 και τώρα δέχεται μία μικρή –αισθητικά– ανανέωση. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο της XPeng που σχεδιάστηκε λαμβάνοντας υπ’ όψη τις απαιτήσεις ξένων αγορών, πέραν της Κίνας.
Χαρακτηρίζεται από πιο σμιλεμένες και μινιμαλιστικές εξωτερικές επιφάνειες, με αναδυόμενες χειρολαβές θυρών και σημείο αναφοράς μια τολμηρή νέα μάσκα «Robot Face» που ενσωματώνει ένα γεωμετρικό σχέδιο, φιλοξενώντας ένα διακριτικά τοποθετημένο 3D ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος καθώς και φωτεινή μπάρα πλήρους πλάτους.
Η ναυαρχίδα της XPeng έχει μήκος 4,891 μ., που την τοποθετεί στο άνω άκρο των SUV, πλάτος 1,937 μ. και ύψος 1,68 μ., με μεταξόνιο 2.998 μ. Διαθέτει στάνταρ ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών, θύρες με μηχανισμό soft-close και ηλεκτρική 5η θύρα με λειτουργία hands-free. Η νέα έκδοση Black Edition διαθέτει πλήρως μαύρο εξωτερικό φινίρισμα, σπορ τροχούς μαύρου χρώματος 21”, καθώς και μαύρα λογότυπα, προσφέροντας μια πιο τολμηρή εμφάνιση. Το μαύρο χρωματισμό «σπάνε» οι πορτοκαλί δαγκάνες φρένων.
Η αίσθηση πολυτέλειας και η υψηλή ποιότητα κατασκευής κυριαρχούν ως εντυπώσεις από την πρώτη στιγμή που εισέρχεσαι στην καμπίνα του G9. Διαθέσιμη σε τέσσερις εκλεπτυσμένες χρωματικές επιλογές (ακόμα και οι ζώνες ασφαλείας έχουν το επιλεγμένο χρώμα), συμπεριλαμβανομένου του νέου Coffee Brown, το 95% των επιφανειών αποτελείται από μαλακά υλικά υψηλής ποιότητας. Τα πολύ αναπαυτικά καθίσματα ενσωματώνουν γνήσιο δέρμα Nappa σε όλες τις εκδόσεις, αφρό αργής επαναφοράς 26 χλστ. και εργονομικό σχεδιασμό 12 στρωμάτων.
Σχεδιασμένο για να προσφέρει μέγιστη άνεση, το G9 διαθέτει κορυφαίο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια. Τα εξαιρετικά άνετα καθίσματα παρέχουν λειτουργίες θέρμανσης, αερισμού και μασάζ και στις τέσσερις έδρες τους. Ένα σύστημα μασάζ Shiatsu 10 σημείων με πολλαπλά προγράμματα αναπτύχθηκε σε συνεργασία με ειδικούς στον τομέα της ορθοπεδικής, και προσφέρεται σε όλα τα καθίσματα της καμπίνας. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν πολυτέλεια υψηλού επιπέδου, καθώς μπορούν να ρυθμίσουν την κλίση της πλάτης των καθισμάτων τους από 27 έως 37 μοίρες.
Το G9 διαθέτει μια εντυπωσιακή πανοραμική οροφή που καλύπτει σχεδόν ολόκληρο τον ουρανό με τριπλό γυαλί, το οποίο απορροφά το 99,99% της υπεριώδους ακτινοβολίας και μειώνει τη θερμοκρασία στην καμπίνα έως 8°C. Δεδομένης αυτής της τεχνολογίας, οι σχεδιαστές επέλεξαν να μην τοποθετήσουν αλεξήλιο, επιλογή η οποία θα δοκιμαστεί… σκληρά στα καλοκαιρινά 40άρια της Ελλάδας.
Πέραν από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, δύο «αιωρούμενες» οθόνες αφής 14,96 ιντσών κυριαρχούν στο κέντρο του ταμπλό με τον συνοδηγό να απολαμβάνει τη δική του οθόνη ψυχαγωγίας, όπου μπορεί να δει βίντεο, να επιλέξει μουσική, ή να περιηγηθεί στο διαδίκτυο.
Μία κεντρική κονσόλα τύπου γέφυρας φέρει στο επάνω μέρος της διπλή θέση ασύρματης φόρτισης των smpartphone των εμπρός επιβατών, τεράστιο ντουλαπάκι κάτω από το υποβραχιόνιο καθώς και επιπλέον αποθηκευτικό χώρο στο ανοιχτό κάτω μέρος του συνόλου, όπου βρίσκονται και οι θύρες φόρτισης.
Τα φυσικά κουμπιά… λάμπουν δια της απουσίας τους (δεν υπάρχει ούτε κουμπί εκκίνησης του κινητήρα), καθώς τα πάντα σχεδόν (έως και την κατεύθυνση των αεραγωγών του κλιματισμού) ρυθμίζονται από την κεντρική οθόνη αφής. Το μενού του συστήματος infotainment θέλει… ώρες για να το… ξεκοκαλίσεις ολόκληρο και να βρεις όλες τις ρυθμίσεις που υπάρχουν. Για παράδειγμα, η ρύθμιση του τιμονιού καθ’ ύψος και τηλεσκοπικά, γίνεται μέσω επιλογής στο μενού, με τα περιστροφικά χειριστήρια του ιδιότυπου τετραγωνισμένου τιμονιού δύο ακτινών.
Ένα πολυκάναλο σύστημα 20 ηχείων με λειτουργία Dolby Atmos αναλαμβάνει το… soundtrack εκπληκτικής πιστότητας, σε οποιαδήποτε ένταση, όπως διαπιστώσαμε. Η ακουστική άνεση είναι εξαιρετική, με εσωτερικό θόρυβο μόλις 35 dB (σχεδόν τίποτα δηλαδή) όταν το όχημα είναι σταματημένο και 53,9 dB κατά την κίνηση. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι ξεκινούν να «εισβάλλουν» στο θάλαμο επιβατών μόνο σε αυξημένες τριψήφιες ταχύτητες.
Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης εντυπωσιακός, καθώς αγγίζει τα 660 λίτρα και εκτείνεται στα 1.576 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Μαζί με τα επιπλέον 71 λίτρα στο εμπρός μέρος (frunk), το G9 προσφέρει άπλετο χώρο και στη μεταφορά φορτίων.
Το G9 θα κυκλοφορήσει σε τρεις εκδόσεις. Η Standard Range έχει μπαταρία LFP 79 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα 351 ίππων 465 Nm ροπής που δίνει κίνηση στον πίσω άξονα. Eπιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,4 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα είναι περιορισμένη στα 200 χλμ./ώρα. Η αυτονομία (WLTP) υπολογίζεται στα 502 χλμ. (με κατανάλωση ενέργειας 18,4 kWh) και η ισχύς φόρτισης αγγίζει τα 445 kW.
Η επίσης οπισθιοκίνητη Long Range, διαθέτει μπαταρία 93,1 kWh, που επεκτείνει την αυτονομία στα 585 χλμ.
Η κορυφαία τετρακίνητη έκδοση Performance, χρησιμοποιεί και αυτή τη μεγαλύτερη μπαταρία, και προσθέτει στον εμπρός άξονα έναν ηλεκτροκινητήρα 224 ίππων, για μία θηριώδη συνολική ισχύ 575 ίππων. Αποτέλεσμα είναι η ροπή να «εκτινάσσεται» στα 695 Nm, η οποία όταν την εκμεταλλεύεσαι πλήρως σε «σπρώχνει» στην πλάτη του καθίσματος με αξιοσημείωτη δύναμη, προσφέροντας χρόνο επιτάχυνσης από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,2 δλ.
Η αυτονομία εκτιμάται στα 540 χλμ. και η κατανάλωση -όπως είναι φυσικό- διαμορφώνεται σε λίγο υψηλότερα επίπεδα, στις 20,1 kWh/100 χλμ. Η φόρτιση από 10-80% μπορεί να ολοκληρωθεί σε μόλις 12 λεπτά, δεδομένου ότι θα βρεις φορτιστή ικανό να καλύψει την… αστρονομική μέγιστη ισχύ φόρτισης 525 kW.
Εμείς οδηγήσαμε στους δρόμους γύρω από το Μόναχο την έκδοση Performance και ένα από τα πρώτα πράγματα που μας εντυπωσίασαν θετικά, ήταν η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η άνεση που προσφέρει η αερανάρτηση διπλού θαλάμου. Η υιοθέτησή της έχει βελτιώσει την απόδοση κατά την επιτάχυνση από χαμηλές ταχύτητες, καθώς και έχει μειώσει την απόσταση ακινητοποίησης σε μόλις 33,9 μέτρα από τα 100 χλμ./ώρα., με τη βοήθεια των υδραυλικών σινεμπλόκ Taichi (που αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία της XPeng) και του brake-by-wire συστήματος φρένων Bosch IPB.
Η έκδοση Performance προσφέρει τη δυνατότητα μείωσης της απόστασης από το έδαφος 100 χλστ. και αύξησης της σκληρότητας της κατά 50%, εξασφαλίζοντας βελτιωμένη σταθερότητα στις στροφές κατά 30%. Κάτι που όμως ίσως δυσκολέψει το G9 σε ορισμένους στενούς δρόμους της Ελλάδας είναι ο μεγάλος κύκλος στροφής 11,8 μ., ο οποίος δεν το κάνει ιδιαίτερα ευέλικτο, αλλά θα πρέπει να είναι αναμενόμενος, σε ένα τόσο μεγάλο όχημα, και δη ηλεκτρικό.
Άλλο ένα στοιχείο που μας εντυπωσίασε, ήταν η εκτεταμένη δυνατότητα παραμετροποίησης των περισσότερων στοιχείων που συνθέτουν την οδηγική εμπειρία ενός αυτοκινήτου. Πέραν από την επιλογή μεταξύ των τριών προγραμμάτων οδήγησης, και αναγεννητικής πέδησης, μπορεί να ρυθμιστεί η υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης σε τρία επίπεδα, ανάλογα αν προτιμάτε μαλακό ή σκληρό στην απόκριση το τιμόνι, καθώς και την αίσθηση του πεντάλ του φρένου.
Στην πιο ευαίσθητη ρύθμισή του, το σύστημα πέδησης μπορεί να «κοκαλώσει» το όχημα με ελάχιστη πίεση στο πεντάλ σε χαμηλές ταχύτητες, καθώς είναι διαμορφωμένο για οδήγηση σε υψηλότερο ρυθμό. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η -κάπως απότομη στην επιβράδυνση- επιλογή XPedal που θα έπρεπε να επιτρέπει τον χειρισμό του αυτοκινήτου με ένα πεντάλ, επιβραδύνει το αυτοκίνητο έως το 1 χλμ./ώρα, αλλά δεν το ακινητοποιεί, όπως θα περιμέναμε.
Αν και ξεκινήσαμε το κείμενο εστιάζοντας στην ναυαρχίδα της XPeng, η γνωριμία μας με τα μοντέλα της ξεκίνησε με το G6, ένα coupe D-SUV που συνδυάζει τολμηρό σχεδιασμό με έξυπνη αεροδυναμική, παρουσιάζοντας μία σειρά σημαντικών αναβαθμίσεων. Αισθητικά, αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει από το προηγούμενο μοντέλο, είναι η φωτεινή μπάρα Starlight LED πλήρους πλάτους με ενσωματωμένα φλας, ο νέος πίσω διαχύτης και το ματ γκρι λογότυπο της XPeng.
Επίσης, τα τόξα των θόλων των τροχών είναι πλέον διακοσμημένα στο χρώμα του αμαξώματος και ο νέος σχεδιασμός τύπου «Ducktail» στο πίσω μέρος προσθέτει 5 χλστ. στο μήκος του οχήματος, αναδεικνύοντας την εντυπωσιακή σιλουέτα μήκους 4,758 μ., πλάτους 1,92 μ. και ύψους 1,65 μ., με μεταξόνιο 2,89 μ.
Η νέα έκδοση Black Edition διαφοροποιείται με μαύρο εξωτερικό φινίρισμα, σπορ τροχούς 20” μαύρου χρώματος, μαύρες δαγκάνες φρένων και μαύρα λογότυπα, προσδίδοντας μια πιο επιθετική εμφάνιση.
Στο εσωτερικό, το νέο XPeng G6 παρουσιάζει για πρώτη φορά το Super Star-Ring Interior Design, το οποίο ανανεώνει την καμπίνα με υλικά υψηλής ποιότητας. Οι αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν νέα επένδυση ταμπλό με φινίρισμα ξύλου, οροφή με επένδυση suede, ανασχεδιασμένα καλύμματα ηχείων, πιο μαλακά πάνελ ασύρματης φόρτισης, ανανεωμένα υλικά στις κολώνες Α και Β, αναβαθμισμένο ψηφιακό εσωτερικό καθρέπτη 9 ιντσών για τις εκδόσεις Long Range και Performance, τιμόνι νέας σχεδίασης και χειροκίνητα ρυθμιζόμενους αεραγωγούς κλιματισμού.
Η πολυτέλεια, η άνεση και η ευρυχωρία πρωταγωνιστούν και στο G6, με την πανοραμική ηλιοροφή παρούσα και εδώ και τα εμπρός καθίσματα να παρέχουν θέρμανση, αερισμό και μασάζ. Η πίσω σειρά προσφέρει θέρμανση και ρύθμιση της κλίσης της πλάτης σε 12 στάδια. Όλα τα καθίσματα διαθέτουν μεγαλύτερα μαξιλάρια και βελτιωμένη θέρμανση της πλάτης. Ο χώρος αποσκευών 571 λίτρων είναι εξίσου εντυπωσιακός, και εκτείνεται έως τα 1.374 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.
Το βασικό στοιχείο του συστήματος infotainment είναι η κεντρική οθόνη αφής Ultra-HD 15,6 ιντσών, που πλαισιώνεται από ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών. Η διάταξη της κεντρικής κονσόλας σε στυλ γέφυρας είναι αρκετά παρόμοια και παρέχονται δύο θέσεις ασύρματης φόρτισης smartphone, με το οποίο η σύνδεση γίνεται επίσης αυτόματα. Ωστόσο, μας εξέπληξε ότι δεν υπάρχει ντουλαπάκι συνοδηγού.
Προς το παρόν, η XPeng έχει ανακοινώσει την κυκλοφορία του G6 σε δύο εκδόσεις, την οπισθιοκίνητη Long Range και την τετρακίνητη Performance, με μπαταρία 80,8 kWh, αλλά ο κ. Δάνδουρας μας ανέφερε ότι αναμένεται να κυκλοφορήσει και μία εκδοχή Standard Range με μικρότερη μπαταρία 62 kWh.
Η έκδοση Long Range διαθέτει ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 296 ίππων τοποθετημένο στον πίσω άξονα, με ροπή 440 Nm. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 6,7 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα είναι περιορισμένη στα 202 χλμ./ώρα. Η εκτιμώμενη αυτονομία αγγίζει τα 535 χλμ. (με τροχούς 18 ιντσών) και η κατανάλωση ενέργειας διαμορφώνεται στις 17,9 kWh, χάρη στην αεροδυναμική διαμόρφωση με χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,248.
Εμείς οδηγήσαμε την έκδοση Performance, που προσθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 190 ίππων στον εμπρός άξονα, για συνολική ισχύ 487 ίππων, με μέγιστη ροπή στρέψης στα 660 Nm. Εδώ, η επιτάχυνση έως τα 100 χλμ./ώρα από στάση ολοκληρώνεται σε 4,1 δλ. αλλά η κατανάλωση ανεβαίνει στις 19,1 kWh, με την αυτονομία να διαμορφώνεται στα 470 χλμ.
Βελτιώσεις έχουν πραγματοποιηθεί στη λειτουργία του συστήματος κίνησης, τη δυναμική του συστήματος διεύθυνσης, τη διαχείριση της μπαταρίας, καθώς και τους θορύβους, κραδασμούς και την τραχύτητα που βιώνουν οι επιβαίνοντες στην καμπίνα, μέσω αναβαθμίσεων σε πλαίσιο και ανάρτηση, η οποία αν και δεν φέρει το σύστημα αερανάρτησης του G9, κάνει καλά τη δουλειά της στην απόσβεση ανομοιομορφιών στο οδόστρωμα, αν και θα πρέπει να αναφερθεί ότι το οδηγήσαμε κυρίως σε καλούς δρόμους. Εξίσου εντυπωσιακό με το G9 σε επιδόσεις, το G6 ήταν και πιο ευέλικτο, με κύκλο στροφής 11,6 μέτρων.
Επιπλέον, η XPeng σκοπεύει να προσγειωθεί στην ελληνική αγορά υποσχόμενη ανταγωνιστικές τιμές, δεδομένων των πολύ υψηλών επιπέδων πολυτέλειας που προσφέρει, με μέγιστο εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις. Ανεπίσημα, ο κ. Δάνδουλας μας ενημέρωσε ότι η τιμή του G6 Long Range αναμένεται να κυμανθεί γύρω από την περιοχή των 45.000 ευρώ, ενώ του G6 Pefrormance περίπου στα 51.000 ευρώ. Για το G9, το κόστος προβλέπεται γύρω στα 60.000 ευρώ.
Η άφιξη των πρώτων αυτοκινήτων (τα οποία συναρμολογούνται στις εγκαταστάσεις της Magna Steyer στην Αυστρία) στην Ελλάδα, αναμένεται τον προσεχή Νοέμβριο. Επίσης, το πρώτο τρίμηνο του 2026 αναμένεται και η άφιξη του σπορ κουπέ σεντάν P7+ και αργότερα και του MPV X9.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.