Οδηγούμε την νέα Bugatti Mistral – motorone.gr

Bugatti Mistral 5


Λίγες σύγχρονες μάρκες απολαμβάνουν τόσο μεγάλο σεβασμό όσο η Bugatti. Αυτός ο εμβληματικός κατασκευαστής υπερπολυτελών αυτοκινήτων φαίνεται πως λειτουργεί μονίμως ανεπηρέαστος από τις εξωτερικές κοινωνικοπολιτικές συνθήκες, κατασκευάζοντας τα πιο εκλεκτά αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από το κόστος.

Δεν αναφερόμαστε βέβαια μόνο στην ποιότητα του δέρματος που χρησιμοποιείται στα καθίσματα ή στο αμάξωμα που κατασκευάζεται από ανθρακονήματα, αλλά και στην υψηλή μηχανική που εφαρμόζεται σε κάθε παξιμάδι και βίδα.

Είναι πάντα προνόμιο το να οδηγείς μια Bugatti, αλλά το να βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι της Mistral – η οποία είναι η τελευταία και μία από τις ακριβότερες αυτής της γενιάς – είναι το όνειρο κάθε petrolhead.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

Tι σημαίνει όμως το όνομα Mistral; Η Bugatti επέλεξε το συγκεκριμένο όνομα από έναν ισχυρό άνεμο στη νότια Γαλλία και το μοντέλο θα παραχθεί σε μόλις 99 μονάδες, γιορτάζοντας έτσι την εποχή της Chiron. Εξοπλίζεται με ένα ειδικά σχεδιασμένο κάμπριο αμάξωμα και ένα σύστημα κίνησης που προέρχεται από την άγρια Chiron Super Sport 300+, που έσπασε τα ρεκόρ ταχύτητας.

Στην πραγματικότητα, το να το αποκαλέσει κανείς «σύστημα κίνησης» το αδικεί σημαντικά, καθώς είναι αναμφισβήτητα καλύτερο να παρομοιαστεί με ατμομηχανή  – κάτι που δείχνει εν μέρει και την ιστορία της μάρκας, δεδομένου ότι ο προπολεμικός οκτακύλινδρος κινητήρας της Bugatti τροφοδοτούσε τρένα υψηλής ταχύτητας κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Bugatti Mistral 11

Ο W16 του Mistral, ωστόσο, είναι πολύ πιο εξελιγμένος, με οκτώ λίτρα χωρητικότητας και τέσσερα turbo που παρέχουν απίστευτη ώθηση χωρίς καμία ηλεκτρική υποβοήθηση. Η ισχύς ανέρχεται σε 1.600 ίππους, με 1.600 Nm ροπής να κινούν και τους τέσσερις τροχούς μέσω ενός 7τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Αυτά τα νούμερα μπορεί να μην εντυπωσιάζουν στην εποχή των ηλεκτρικών supercars, αλλά η δυνατότητα να παράγεις τέτοιες επιδόσεις χωρίς κάποιας μορφής ηλεκτροκίνηση είναι μια εντελώς διαφορετική εμπειρία.

Bugatti Mistral 15

Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 2,5 δευτερόλεπτα – χρόνος ιδιαίτερα εντυπωσιακός. Όπως όλες οι σύγχρονες Bugatti, αυτό το supercar προσφέρει την απόλυτη ταχύτητα και εδώ είναι που το Mistral αφήνει τον ανταγωνισμό πολύ πίσω. Τα περισσότερα μοντέλα για πελάτες, όπως αυτό που οδηγούμε σήμερα, περιορίζονται στα 418 χλμ./ώρα, όμως η Bugatti κατάφερε να φτάσει τα εκπληκτικά 453,88 χλμ./ώρα με ένα μοναδικό αυτοκίνητο, το οποίο έφερε την πορτοκαλί και σκούρα carbon γκρι απόχρωση που συνοδεύει όλα τα μοντέλα της που σπάνε ρεκόρ. Για μια στιγμή, δεν μπορώ να μην αναρωτηθώ τι θα συνέβαινε αν έβγαζες το χέρι σου πάνω από την οροφή, στον αέρα, με ταχύτητα 453 χλμ./ώρα.

Φυσικά, υπάρχουν πολλά περισσότερα στοιχεία που αξίζει να παρατηρήσει κανείς, όπως το αμάξωμα από ανθρακονήματα ή το διαχρονικό εσωτερικό, αλλά ο χρόνος μας είναι περιορισμένος και είμαστε εδώ για να το οδηγήσουμε.

Περπατώντας προς το Mistral από απόσταση, παρατηρεί κανείς πόσο συμπαγές σε διαστάσεις είναι ένα σύγχρονο μοντέλο της Bugatti. Πράγματι, ο κινητήρας είναι περίπου τέσσερις φορές μεγαλύτερος από τον μέσο θερμικό κινητήρα και διαθέτει τέσσερα παραπάνω turbo, αλλά πίσω από την θέση του οδηγού, στο συμπαγές σασί από ανθρακονήματα, το αυτοκίνητο δεν φαίνεται μεγαλύτερο ή πιο δύσκολο στην οδήγηση από ένα Audi TT.

Bugatti Mistral 6

Αυτές οι συγκρίσεις έχουν μείνει από την εποχή που η Bugatti Veyron ήταν ακόμα καινούργια, αλλά ακόμα και αφού ο κινητήρας έχει πάρει ζωή και βρίσκεσαι εν κινήσει, μπορεί να είναι ακόμα πιο εύκολο να το οδηγήσεις από ένα TT. Αυτό συμβαίνει επειδή αμέσως σαν αυτοκίνητο φαίνεται προσιτό. Υπάρχουν πολλά κινούμενα μέρη σε απόσταση μόλις ορισμένων εκατοστών από εσάς, αλλά το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αλλάζει ταχύτητες χωρίς κόπο και δεν υπάρχει κανένας θόρυβος ή τριβές από τα εξαρτήματα του συστήματος μετάδοσης κίνησης ή της ανάρτησης, παρά το γεγονός ότι πρέπει να αντέχουν ταχύτητες τέσσερις φορές υψηλότερες από το εθνικό όριο ταχύτητας του Ηνωμένου Βασιλείου.

Βέβαια, αυτό που το εμποδίζει από το να φαίνεται υπερβολικά εύκολο ή αβλαβές είναι ο απίστευτος θόρυβος που έρχεται ακριβώς πίσω από τον οδηγό. Ένας W16 δεν έχει την «μουσική» χροιά ενός V12, διαθέτει όμως έναν μοναδικό συνδυασμό από μπάσους ήχους που ακούτε και νιώθετε. Μια συμφωνία σφυριγμάτων από τα turbo επικαλύπτει τον θηριώδη ήχο του κινητήρα και συμπληρώνει την εμπειρία.

Bugatti Mistral 10

Πλέον βρισκόμαστε σε μεγαλύτερους δρόμους και η βροχή που απειλούσε όλο το πρωί έχει αρχίσει να πέφτει. Όπως γνωρίζουν όλοι οι οδηγοί κάμπριο αυτοκινήτων, η γρήγορη οδήγηση σε προστατεύει από το να βραχείς, σωστά; Αυτό κάνω λοιπόν. Πατώντας το γκάζι μέχρι το τέρμα νιώθεις ότι υπάρχει μια ολόκληρη σειρά εξαρτημάτων που λειτουργούν αρμονικά για να προσφέρουν απόδοση. Δεδομένης της turbo φύσης του κινητήρα, η ροπή αυξάνεται στις χαμηλές στροφές, και το κάνει τόσο γρήγορα που απαιτεί την πλήρη συγκέντρωσή σου, ακόμα και με τέσσερις κινητήριους τροχούς να τη μοιράζονται.

Bugatti Mistral 14

Περίπου στις 4.500 σ.α.λ., γίνεται εμφανής ο αρκετά old-school τρόπος με τον οποίο λειτουργούν τα turbo, καθώς μπορείτε να ακούσετε τον διακόπτη που κλείνει για να ανακατευθύνει την ροή του αέρα από την τροφοδοσία μόνο δύο turbo σε όλο το σύστημα. Η Mistral μπορεί πλέον να σας εκτοξεύσει στο δρόμο χωρίς να σας απασχολούν πράγματα όπως οι νόμοι της Φυσικής. Η αίσθηση είναι εντελώς διαφορετική από τα ηλεκτρικά supercars των 2.000 ίππων που επιτυγχάνουν την εντυπωσιακή απόδοσή τους χωρίς πολλές υπερβολές.

Είναι απολύτως εθιστική, και παρόλο που προσέχω τις εισόδους μου επειδή τώρα βρέχει καταρρακτωδώς (σε σημείο που ρεύματα νερού εισέρχονται στην καμπίνα από πάνω από το παρμπρίζ και τα πλαϊνά παράθυρα), είναι συναρπαστική μέχρι τελικής πτώσης.

Bugatti Mistral 2

Όταν οι δρόμοι τελικά στεγνώσουν λίγο, η επόμενη ανακάλυψη είναι πόσο υπέροχα ευέλικτο και καλοδουλεμένο είναι το πακέτο οδήγησης και χειρισμού, παράλληλα με τον απίστευτο κινητήρα. Καθώς κοστίζει πάνω από 5,2 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας (σχεδόν 6 εκατομμύρια ευρώ), το Mistral ήταν πάντα φτιαγμένο μόνο από τα καλύτερα εξαρτήματα, όμως εδώ υπάρχει μια πολυπλοκότητα και μια τελειότητα σε όλα τα στοιχεία οδήγησης που πραγματικά με εκπλήσσει. Είτε πρόκειται για το τιμόνι, την ποιότητα οδήγησης σε ανώμαλους δρόμους ή την ομαλή λειτουργία του συστήματος μετάδοσης κίνησης, η Bugatti αποπνέει ποιότητα όπως κανένα άλλο αυτοκίνητο.

Bugatti Mistral

Δυστυχώς, ο χρόνος, ο καιρός και ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν μου επιτρέπουν να εξερευνήσω περαιτέρω τα εξαιρετικά ταλέντα αυτού του αυτοκινήτου, αλλά ακόμα και με αυτή τη μικρή επίδειξη, είναι απολύτως λογικό το πώς και γιατί η Bugatti κατάφερε να πείσει τους πελάτες της να ξοδέψουν κυριολεκτικά εκατομμύρια ευρώ στα μοντέλα της, τα τελευταία 20 χρόνια της σύγχρονης εποχής της.

Έτσι, ενώ σχεδόν 6 εκατομμύρια ευρώ είναι πολλά για ένα αυτοκίνητο, το Mistral δεν μοιάζει με ένα απλό αυτοκίνητο. Αντίθετα, είναι ένα παράδειγμα της χαρισματικής δημιουργικότητας της ανθρωπότητας που μπορεί να απελευθερωθεί μόνο όταν δεν υπάρχει χρηματικός περιορισμός. Καθώς ένα κεφάλαιο κλείνει με την Mistral και τον εμβληματικό κινητήρα W16, ένα άλλο θα ανοίξει με την νέα Bugatti Tourbillion – δεν μπορούμε καν να φανταστούμε τι μας επιφυλάσσει.

Τελικά;

Η σύγκριση μιας Bugatti με ένα “κανονικό” αυτοκίνητο είναι μάλλον σαν να συγκρίνετε το Concorde με ένα χάρτινο αεροπλάνο. Η Mistral – εκ μέρους όλων των μοντέλων της εποχής W16 – αντιπροσωπεύει ένα μέρος και μια εποχή στο μηχανολογικό ταξίδι της ανθρωπότητας που έθεσε νέα όρια ως προς το τι θα μπορούσε να είναι ένα αυτοκίνητο δρόμου. Αυτό που είναι απίστευτο είναι το πόσο εύκολη στη χρήση είναι η Mistral και πόσο εκλεπτισμένη είναι η οδηγική του εμπειρία.

Bugatti Mistral 9

Bugatti Mistral

  • Τιμή: 6 εκατομμύρια ευρώ
  • Κινητήρας: 8 λίτρων, W16 turbo βενζίνη
  • Ισχύς/ροπή: 1.600 ίπποι /1.600Nm
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: 7-τάχυτο αυτόματο, τετρακίνηση
    0-100 χλμ./ώρα: 2,5 δευτερόλεπτα
  • Μέγιστη ταχύτητα: 418 χλμ.ώρα
  • Κατανάλωση/CO2: 18,1 λίτρα/100 χλμ. /495 γραμμάρια/χλμ.
  • Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4,544/2,162/1,212 μέτρα
  • Διαθεσιμότητα: Εξαντλημένο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ AUTO EXPRESS
Απόδοση: Νίκος Ναούμ

Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων