Οδηγούμε το νέο Audi Q3 σε Ελλάδα και Σκωτία
Το Audi Q3, στην τρίτη του πλέον γενιά, έρχεται πιο ολοκληρωμένο από ποτέ και κάπως έτσι βρεθήκαμε με διαφορά λίγων ημερών, ο ένας (Γιάννης Τσιγκρής) να οδηγεί αριστεροτίμονο Q3 τέρμα αριστερά στους δρόμους της βροχερής Γλασκώβης και ο άλλος (Γιάννης Λημναίος), με το τιμόνι στη σωστή πλευρά, στην ηλιόλουστη Αθηναϊκή Ριβιέρα.
Η σημαντική εξέλιξη του Q3 αποτυπώνεται πρώτα απ’ όλα στη σχεδίαση του. Το ολοκαίνουριο C–SUV κάθεται ψηλά με απόσταση 199 χιλιοστά από το έδαφος και χαρακτηρίζεται από δυναμική εμπρός σχεδίαση που γλυκαίνει στο πλάι και γίνεται πιο κομψή στο πίσω μέρος.
Στο εμπρός τμήμα πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η φαρδιά μάσκα Singleframe, με τα όμορφα λεπτά φώτα ημέρας να συμπληρώνονται από τους προβολείς που βρίσκονται πιο χαμηλά, εκατέρωθεν της μάσκας.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Στο πλάι, οι επίπεδες επιφάνειες του προηγούμενου μοντέλου έχουν δώσει τη θέση τους σε απαλές καμπύλες, ενώ η οροφή έχει μια εσάνς από κουπέ στο πίσω μέρος ξεφεύγοντας από την τετράγωνη «box» λογική των SUV.
Στο πίσω τμήμα, τα (προαιρετικά) ψηφιακά φώτα OLED συμπληρώνονται από μια συνεχή λωρίδα φωτισμού LED και τα επίσης φωτιζόμενα δαχτυλίδια της Audi στο κέντρο του πορτμπαγκάζ.
Με Audi Q3 στη βροχερή Σκωτία
Σαφώς δύσκολη άσκηση, ιδίως όταν πρέπει να εξοικειωθείς με καιρικές συνθήκες, χρήση του αριστερού ρεύματος του δρόμου ως κανόνα και έναν νέο πολυλειτουργικό μοχλοδιακόπτη. Και όλα αυτά να τα παντρέψεις ως οδηγική ρουτίνα. Η ουσία είναι ότι το νέο Q3 δεν είναι απλώς ένα SUV, αλλά ένας ψηφιακός σύντροφος, σχεδιασμένος να προσφέρει μια σχεδόν διαισθητική εμπειρία χρήσης.
Πλήθος προηγμένων τεχνολογιών συμβάλλουν στην ενίσχυση της άνεσης και της ασφάλειας, προσδίδοντας ηρεμία και σιγουριά σε κάθε μετακίνηση. Ακόμα και αν βγαίνεις έξω από τα νερά σου!
Η νέα φιλοσοφία ελέγχου μεταφέρει τον επιλογέα ταχυτήτων σε μοχλό πίσω από το τιμόνι, απελευθερώνοντας πολύτιμο χώρο στην κεντρική κονσόλα.
Γνώριμη από τα μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας είναι και η συνολική εικόνα στο εσωτερικό. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 11,9” και η κυρτή κεντρική οθόνη αφής MMI 12,8” αποτελούν μια συνέχεια και δημιουργούν μια high-tech αύρα. Η δεύτερη φιλοξενεί και τον ψηφιακό βοηθό Audi Assistant που εκπαιδεύεται συνεχώς, ακούει, απαντά και εκτελεί εντολές διευκολύνοντας οδηγό κι επιβάτες.
Ο νέος μοχλοδιακόπτης αριστερά πίσω από τιμόνι είναι μικρότερη σπαζοκεφαλιά απ΄ότι θα περίμενε κανείς. Για του λόγου το αληθές η εξοικείωση ήρθε άμεσα, τουλάχιστον για τις βασικές λειτουργίες φλάς και υαλοκαθαριστήρων – όταν δεν είναι στη θέση auto. Όλα τελικά είναι σερβιρισμένα με μια αίσθηση τεχνολογικής απλότητας που αναβαθμίζει την καθημερινή χρήση.
Το νέο Audi Q3 SUV e-hybrid είναι το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία του που ενσωματώνει τεχνολογία φωτισμού micro-LED σε συνδυασμό με ψηφιακούς προβολείς Matrix LED, προσφέροντας εξαιρετική ευκρίνεια, βέλτιστη κατανομή φωτός και προηγμένο έλεγχο θάμβωσης για κορυφαία ασφάλεια σε κάθε διαδρομή.
Στο νέο Audi Q3 οι λειτουργίες φωτισμού είναι πλέον στενά συνδεδεμένες με τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια και καθαρότητα στο δρόμο, εξατομικεύουν λειτουργίες και λειτουργούν βοηθητικά. Οι ψηφιακές υπογραφές φωτισμού προσδίδουν στο όχημα ξεχωριστή οπτική ταυτότητα και επιτρέπουν στον οδηγό να επιλέξει, μέσω του συστήματος MMI, τέσσερα διαφορετικά μοτίβα φωτισμού – Coming Home / Leaving Home, ανάλογα με τη διάθεση ή την περίσταση.
Στο πίσω μέρος, η προαιρετική τοποθέτηση ψηφιακών OLED φώτων και μιας φωτεινής LED λωρίδας πλήρους πλάτους ενισχύουν τον high-tech χαρακτήρα του μοντέλου, ενώ τα φωτιζόμενα Audi Rings αποτελούν μια κομψή, φωτεινή υπογραφή που δηλώνει με αυτοπεποίθηση την ταυτότητα της Audi, μέρα και νύχτα.
Περισσότερες και πιο μεστές εντυπώσεις για το ίδιο το αυτοκίνητο, πάντα προκύπτουν εντός έδρας και εδώ την σκυτάλη παραλαμβάνει ο Γιάννης Λημναίος για να φωτίσει τις σκιές που έμειναν εκτός έδρας.
Γιάννης Τσιγκρής
Με Audi Q3 στην ηλιόλουστη Αθήνα
Μπαίνοντας στην καμπίνα του νέου Q3 το πρώτο που προσέχεις είναι η ενιαία κυρτή επιφάνεια με τις δύο μεγάλες οθόνες, και τα υλικά. Ξεχάστε τα πολύ μαλακά πλαστικά σε αυστηρή μαύρη ή σκούρα γκρι απόχρωση. Η εποχή μας απαιτεί έμφαση στη βιωσιμότητα και η Audi aκολουθεί αυτή τη λογική σε κάθε πτυχή του νέου Q3.
Εδώ οι χρωματισμοί είναι πιο φωτεινοί και ευχάριστοι. Το σαγρέ πλαστικό με την μαλακή επένδυση στο επάνω τμήμα του ταμπλό διαδέχεται μια λωρίδα υφάσματος με ωραία υφή πίσω από τις οθόνες και ένα γυαλιστερό πάνελ από κάτω που προσθέτει φινέτσα στον διάκοσμο. Πιο χαμηλά, τα πλαστικά είναι σκληρά στα σημεία που σπάνια φτάνουν το βλέμμα και τα χέρια, ενώ η κεντρική κονσόλα είναι επενδυμένη με τεχνητό δέρμα στα πλαϊνά και piano black υλικό στο επάνω μέρος.
Γενικά, το εσωτερικό είναι μοντέρνο και ευρύχωρο. Η μεταφορά του επιλογέα ταχυτήτων στα δεξιά της κολόνας του τιμονιού έχει ως αποτέλεσμα περισσότερες θήκες στην κεντρική κονσόλα. Ο χώρος στις πίσω θέσεις είναι πλουσιοπάροχος και συνοδεύεται από μεγάλο πορτμπαγκάζ 488 λίτρων, ενώ την πρακτικότητα ενισχύει το συρόμενο πίσω κάθισμα που μπορεί να αυξήσει το χώρο αποσκευών στα 575 λίτρα. Όταν υπάρξει ανάγκη, με αναδιπλωμένες τις πλάτες ο αποθηκευτικός χώρος φτάνει έως τα 1.386 λίτρα. Στα θετικά και την ηλεκτρικά ανοιγόμενη πίσω πόρτα.
Υπάρχει φυσικά η δυνατότητα προσαρμογής του οχήματος στο επιθυμητό στυλ οδήγησης μέσω του Audi drive select, επιλέγοντας ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης balanced (που αντικαθιστά το auto / normal mode), eco, sport και off road (διαθέσιμο στις τετρακίνητες εκδόσεις).
Σε κάθε περίπτωση, το άμεσο τιμόνι και τα δυνατά φρένα αποτελούν συμμάχους του οδηγού. Όπως άλλωστε και τα αποτελεσματικά συστήματα υποβοήθησης που κάνουν την οδήγηση πολύ πιο εύκολη και ασφαλή.
Στο βασικό εξοπλισμό διατίθενται συστήματα όπως τα Emergency Brake Assist, Adaptive Cruise Control, Park Assist Plus με προβολή 360°, Lane Departure Warning με Emergency Assist, κάμερα οπισθοπορείας, Turn Assist και Cross-Traffic Assist εμπρός.
Highlights αποτελούν το σύστημα Swerve Assist που βοηθά στις στροφές και τους ελιγμούς, όπως και το νέο Emergency Assistant, το οποίο σε περίπτωση μη αντίδρασης του οδηγού, ακινητοποιεί αυτόνομα το όχημα στην άκρη του δρόμου και εκτελεί αυτόματα ειδοποίηση έκτακτης ανάγκης.
Οδηγήσαμε την υβριδική έκδοση που συνδυάζει τον υπερτροφοδοτούμενο 1.5 TFSI βενζίνης με τεχνολογία 48V mild hybrid και σύστημα Cylinder on demand (COD) που απενεργοποιεί προσωρινά δύο από τους 4 κυλίνδρους όταν δεν υπάρχει απαίτηση ισχύος (π.χ. στο ρολάρισμα με σταθερή ταχύτητα). Ο κινητήρας συνεργάζεται άψογα με το στάνταρ 7άρι αυτόματο κιβώτιο S tronic διπλού συμπλέκτη και επιταχύνει σβέλτα το γερμανικό SUV.
Το υβριδικό Q3 έχει ισχύ 150 ίππων και ροπή 250 Nm, απόδοση που του επιτρέπει να ολοκληρώνει την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1’’ και να επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 209 χλμ./ώρα. Το σανίδωμα του γκαζιού προφανώς δεν σε κολλάει στο κάθισμα, αλλά προσφέρει γραμμική και σβέλτη αύξηση της ταχύτητας, χάρη και στις πολύ ομαλές αλλαγές σχέσεων. Σημειώστε ότι στο kickdown το υβριδικό σύστημα απελευθερώνει στιγμιαία 9 επιπλέον ίππους.
Η υβριδική τεχνολογία και το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων ωφελούν την κατανάλωση καυσίμου: η Audi ανακοινώνει μόλις 6,0 λτ./100 χλμ., όχι πολύ μακριά από τα 7,3 λτ./100 χλμ. που είδαμε στο trip computer στη σύντομη οδηγική μας εμπειρία.
Η γκάμα περιλαμβάνει επίσης μια έκδοση diesel 2.0 TDI 150 ίππων (μέση κατανάλωση 5,3-5,8 λτ./100 χλμ.), ενώ αργότερα θα εμπλουτιστεί με το Q3 e–Hybrid με σύστημα Plug-in Hybrid που έχει συνδυαστική ισχύ 272 PS και ηλεκτρική αυτονομία 119 χιλιομέτρων. Σύντομα αναμένονται επίσης οι εκδόσεις quattro αλλά και το Q3 Sportback.
Πλούσια εξοπλισμένο με τιμή από 41.980 €.
Το νέο Audi Q3 είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, σε μια πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Advanced στην οποία ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να προσθέσει ένα από τα δύο πακέτα Premium και S Line.
Οι τιμές του νέου AUDI Q3 έχουν ως εξής:
- Q3 1.5 TFSI Hybrid S tronic 150 PS: από 41.980 €
- Q3 Sportback 1.5 TFSI Hybrid S tronic 150 PS: από 43.980 €
- Q3 2.0 TDI S tronic 150 PS: από 49.980 €
- Q3 Sportback 2.0 TDI S tronic 150 PS: από 51.980 €
- Q3 e-hybrid 2.0 PHEV S tronic 272 PS: από 50.980 €
- Q3 Sportback e-hybrid 2.0 PHEV S tronic 272 PS: από 52.980 €
Δείτε εδώ περισσότερες λεπτομέρειες για τον εξοπλισμό του νέου Audi Q3
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.