Οδηγώντας το νέο Hyundai Ioniq 9 – Cars Electric

Οδηγώντας το νέο Hyundai Ioniq 9


Μετά το Kia EV9, ήταν φυσική εξέλιξη να παρουσιαστεί και το αντίστοιχο μεγάλο SUV της Hyundai – και αυτό είναι το νέο Hyundai Ioniq 9. Όμως, δεν πρόκειται απλώς για ένα αδελφό μοντέλο. Το Ioniq 9 προσφέρει μια μοναδική εμπειρία, με τεχνολογικές διαφορές και στόχευση σε συγκεκριμένο κοινό. Από τις πρώτες δοκιμές, προκύπτουν τα βασικά πλεονεκτήματα – αλλά και ορισμένοι περιορισμοί – του νέου κορεατικού μοντέλου.


Μεγάλο σε διαστάσεις και δυνατότητες

Το Ioniq 9 έχει μήκος 5,06 μέτρα – ίδιο με το BMW i5 Touring, αλλά με πολύ διαφορετική φιλοσοφία. Προσφέρει επτά καθίσματα, μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο, αυξημένη ικανότητα ρυμούλκησης (έως 2,5 τόνους στις τετρακίνητες εκδόσεις), καθώς και σημαντικά πλεονεκτήματα σε χώρους και χρηστικότητα.

Η μπαταρία των 110 kWh το καθιστά ενεργοβόρο, αλλά και ικανό για αυτονομίες που πλησιάζουν τα 620 χλμ. WLTP. Το βάρος του είναι περίπου 2,5 τόνοι, κάτι που καθιστά τις επιδόσεις ήπιες στο βασικό μοτέρ των 218 PS, αλλά ισχυρές στην έκδοση των 428 PS.

Οδηγώντας το νέο Hyundai Ioniq 9
Ποιον στοχεύει η Hyundai;

Το Ioniq 9 δεν απευθύνεται στο ευρύ κοινό, αλλά σε οικογένειες, επαγγελματίες και εταιρικούς πελάτες που χρειάζονται έναν μεγάλο, premium ηλεκτρικό μεταφορέα. Όπως επισημαίνει και ο Ulrich Mechau, επικεφαλής της Hyundai Γερμανίας, στόχος είναι να προσφέρει μια premium εμπειρία με έμφαση στην άνεση, την τεχνολογία και την αυτονομία.

Οδηγώντας το νέο Hyundai Ioniq 9
Πρακτικότητα και εσωτερικοί χώροι

Το Ioniq 9 διαθέτει τρεις πλήρως εκμεταλλεύσιμες σειρές καθισμάτων. Ακόμα και η τρίτη σειρά μπορεί να φιλοξενήσει δύο ενήλικες με επάρκεια χώρου, ενώ ο συνολικός χώρος αποσκευών φτάνει τα 2.500 λίτρα με όλα τα καθίσματα αναδιπλωμένα. Το όχημα διατίθεται ως εξαθέσιο ή επταθέσιο, ενώ απουσιάζει πενταθέσια έκδοση, κάτι που επηρεάζει το ύψος του δαπέδου φόρτωσης.

Οδηγώντας το νέο Hyundai Ioniq 9

Η καμπίνα είναι άνετη και πολυτελής, με δύο ενσωματωμένες οθόνες, νέα σχεδίαση τιμονιού, χώρο αποθήκευσης με δυνατότητα UV απολύμανσης και premium υλικά. Από την έκδοση Techniq και πάνω, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ηχοσύστημα Bose 14 ηχείων και ενεργή ακύρωση θορύβου.

Οδηγώντας το νέο Hyundai Ioniq 9
Οδηγώντας το νέο Hyundai Ioniq 9
Οδηγώντας το νέο Hyundai Ioniq 9
Επιλογές κινητήρων και αποδόσεις

Η Hyundai προσφέρει τρεις κύριες επιλογές:

  • RWD 160 kW (218 ίπποι): Επαρκής για καθημερινή χρήση, αλλά όχι για γρήγορες προσπεράσεις.

  • AWD 226 kW (306 ίπποι): Ισορροπημένη λύση μεταξύ ισχύος και αυτονομίας.

  • AWD 315 kW (428 ίπποι, 700 Nm ροπή): Εντυπωσιακές επιδόσεις, 0-100 km/h σε 5,2 δευτερόλεπτα.

Η πραγματική κατανάλωση κυμαίνεται από 16 έως 25 kWh/100km ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης και τη λειτουργία (Eco, Normal ή Sport), εξασφαλίζοντας 400 έως 500 χλμ. πραγματικής αυτονομίας.

Οδηγώντας το νέο Hyundai Ioniq 9
Φόρτιση και ταξιδιωτική ευκολία

Το Ioniq 9 υποστηρίζει μέγιστη ισχύ φόρτισης 233 kW, κάτι που του επιτρέπει να φορτίσει από 10% στο 80% σε περίπου 24 λεπτά. Η Hyundai έχει εξοπλίσει το μοντέλο με σύστημα προετοιμασίας μπαταρίας, εξασφαλίζοντας ιδανικές συνθήκες φόρτισης. Το πλοηγικό σύστημα, υπολογίζει στάσεις φόρτισης με βάση την αυτονομία και την κατάσταση της μπαταρίας, αν και ο υπολογισμός διαδρομής χρειάζεται βελτίωση ως προς την ταχύτητα.

Οδηγώντας το νέο Hyundai Ioniq 9
Άνεση και οδηγική εμπειρία

Παρά το μεγάλο του βάρος, το Ioniq 9 είναι πολύ άνετο στην οδήγηση και παραμένει σταθερό στον αυτοκινητόδρομο, χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο (3,13 μέτρα). Η ανάρτηση με χαλύβδινα ελατήρια (αντί για αερανάρτηση όπως οι premium ανταγωνιστές), προσφέρει ικανοποιητική ισορροπία, μεταξύ άνεσης και ελέγχου.

Ένα σημαντικό μειονέκτημα είναι η απουσία τετραδιεύθυνσης. Το μέγεθος του οχήματος (1,98 μ. πλάτος) δυσκολεύει τις μανούβρες σε στενά σημεία ή πάρκινγκ, παρότι ο κύκλος στροφής παραμένει στα 12,48 μέτρα.

Οδηγώντας το νέο Hyundai Ioniq 9
Τιμή, εξοπλισμός και στόχευση αγοράς

Οι τιμές κυμαίνονται:

Η Hyundai προσφέρει επιχειρηματικά πακέτα χρηματοδότησης και μίσθωσης με έμφαση στους εταιρικούς πελάτες (0,25% φορολογικός συντελεστής εταιρικού αυτοκινήτου, κρατικές αποσβέσεις κ.λπ.).

Σε σύγκριση με άλλα μοντέλα, όπως το Mercedes EQS SUV, το οποίο ξεκινά από 111.000 € και απαιτεί επιπλέον χρέωση για την τρίτη σειρά καθισμάτων, το Ioniq 9 προσφέρει ανταγωνιστική πρόταση στο κομμάτι του κόστους ανά παροχή.

Οδηγώντας το νέο Hyundai Ioniq 9
Συμπέρασμα: Ποιοι θα επωφεληθούν πραγματικά από το Ioniq 9;

Το Hyundai Ioniq 9 δεν είναι για όλους, αλλά απευθύνεται σε όσους χρειάζονται ένα πραγματικά ευρύχωρο, άνετο και τεχνολογικά προηγμένο ηλεκτρικό SUV. Είναι ιδανικό για:

  • Μεγάλες οικογένειες με ανάγκη για 7 καθίσματα

  • Επαγγελματίες με εταιρικό αυτοκίνητο και αυξημένες απαιτήσεις

  • Χρήστες που θέλουν μεγάλη αυτονομία και υψηλή δυνατότητα ρυμούλκησης

Παρά τη «premium» κατηγορία του, το Ioniq 9 προσφέρει αξιοσημείωτη σχέση αξίας-τιμής, ιδιαίτερα σε σύγκριση με τα μοντέλα της Mercedes, της BMW ή της Audi. Αν το μέγεθος δεν αποτελεί εμπόδιο, τότε ίσως είναι η πιο σοφή επιλογή της κατηγορίας.

Πηγή: electrive.com

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων