Οδηγώντας το Mazda EZ-60: Ένα SUV-ορόσημο! – Cars Electric

Η Mazda, μια μάρκα που εδώ και δεκαετίες ξεχωρίζει για το πάθος της στο design και τη μοναδική οδηγική εμπειρία που προσφέρει, περνά δυναμικά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Το ολοκαίνουργιο Mazda EZ-60 αποτελεί την πιο τολμηρή της κίνηση, αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την κινεζική Changan και θα λανσαριστεί διεθνώς με το όνομα CX-6e. Με κυκλοφορία προγραμματισμένη σε Κίνα, Ευρώπη και Βόρεια Αμερική, το νέο SUV φιλοδοξεί να σταθεί απέναντι σε κορυφαίους ανταγωνιστές, όπως η Tesla και η BYD.
Το EZ-60 δεν είναι ένα ακόμα αυτοκίνητο με μπαταρίες και μοτέρ. Είναι μια συνολική πρόταση, που συνδυάζει αεροδυναμική σχεδίαση, ψηφιακό εσωτερικό, προηγμένη μηχανολογία και φυσικά, το γνωστό DNA οδήγησης της Mazda.
Σχεδίαση που εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά
Αν και μοιράζεται την πλατφόρμα EPA1 με το Changan Deepal S07, το Mazda EZ-60 δεν δίνει σε καμία περίπτωση την αίσθηση ενός «παράγωγου» SUV. Αντίθετα, μοιάζει να έχει σχεδιαστεί εξαρχής ως ηλεκτρικό μοντέλο, με πλήρη εναρμόνιση στις απαιτήσεις της αεροδυναμικής.
Η εμπρός όψη ξεχωρίζει με μια καθαρή μάσκα που ενσωματώνει φωτιζόμενο λογότυπο και LED στοιχεία, παραπέμποντας στη σύγχρονη αισθητική των EVs. Η Mazda δεν περιορίστηκε στο στιλ: τα ενεργά πτερύγια αέρα, τα ανοίγματα πάνω από τη μάσκα και οι πλευρικοί αγωγοί, βελτιώνουν τη ροή του αέρα, μειώνοντας την αντίσταση και βελτιώνοντας την ψύξη των μηχανικών μερών.
Το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο βρίσκεται στο πλάι: η κοίλη κολόνα C. Δεν πρόκειται για απλό αισθητικό κόλπο. Η εγκοπή λειτουργεί ως αεραγωγός, που μειώνει τους στροβιλισμούς και χαρίζει στο όχημα, καλύτερη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Ένα σπάνιο παράδειγμα, όπου η τεχνική ανάγκη μετατρέπεται σε σχεδιαστική υπογραφή.
Το προφίλ συμπληρώνουν οι 21άρες ζάντες με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 SUV, που χαρίζουν σπορ χαρακτήρα, αλλά – όπως θα δούμε αργότερα – επηρεάζουν την άνεση σε κακό οδόστρωμα. Συνολικά, το EZ-60 συνδυάζει το συναίσθημα της Mazda με την πρακτικότητα ενός ηλεκτρικού SUV, κερδίζοντας βλέμματα και σχόλια σε κάθε πέρασμα.
Ένα εσωτερικό που δείχνει το μέλλον
Η Mazda παραδοσιακά κρατούσε χαμηλούς τόνους στα εσωτερικά της, με απλές γραμμές και μικρές οθόνες ώστε να μην αποσπάται ο οδηγός. Το EZ-60 αλλάζει πλήρως αυτή τη φιλοσοφία.
Το ταμπλό κυριαρχείται από μια οθόνη άνω των 26 ιντσών με ανάλυση 5K, που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου. Συνοδεύεται από head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, δημιουργώντας μια cockpit εμπειρία που θυμίζει concept car.
Το εσωτερικό της δοκιμαστικής έκδοσης, συνδύαζε μωβ και ιβουάρ λευκό σε ένα ιδιαίτερο δίχρωμο θέμα, με υφασμάτινα πάνελ που προσθέτουν βάθος και υφή. Το τιμόνι διατηρεί το γνώριμο μέγεθος της Mazda, αλλά ντύνεται με premium δέρμα και χρωμιωμένες λεπτομέρειες. Ακόμα και μικρές λεπτομέρειες, όπως η κάμερα παρακολούθησης οδηγού με χρωμιωμένο περίγραμμα, δείχνουν το πόσο σχολαστικά έχει δουλευτεί η καμπίνα.
Το EZ-60 ενσωματώνει επίσης ψηφιακούς καθρέφτες (πλευρικούς και κεντρικό). Η χρηστικότητα τους ξεπερνά το εντυπωσιακό εφέ: σε αυτοκινητόδρομο το οπτικό πεδίο διευρύνεται αυτόματα, ενώ σε στροφές και οπισθοπορεία, περιορίζονται τα τυφλά σημεία. Επιπλέον, σε βροχή ή ομίχλη η εικόνα παραμένει καθαρή, σε αντίθεση με τους παραδοσιακούς καθρέφτες.
Ο συνοδηγός έχει στη διάθεσή του ένα κάθισμα «μηδενικής βαρύτητας», που διατηρεί τη στήριξη ακόμα και όταν είναι ανακλινόμενο, ενώ στο πίσω μέρος οι επιβάτες απολαμβάνουν θέρμανση και αερισμό στα καθίσματα – πολυτέλειες που σπάνια βλέπαμε μέχρι σήμερα σε Mazda. Η μόνη παρατήρηση είναι, πως οι πλάτες των πίσω καθισμάτων είναι σταθερές και σχετικά όρθιες, κάτι που μπορεί να κουράσει σε μεγάλα ταξίδια.
Η οδηγική εμπειρία: Η Mazda δεν προδίδει το DNA της
Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, το EZ-60 δείχνει πως η Mazda δεν εγκαταλείπει την οδηγική της φιλοσοφία. Το τιμόνι ξεχωρίζει για τη γραμμικότητα και την αίσθησή του. Στη λειτουργία Sport αποκτά το σωστό βάρος, δίνοντας στον οδηγό καλή εικόνα για την πρόσφυση των εμπρός τροχών. Μπορεί να μην είναι τόσο «ζωντανό» όσο σε ένα Mazda με θερμικό κινητήρα, αλλά παραμένει κορυφαίο για την κατηγορία.
Το γκάζι αποδίδει προοδευτικά τη ροπή, χωρίς τις απότομες κορυφώσεις που συναντάμε σε άλλα EVs. Οι μεταβάσεις από την αναγεννητική στη μηχανική πέδηση είναι σχεδόν αόρατες, προσφέροντας αίσθηση φυσικής επιβράδυνσης. Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη προς το σφιχτό, ειδικά με τις 21άρες ζάντες. Σε λείους δρόμους το SUV δείχνει στιβαρό και ευέλικτο, αλλά σε ανώμαλες επιφάνειες οι κραδασμοί γίνονται αισθητοί. Μια μικρότερη διάσταση ζάντας, πιθανότατα θα προσφέρει καλύτερη άνεση.
Στις στροφές, το EZ-60 αποδεικνύεται εκπληκτικά ικανό. Η μπαταρία χαμηλά τοποθετημένη χαρίζει χαμηλό κέντρο βάρους, το πλαίσιο παραμένει ουδέτερο και ο έλεγχος του αμαξώματος είναι εξαιρετικός. Το SUV εμπνέει εμπιστοσύνη, δείχνοντας ότι η ηλεκτροκίνηση δεν έχει σβήσει το «Zoom-Zoom» πνεύμα της Mazda.
Ασφάλεια και τεχνολογίες αιχμής
Η Mazda έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια. Το EZ-60 διαθέτει αμάξωμα με 86,5% χάλυβα υψηλής αντοχής, ενισχυτικές δοκούς και εννέα αερόσακους, συμπεριλαμβανομένου κεντρικού, για προστασία σε πλευρικές συγκρούσεις.
Η ηχομόνωση είναι εξαιρετική: σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, θόρυβος από άνεμο και ελαστικά είναι σχεδόν ανύπαρκτος, χάρη σε ακουστικά κρύσταλλα και επιπλέον στεγανοποίηση. Έτσι, η αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, ενισχύει την αίσθηση πολυτέλειας.
Ετυμηγορία: Ένα SUV-ορόσημο
Το Mazda EZ-60 δεν είναι απλώς το πρώτο μεγάλο ηλεκτρικό SUV της εταιρείας. Είναι η απόδειξη ότι η Mazda μπορεί να εξελιχθεί χωρίς να χάσει την ταυτότητά της.
Με τολμηρό εξωτερικό, ψηφιακό εσωτερικό και οδηγική εμπειρία αντάξια του ονόματος Mazda, το EZ-60 προσφέρει έναν ιδανικό συνδυασμό συναισθήματος και τεχνολογίας. Οι 40.000+ προπαραγγελίες στην Κίνα, πριν καν παρουσιαστεί επίσημα, αποδεικνύουν ότι το κοινό ήδη το έχει αγκαλιάσει.
Η εμπορική του πορεία ξεκινά στις 26 Σεπτεμβρίου στην Κίνα και θα ακολουθήσουν λανσαρίσματα σε Ευρώπη και Αμερική. Για τους οδηγούς που θέλουν ένα ηλεκτρικό SUV με χαρακτήρα, το EZ-60 δείχνει να είναι η πιο αυθεντική και συναρπαστική πρόταση της κατηγορίας.
Πηγή: carnewschina.com
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.