Οδηγώντας 3.000 χλμ ένα Xpeng G6 – Πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα και πραγματική αυτονομία – Cars Electric

Ο συντάκτης μας μίσθωσε ένα Xpeng G6 Standard Range για τρία χρόνια και μετά τα πρώτα σχεδόν 3.000 χιλιόμετρα, έχει πλέον μια αρκετά σαφή εικόνα, για τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες του κινεζικού ηλεκτρικού SUV coupe. Το μοντέλο που δοκιμάζεται είναι η έκδοση με καθαρή χωρητικότητα μπαταρίας 66 kWh, κινητήρα 190 kW (258 ίππων) στον πίσω άξονα και μέγιστη ισχύ φόρτισης 215 kW χάρη στην τεχνολογία 800 Volt. Η νεότερη έκδοση με μεγαλύτερη μπαταρία NMC, αναμένεται να διατεθεί στη Γερμανία πριν το τέλος του έτους, ωστόσο για την ώρα η Standard Range με μπαταρία LFP, αποτελεί την πιο προσιτή επιλογή.
Πλεονεκτήματα του Xpeng G6 Standard Range
1. Σχέση τιμής-εξοπλισμού
Με τιμή καταλόγου 43.600 ευρώ στη Γερμανία, το G6 στην έκδοση Standard Range αποτελεί ίσως την πιο δελεαστική πρόταση στην κατηγορία του. Το συγκεκριμένο όχημα παραδόθηκε σε λευκό χρώμα, χωρίς επιπλέον χρέωση, με μαύρο εσωτερικό και χωρίς κοτσαδόρο. Παρά την απλότητα της επιλογής, η Xpeng προσφέρει πλούσιο βασικό εξοπλισμό, που σε ευρωπαϊκά SUV της κατηγορίας, απαιτεί ακριβοπληρωμένα πακέτα.
Μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται:
-
Κάμερα 360° με εξαιρετική ευκρίνεια
-
Θερμαινόμενα και αεριζόμενα εμπρός καθίσματα, θερμαινόμενα πίσω
-
Πανοραμική γυάλινη οροφή
-
Συστήματα αυτόματου παρκαρίσματος και αυτόνομης οδήγησης με αλλαγές λωρίδας
-
Τεχνολογία 800 Volt που υποστηρίζει ταχεία φόρτιση έως 215 kW
Για λόγους σύγκρισης, ένα Skoda Enyaq 60, κοστίζει περίπου τα ίδια χρήματα, αλλά προσφέρει σαφώς μικρότερη μπαταρία, χαμηλότερη ισχύ φόρτισης και πολύ πιο φτωχό εξοπλισμό. Στην πραγματικότητα, αν προσθέσει κανείς στο Enyaq όσα περιλαμβάνει στάνταρ το G6, η τιμή εκτινάσσεται εύκολα στα 70.000 – 80.000 ευρώ.
2. Κατανάλωση και αυτονομία
Παρά το βάρος των 2,1 τόνων, το G6 αποδεικνύεται πιο αποδοτικό απ’ ό,τι περίμενε ο ιδιοκτήτης του. Στην πόλη η κατανάλωση πέφτει ακόμη και κάτω από 15 kWh/100 km, ενώ στον αυτοκινητόδρομο ξεπερνά τις 20 kWh/100 km, μόνο σε πολύ υψηλές ταχύτητες.
Μέχρι στιγμής, η μέση κατανάλωση, σύμφωνα με τον υπολογιστή ταξιδιού είναι 17 kWh/100 km, ενώ μετρώντας και τις απώλειες φόρτισης φτάνει περίπου τις 18 kWh/100 km. Αυτό μεταφράζεται σε πραγματική αυτονομία, γύρω στα 350 km σε γρήγορη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, και έως 400+ km σε μεικτή χρήση με πιο ήπιο ρυθμό.
Το ερωτηματικό αφορά τον χειμώνα, καθώς η μπαταρία LFP (σε αντίθεση με την NMC του Long Range), είναι πιο ευάλωτη στις χαμηλές θερμοκρασίες. Ο στόχος του συντάκτη είναι να μπορεί να διανύει 250 km σε αυτοκινητόδρομο με 110–120 km/h τον χειμώνα, χωρίς επαναφόρτιση. Αυτό σημαίνει κατανάλωση περίπου 26 kWh/100 km, κάτι που φαίνεται εφικτό με βάση τις καλοκαιρινές ενδείξεις.
3. Οδική συμπεριφορά
Ο ηλεκτροκινητήρας των 190 kW προσφέρει άμεση και δυνατή επιτάχυνση, με τελική ταχύτητα που φτάνει τα 200 km/h. Η κίνηση στους πίσω τροχούς, χαρίζει ομαλότερη και πιο ισορροπημένη μετάδοση ισχύος σε σχέση με τα εμπροσθιοκίνητα ηλεκτρικά, τα οποία συχνά δυσκολεύονται να διαχειριστούν τη ροπή.
Με τις ζάντες των 20 ιντσών, το G6 δείχνει στιβαρό και ασφαλές στο δρόμο. Η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή – κάτι που προσφέρει σταθερότητα, αλλά μειώνει λίγο την άνεση στις λακκούβες, ειδικά για οικογενειακή χρήση. Παρ’ όλα αυτά, τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, λειτουργούν με εντυπωσιακή ομαλότητα. Σε μεγάλες διαδρομές στον αυτοκινητόδρομο, ο οδηγός μπορεί να αφήσει το όχημα να χειριστεί τόσο την ταχύτητα, όσο και τις αλλαγές λωρίδας, για μεγάλα τμήματα της διαδρομής.
4. Καθημερινή πρακτικότητα
Σε αντίθεση με το Xpeng P7 που έχει περιορισμένο άνοιγμα πορτμπαγκάζ, το G6 είναι πολύ πιο φιλικό προς την οικογένεια. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει επαρκή χώρο, ενώ η καμπίνα είναι ευρύχωρη, με άνεση για πόδια μπροστά και πίσω. Το μήκος των 4,75 μέτρων μπορεί να ακούγεται μεγάλο, όμως με τις κάμερες 360°, το παρκάρισμα γίνεται παιχνιδάκι ακόμη και σε υπόγεια γκαράζ.
Ιδιαίτερα χρήσιμη είναι η ρυθμιζόμενη κλίση των πίσω καθισμάτων, που προσφέρει καλύτερη θέση για τα παιδιά. Επίσης, το ηλεκτρικό πορτμπαγκάζ έχει ρυθμιζόμενο άνοιγμα, ώστε να μην βρίσκει σε χαμηλά ταβάνια.
Μέσω της εφαρμογής, ο οδηγός μπορεί να προθερμάνει ή να ψύξει το αυτοκίνητο, να το μετακινήσει μπρος-πίσω για ευκολότερη πρόσβαση στο wallbox, ή να ενεργοποιήσει τη λειτουργία ασφαλείας με βιντεοκαταγραφή. Υπάρχει ακόμη δυνατότητα προγραμματισμού ενεργειών, όπως αυτόματος εξαερισμός, ή κλείδωμα παιδικής ασφάλειας.
Μειονεκτήματα του Xpeng G6 Standard Range
1. Σχεδιασμός διαδρομής
Το μεγαλύτερο μείον αφορά το σύστημα πλοήγησης και διαχείρισης φόρτισης. Σε αντίθεση με Tesla ή Hyundai, το G6 δεν σχεδιάζει αυτόματα μια πλήρη διαδρομή, με προτεινόμενους σταθμούς φόρτισης. Ο οδηγός πρέπει να επιλέγει χειροκίνητα τους σταθμούς, κάτι που κάνει τη διαδικασία πιο χρονοβόρα και λιγότερο πρακτική.
Το σύστημα προσπαθεί να ελαχιστοποιεί τις στάσεις φόρτισης, αλλά μερικές φορές προτείνει διαδρομές παράλογες – όπως να σε βάλει στο κέντρο της Νυρεμβέργης την ώρα αιχμής. Η εμπειρία δείχνει ότι χρειάζεται βελτίωση, πιθανόν μέσω μελλοντικών over-the-air ενημερώσεων.
2. Αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας
Η λειτουργία αναγνώρισης σημάτων, είναι μάλλον αδύναμο σημείο. Οι περιορισμοί ταχύτητας που αφορούν συγκεκριμένες ώρες, ή φορτηγά, συχνά αγνοούνται, ενώ πινακίδες για άλλες λωρίδες, αναγνωρίζονται λανθασμένα ως σχετικές. Αυτό οδηγεί σε λανθασμένες αυτόματες ρυθμίσεις ταχύτητας, με αποτέλεσμα ξαφνικά φρεναρίσματα, που μπορεί να αιφνιδιάσουν τον οδηγό.
Αν και υπάρχει η επιλογή επιβεβαίωσης από τον οδηγό, αυτό μειώνει την ευκολία. Επιπλέον, το ενσωματωμένο TomTom, δείχνει παλιά όρια ταχύτητας από ζώνες έργων, χωρίς να αξιοποιεί σωστά την αναγνώριση του αυτοκινήτου.
3. Αυτόματο σύστημα στάθμευσης
Σε ιδανικές συνθήκες, το αυτόματο παρκάρισμα εντυπωσιάζει. Σε άδειους χώρους, το G6 μπορεί να παρκάρει μόνο του με ακρίβεια. Ωστόσο, όταν βρέχει ή όταν οι χώροι είναι στενοί, το σύστημα φτάνει στα όριά του. Αφήνει το αυτοκίνητο πολύ μακριά από το πεζοδρόμιο, ή δεν υπολογίζει σωστά, την έξοδο του οδηγού. Ευτυχώς, οι κάμερες υψηλής ευκρίνειας κάνουν το χειροκίνητο παρκάρισμα εξαιρετικά εύκολο, οπότε ο οδηγός δεν εξαρτάται από τον βοηθό.
Συμπέρασμα μετά από 3.000 km
Μετά τα πρώτα χιλιόμετρα, το Xpeng G6 Standard Range αφήνει σαφώς θετικές εντυπώσεις. Είναι ένα μεσαίο ηλεκτρικό SUV coupe με άφθονους χώρους, εξαιρετικά πλούσιο εξοπλισμό, πολύ καλή κατανάλωση για την κατηγορία του και ελκυστική τιμή.
Οι αδυναμίες του εντοπίζονται κυρίως στο λογισμικό – πλοήγηση, αναγνώριση πινακίδων και αυτόματο παρκάρισμα – αλλά πρόκειται για λειτουργίες που σε αυτή την κατηγορία τιμής οι περισσότεροι Ευρωπαίοι κατασκευαστές, δεν προσφέρουν καν. Επιπλέον, υπάρχει η ελπίδα ότι μελλοντικές ενημερώσεις OTA, θα βελτιώσουν σημαντικά την εμπειρία.
Το μεγαλύτερο ερωτηματικό είναι το πώς θα αποδώσει η μπαταρία LFP κατά τους κρύους μήνες. Αν περάσει επιτυχώς και αυτό το τεστ, τότε το G6 SR θα αναδειχθεί σε ένα από τα πιο πλήρη και συμφέροντα ηλεκτρικά SUV της αγοράς.
Πηγή: elektroauto-news.net
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.