Οικονομάκης – NOOS: Το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό δίκυκλο ανοίγει νέο δρόμο για την εγχώρια βιομηχανία κινητικότητας
Το NOOS δεν είναι ένα ακόμη project ηλεκτροκίνησης. Είναι ένα προϊόν που κατασκευάζεται στην Ελλάδα, σχεδιασμένο για τις ανάγκες των ελληνικών πόλεων και της καθημερινότητας των μετακινήσεων. Είναι, όπως τόνισε ο κ. Οικονομάκης, το αποτέλεσμα μιας στρατηγικής που ξεκίνησε με την πρωτοβουλία EcoShift, μια επένδυση με στόχο την ανάπτυξη λύσεων βιώσιμης μικροκινητικότητας και ενέργειας. Το δίκυκλο ήδη παράγεται, ήδη αξιοποιείται και ήδη δημιουργεί βιομηχανικό αποτύπωμα στη χώρα.
Η σημασία του NOOS για την ελληνική οικονομία είναι διπλή. Αφενός, αποδεικνύει ότι η Ελλάδα μπορεί να κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα, σε μια εποχή που ολόκληρη η Ευρώπη αναζητά εναλλακτικές πέρα από τις μεγάλες ασιατικές αγορές. Αφετέρου, ανοίγει τον δρόμο για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, νέας τεχνογνωσίας και ενός κλάδου που μπορεί να εξελιχθεί σε πηγή εξαγωγών. Πρόκειται για μια παραγωγική δραστηριότητα με υψηλή προστιθέμενη αξία, η οποία μειώνει την εξάρτηση της χώρας από τις εισαγωγές και ενισχύει τον κύκλο της ελληνικής βιομηχανίας.
Παράλληλα με την παραγωγή του NOOS, ο Όμιλος Πέτρος Πετρόπουλος αναπτύσσει συστήματα που ενισχύουν την παθητική ασφάλεια του αναβάτη, επιβεβαιώνοντας ότι η καινοτομία δεν περιορίζεται στον ηλεκτροκινητήρα και στις μπαταρίες. Οι τεχνολογίες ασφάλειας αποτελούν έναν δεύτερο, εξίσου σημαντικό πυλώνα, με δυνατότητα διεθνούς αξιοποίησης και εμπορικής ανάπτυξης.
Ο κ. Οικονομάκης έθεσε ξεκάθαρα ότι το στοίχημα της επόμενης ημέρας είναι η οικοδόμηση ενός ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας, το οποίο θα στηρίζει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, συστημάτων ασφάλειας, λύσεων ενέργειας και λογισμικού. Η Ελλάδα διαθέτει ανθρώπινο δυναμικό, επιχειρήσεις, ακαδημαϊκά ιδρύματα και τεχνική κατάρτιση, όμως χρειάζεται μια ενιαία στρατηγική που θα τα ενώσει και θα τα μετατρέψει σε παραγωγή και εξαγώγιμο προϊόν.
Το NOOS, σε αυτή την εξίσωση, είναι το πρώτο μεγάλο βήμα. Είναι το «proof of concept» ότι η ελληνική αγορά δεν είναι καταδικασμένη να εισάγει τεχνολογία, αλλά μπορεί να την παράγει. Είναι ένα ελληνικό προϊόν με δυνατότητα να βρει θέση όχι μόνο στην εγχώρια αγορά, αλλά και σε διεθνείς αγορές που αναζητούν ηλεκτρικά δίκυκλα προσιτά, αξιόπιστα και κατασκευασμένα με ευρωπαϊκές προδιαγραφές.
Η παρέμβαση του κ. Οικονομάκη στο συνέδριο δεν ήταν απλώς μια ομιλία για το μέλλον της κινητικότητας. Ήταν μια δήλωση για το μέλλον της ελληνικής βιομηχανίας. Και το μήνυμα ήταν απόλυτα σαφές: αν η Ελλάδα επενδύσει με συνέπεια στην ηλεκτροκίνηση και τη μικροκινητικότητα, το NOOS δεν θα είναι η εξαίρεση — αλλά η αρχή μιας νέας, εγχώριας παραγωγικής εποχής.
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




