Οι εταιρείες και το μέλλον των θερμικών κινητήρων
Με δεδομένο τη φαινόμενη υπαναχώρηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την αρχική απόφασή της για απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα καινούργια αυτοκίνητα από το 2035 και έπειτα, έχει αρχίσει να πνέει νέος αέρας στον κλάδο της ευρωπαϊκής Αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα ορισμένες εταιρείες -αλλά και οι προμηθευτές τους- ανασυντάσσονται και ετοιμάζονται να δώσουν μέλλον στα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και πέραν της συγκεκριμένης χρονιάς.
Σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα, αλλά θέλουν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, αυτό το πράττουν βασιζόμενες στην εκτίμηση ότι η Ε.Ε. θα αναθεωρήσει την προγραμματισμένη απαγόρευση χρήσης των θερμικών κινητήρων στο συγκεκριμένο ορόσημο.
Βάσει των πληροφοριών που γίνονται γνωστές, οι κατασκευαστές ανταλλακτικών πληροφορούνται από στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών ότι θα πρέπει να είναι έτοιμοι να συνεχίσουν την παραγωγή τμημάτων για τέτοια μοτέρ και μετά τη συγκεκριμένη χρονιά (σημ.: 2035).

Ως γνωστόν, τα στρατηγικά επιχειρηματικά και κατασκευαστικά σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών διαμορφώνονται αρκετά χρόνια πριν κάποιο μελλοντικό μοντέλο μπει σε διαδικασία παραγωγής και επενδύονται δισεκατομμύρια ευρώ για την υλοποίηση των πλάνων που έχουν αποφασιστεί.
Κατά συνέπεια οι εταιρείες δεν θα λάμβαναν μεγάλο ρίσκο να χάσουν τα χρήματά τους εάν τα στελέχη τους δεν ήταν σίγουρα και δεν είχαν τις απαραίτητες διαβεβαιώσεις από θεσμούς για να συνεχίσουν.

Έτσι, εταιρείες όπως ο Όμιλος BMW, η Mercedes‑Benz και ο Όμιλος Stellantis προετοιμάζονται για την παραγωγή καινούργιων αυτοκίνητων που θα διαθέτουν με κινητήρα εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.
Εκπρόσωπος της Mercedes-Benz δήλωσε σχετικά: «Ετοιμαζόμαστε για να μπορούμε να καλύψουμε διαφορετικές απαιτήσεις πελατών, είτε για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είτε για αυτά με εξηλεκτρισμένο θερμικό κινητήρα».

Ο Μπένιαμιν Κρίγκερ, Γενικός Γραμματέας της Ευρωπαϊκής Ένωσης Προμηθευτών Αυτοκινήτων («CLEPA»), είπε αναφερόμενος στο θέμα:
«Ακούσαμε από αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα χρειαστεί (σε αυτές) με κάποια μορφή και πέραν του 2035, συμπεριλαμβανομένων των Plug-in υβριδικών μοντέλων και αυτών με range-extender. Οι καταναλωτές δεν είναι ακόμη έτοιμοι να αγοράζουν μόνο αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα το 2035».

Πριν από λίγες ημέρες έγινε γνωστό ότι στην Κομισιόν σκέφτονται να αναθεωρήσουν την αρχική απόφαση για απαγόρευση των θερμικών κινητήρων σε μια δεκαετία από τώρα και ότι θα παρουσιάσουν μια αναθεωρημένη πρόταση περί αυτού ως το τέλος του Δεκεμβρίου (2025).
Επιπλέον, ήδη ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Porsche και η Volvo έχουν αναθεωρήσει τα φιλόδοξα σχέδιά τους (όπως αποδείχτηκε) να μετατραπούν σε κατασκευαστές αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικών νέων μοντέλων.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Πόσα αυτοκίνητα προστίθενται κάθε χρόνο στους ελληνικούς δρόμους;
H ολοκαίνουργια Mercedes-Benz GLC με EQ Technology στην ελληνική αγορά (+τιμές)
Πιάστηκε στα… πράσα η επόμενη γενιά Triumph Tiger 900
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.



