Πάτρα – Πύργος σε 45 λεπτά: Τα πάντα για τον νέο αυτοκινητόδρομο
![[379526] ΤΕΛΕΤΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΧΑΡΑΞΗΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΠΑΤΡΩΝ ΠΥΡΓΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ (ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΡΑΤΟΥΛΑΚΟΣ/APOHXOS.GR/EUROKINISSI)](https://auto-moto-news.gr/wp-content/uploads/2025/08/AYTOKINHTODROMOS_PATRA-PYRGOS_EUROKINISSI_2025.07_6622921-1024x575.jpg)
Στην κυκλοφορία παραδίδονται σήμερα Παρασκευή 1 Αυγούστου 2025 τα 65 χλμ. από τα συνολικά 74,8 χλμ. του νέου Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος. Συγκεκριμένα, δίνεται σε κυκλοφορία το τμήμα από τον Πύργο μέχρι τον Αλισσό, κοντά στην Πάτρα. Τα υπόλοιπα 10 χιλιόμετρα μέχρι το Μιντιλόγλι θα ολοκληρωθούν και θα παραδοθούν έως το τέλος Νοεμβρίου, με βάση το χρονοδιάγραμμα.
Με τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου, η Ολυμπία Οδός καθίσταται ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στη χώρα. Με συνολικό μήκος 277 χλμ., συνδέοντας τις Περιφέρειες Αττικής, Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας και κατ’ επέκταση άλλες δύο Περιφέρειες: της Ηπείρου και των Ιόνιων Νήσων.
Μέσω της Ολυμπίας Οδού, η διαδρομή Πάτρα – Πύργος θα καλύπτεται σε μόλις 45 λεπτά, ενώ το ταξίδι από την Αθήνα μέχρι τον Πύργο θα διαρκεί περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά. Το ακόμη πιο σημαντικό είναι πως η διαδρομή θα γίνεται με ασφάλεια και άνεση.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Η κατασκευή του δρόμου ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2021 και το χρονοδιάγραμμα του διατηρήθηκε σε μεγάλο βαθμό. Πρόκειται για ένα πολύπαθο και πολυαναμενόμενο έργο το οποίο από το 2007 έχει περάσει από πολλά και δύσκολα στάδια μέχρι να ολοκληρωθεί. Είναι άλλωστε κοινώς αποδεκτό πως ο παλιός δρόμος Πάτρα – Πύργος ήταν ένας από τους πιο επικίνδυνους στη χώρα.
Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος
Το συνολικό έργο αφορά στην κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος μήκους 74,8 χιλιομέτρων, με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΝΕΟ) στα πρώτα 13 χιλιόμετρα, ενώ στα υπόλοιπα περίπου 62 χιλιόμετρα κατασκευάστηκε σε νέα χάραξη.
Είναι ένα αυτοκινητόδρομος υψηλών προδιαγραφών, με διαχωρισμένο οδόστρωμα και ελεγχόμενη πρόσβαση σε όλο το μήκος του, με 9 κόμβους και στόχο την ενίσχυση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και την ομαλή ροή κυκλοφορίας. Ο αυτοκινητόδρομος αποτελείται από 2 λωρίδες πλάτους 3,50μ. και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση, που χωρίζονται από ένα μεσαίο στηθαίο ασφαλείας από σκυρόδεμα.
Το έργο περιλαμβάνει:
- 11 γέφυρες,
- 41 κάτω διαβάσεις,
- 28 άνω διαβάσεις,
- 1 τεχνική βάση στον Πύργο,
- 4 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ),
- 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών (ΣΕΠ).
Ο αυτοκινητόδρομος περιλαμβάνει επίσης τους ακόλουθους 9 κόμβους:
- H/K Μιντιλόγλι (Χ.Θ. 0+000)
- Α/Κ ΒΙΠΕ (Χ.Θ. 6+942)
- Η/Κ ΑΛΙΣΣΟΥ (Χ.Θ. 12+725)
- Α/Κ Κάτω Αχαΐα (Χ.Θ. 17+733)
- Α/Κ Βάρδα (Χ.Θ. 33+036)
- Α/Κ Κυλλήνη (Χ.Θ. 46+016)
- Α/Κ Γαστούνη (Χ.Θ. 53+675)
- Α/Κ Αμαλιάδα (Χ.Θ. 62+680)
- Α/Κ Πύργος (Χ.Θ. 73+843)
Συμπληρωματικά έργα
Στην πορεία εκτέλεσης των εργασιών της σύμβασης παραχώρησης εγκρίθηκαν και χρηματοδοτήθηκαν συμπληρωματικές εργασίες, με σκοπό την ενίσχυση της λειτουργικότητας του έργου και λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις των Δήμων, της Περιφέρειας, των τοπικών κοινωνιών. Αυτές οι εργασίες περιλαμβάνουν:
- Ασφαλτόστρωση του παράπλευρου οδικού δικτύου στο σύνολό του και επέκτασή του σε γειτνιάζουσες τοπικές περιοχές.
- Κατασκευή νέου κλάδου στον Α/Κ Αμαλιάδας για τη σύνδεση με τον περιφερειακό καθώς και κατασκευή Άνω Διάβασης.
- Κατασκευή του Η/Κ Αλισσού.
- Αναβάθμιση υφιστάμενων των οδικών τμημάτων: i) συνδετήριας οδού του Α/Κ Κυλλήνης με την υφιστάμενη Πατρών-Πύργου, ii) συνδετήριας οδού από Α/Κ Γαστούνης με την υφιστάμενη Πατρών-Πύργου και iii) της οδού από το Αεροδρόμιο Αράξου έως τον οικισμό Λάππα.
- Μελέτη και κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων σε 14 περιοχές κατάντι του αυτοκινητοδρόμου.
Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 295 εκατ. ευρώ και μαζί με τις συμπληρωματικές εργασίες, η συνολική δαπάνη ανήλθε σε 385 εκατ. ευρώ. Το έργο συγχρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ με 143 εκατ. ευρώ. Το έργο επανεντάχθηκε στον αυτοκινητόδρομο Παραχώρηση Ολυμπία Οδός το 2021 και τον Μάρτιο του 2022 υπεγράφη η νέα σύμβαση κατασκευής.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.