Παραιτήθηκε ο CEO του Ομίλου Renault Luca de Meo
Σοκ προκάλεσε στον κύκλο του Ομίλου Renault η απροσδόκητη ανακοίνωση ότι ο CEO Luca de Meo υπέβαλε την παραίτησή του. Αυτή θα τεθεί σε ισχύ στις 15 Ιουλίου, με τον Ιταλό να έχει καταθέσει προειδοποίηση 30 ημερών, κατά τη διάρκεια της οποίας θα συνεχίσει να ασκεί τα καθήκοντά του, ενώ το διοικητικό συμβούλιο του ομίλου θα αναζητά τον διάδοχό του.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Renault, o Luca de Meo θα αναλάβει ρόλο εκτός της αυτοκινητοβιομηχανίας, με τη Le Figaro και τους Financial Times να αναφέρουν ότι θα γίνει διευθύνων σύμβουλος της γαλλικής Kering, ιδιοκτήτριας εταιρείας της Gucci και της Yves Saint Laurent, αντικαθιστώντας Francois-Henri Pinault, που κατέχει αυτή τη θέση εδώ και 20 χρόνια.
Η πενταετής θητεία του 58χρονου De Meo στη Renault χαρακτήρισε μια μετασχηματιστική περίοδο για την εταιρεία, της οποίας το 15% ανήκει στο γαλλικό κράτος. Κατάφερε να τη φέρει σε πολύ καλύτερη θέση από αυτήν που βρισκόταν όταν την ανέλαβε. Αναθεώρησε τη στρατηγική συμμαχία δύο δεκαετιών με τη Nissan, και μείωσε τις επενδύσεις σε υβριδικούς κινητήρες, για να κατευθύνει τη γαλλική εταιρεία προς τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως η αναβίωση του Renault 5.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Η Renault στράφηκε επίσης προς τη δημιουργία περισσότερων SUV μοντέλων, ενώ η Alpine μετατράπηκε σε εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων. Είχε φημολογηθεί ότι ο De Meo θα μπορούσε να διαδεχθεί τον Carlos Tavares στη Stellantis, μία θέση που πήρε τελικά ο Antonio Filosa. Ο De Meo είχε αρνηθεί πρόσφατα ότι είχε οποιαδήποτε πρόθεση να αποχωρήσει από τη Renault, δηλώνοντας ότι «είχε δουλειά να κάνει» εκεί.
Ο De Meo έφερε μεγάλες αλλαγές και στο αγωνιστικό πρόγραμμα της Renault, αποφασίζοντας για το 2021 να μετονομάσει την ομάδα της Formula 1 σε Alpine, «ξηλώνοντας» την προηγούμενη διεύθυνση και ορίζοντας τον Laurent Rossi ως CEO της μάρκας και των αγωνιστικών της δραστηριοτήτων.
Όταν το σχέδιο δεν πέτυχε και ο Rossi καθαιρέθηκε, ο De Meo έφερε ως εκτελεστικό σύμβουλο της ομάδας τον συμπατριώτη του, Flavio Briatore, στην Alpine πριν από 12 μήνες, μία προσωπικότητα με βεβαρυμμένο παρελθόν στη Formula 1, που είχε αμαυρώσει την εικόνα της Renault στο σπορ με το σκάνδαλο του «στημένου» GP Σιγκαπούρης του 2008.
Μάλιστα, προέκυψαν δημοσιεύματα που ισχυρίζονται ότι οι ετήσιες απολαβές του Briatore ξεπερνούσαν αυτές του De Meo (2 εκατομμύρια ευρώ έναντι 1,7 εκατ.) καθώς επίσης και ότι λαμβάνει ποσοστό από τις συμφωνίες με σπόνσορες που φέρνει στην ομάδα, παρότι τέτοιες προμήθειες είχαν απαγορευτεί υπό τη διεύθυνση του Rossi.
Έκτοτε, ο Briatore έφερε μεγάλες αλλαγές στη γαλλική ομάδα της F1, απολύοντας σχεδόν 300 άτομα και τερματίζοντας το πρόγραμμα παραγωγής μονάδων ισχύος F1 της Renault έπειτα από το τέλος της φετινής χρονιάς, γεγονός που εξόργισε πολλούς εργαζόμενους στις εγκαταστάσεις του Viry-Chatillon.
Ο λόγος για τον οποίο ο Briatore βρίσκεται στην ομάδα της Alpine ήταν ο De Meo. Πόσο θα είναι πρόθυμος ο νέος CEO του Ομίλου Renault να συνεχιστεί η συνεργασία με τον Briatore είναι άγνωστο ακόμα, όπως επίσης και οι προθέσεις για το μέλλον της ομάδας. Δεν αποκλείεται να θα εκφραστεί η επιθυμία να πωληθεί η ομάδα της Alpine στην F1.
Πριν από την ανακοίνωση της παραίτησης του De Meo, το Autosport ανέφερε σε δημοσίευμά του, ότι ο Briatore θα αναθέσει τη διεύθυνση της ομάδας της Alpine στον Steve Nielsen, πρώην συνεργάτη του στην Benetton και πρώην αθλητικό διευθυντή του τμήματος μονοθεσίων της FIA. Περιμένουμε να δούμε τι θα συμβεί τις επόμενες εβδομάδες και μήνες, μέχρι να ανακοινωθεί ο νέος CEO, να αξιολογήσει την κατάσταση, και να σχεδιάσει τη δική του στρατηγική για τον γαλλικό όμιλο τόσο στην αυτοκινητοβιομηχανία όσο και το μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.