Πρόστιμο $243 εκατομμυρίων στην Tesla μετά από θανατηφόρο ατύχημα – Cars Electric

Ένα δικαστήριο ενόρκων στην πολιτεία της Φλόριντα των ΗΠΑ, έκρινε την Tesla υπεύθυνη κατά το ένα τρίτο για ένα θανατηφόρο δυστύχημα του 2019, στο οποίο ήταν ενεργός ο λεγόμενος Ενισχυμένος Αυτόματος Πιλότος, όπως ανέφεραν μεταξύ άλλων το CNBC και οι New York Times. Η ποινή είναι σημαντική και είναι πιθανό να έχει επιπτώσεις πολύ πέρα από αυτή τη μία υπόθεση.
Η υπόθεση επικεντρώθηκε σε ένα τραγικό ατύχημα στο Κι Λάργκο της Φλόριντα: Ο οδηγός της Tesla, Τζορτζ ΜακΓκι, παραχώρησε τον έλεγχο του Model S του στο Autopilot με σχεδόν 100 χλμ/ώρα, αφού του έπεσε το κινητό του τηλέφωνο ενώ οδηγούσε και έσκυψε για να το σηκώσει. Στη συνέχεια, το αυτοκίνητο πέρασε μια διασταύρωση χωρίς να φρενάρει, αγνοώντας το σήμα στοπ, και χτύπησε ένα σταθμευμένο SUV, δίπλα στο οποίο στέκονταν οι δύο επιβαίνοντες. Η 22χρονη Νάιμπελ Μπεναβίντες πέθανε επί τόπου, ενώ ο φίλος της, Ντίλον Ανγκούλο, επέζησε με σοβαρά τραύματα – κατάγματα, κρανιοεγκεφαλική κάκωση και μόνιμη ψυχολογική βλάβη.
Κατά τη διάρκεια της δίκης, ο McGee υποστήριξε ότι το Enhanced Autopilot της Tesla, θα έπρεπε να είχε ενεργοποιήσει το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Από εδώ ακριβώς ξεκινά η κριτική: Οι ενάγοντες κατηγόρησαν την Tesla ότι υπερέβαλε ως προς τις δυνατότητες του ημιαυτόνομου βοηθού οδήγησης και ότι δεν περιόρισε επαρκώς τη χρήση του εκτός αυτοκινητοδρόμων.
Το δικαστήριο έκρινε την Tesla υπεύθυνη κατά 33% και επιδίκασε στην επιζώσα οικογένεια και στους επιζώντες αποζημίωση ύψους 129 εκατομμυρίων δολαρίων. Επιπλέον, η Tesla υποχρεώθηκε να καταβάλει 200 εκατομμύρια δολάρια σε αποζημιώσεις. Οι αποζημιώσεις γενικά επιδικάζονται μόνο για εξαιρετικά βαριά αμέλεια, εκ προθέσεως συμπεριφορά, όχι για απλή αμέλεια.
Η συνολική απόφαση ανέρχεται σε σχεδόν 243 εκατομμύρια δολάρια (περίπου 209 εκατομμύρια ευρώ), ένα ποσό που είναι πιθανό να δημιουργήσει προηγούμενο τόσο οικονομικά όσο και νομικά. Οι δικηγόροι των εναγόντων τόνισαν: «Η Tesla εν γνώσει της απελευθέρωσε μια ανώριμη τεχνολογία στους δημόσιους δρόμους – ενώ ταυτόχρονα ισχυριζόταν ότι ήταν ασφαλέστερη, από τους ανθρώπους-οδηγούς». Ο Διευθύνων Σύμβουλος Έλον Μασκ συνέβαλε επίσης στο να δημιουργήσει στους χρήστες μια ψευδή αίσθηση ασφάλειας, με δηλώσεις σχετικά με την υποτιθέμενη ανωτερότητα του Αυτόματου Πιλότου.
Η Tesla ανακοινώνει έφεση – και υπερασπίζεται σθεναρά τον εαυτό της
Η Tesla αρνήθηκε τους ισχυρισμούς και ανακοίνωσε αμέσως έφεση. Σε ανακοίνωσή της, η εταιρεία δήλωσε: «Αυτή η ετυμηγορία είναι λανθασμένη και θέτει σε κίνδυνο την πρόοδο ολόκληρης της βιομηχανίας στην ασφάλεια των οχημάτων». Η εταιρεία τόνισε ότι ο οδηγός ήταν «σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνος» — πάτησε το γκάζι και αποσπάστηκε η προσοχή του ενώ έψαχνε για το κινητό του τηλέφωνο. Σύμφωνα με την Tesla, κανένα αυτοκίνητο στον κόσμο —ούτε τότε ούτε τώρα— δεν θα μπορούσε να είχε αποτρέψει το ατύχημα.
Η απόφαση έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή για την Tesla. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Έλον Μασκ θέλει να πείσει τους επενδυτές για το όραμά του για μια πλήρως αυτόνομη υπηρεσία ρομποτικής οδήγησης. Αλλά η πραγματικότητα είναι πιο περίπλοκη: Περίπου δώδεκα άλλες αγωγές εκκρεμούν αυτήν τη στιγμή στις ΗΠΑ, σχετικά με ατυχήματα με αυτόματο πιλότο ή πλήρως αυτόνομα οχήματα. Η Εθνική Διοίκηση Οδικής Ασφάλειας (NHTSA) των ΗΠΑ διερευνά πιθανές ελλείψεις στα συστήματα υποβοήθησης της Tesla από το 2021. Μια δεύτερη, συνεχιζόμενη αξιολόγηση, έχει ως στόχο να προσδιορίσει εάν οι ενημερώσεις λογισμικού της Tesla ήταν επαρκείς, για να διορθώσουν τα σφάλματα.
Επιπλέον, ο οργανισμός προειδοποιεί τακτικά ότι η Tesla, παρουσιάζει μια δημόσια εικόνα των συστημάτων της που έρχεται σε αντίθεση με τα πραγματικά εγχειρίδια των οχημάτων, τα οποία τονίζουν σταθερά την ανάγκη, για έναν προσεκτικό οδηγό με τα χέρια στο τιμόνι.
Σύμφωνα με την πλατφόρμα TeslaDeaths.com, έχουν καταγραφεί μέχρι στιγμής τουλάχιστον 58 θάνατοι, στους οποίους ο αυτόματος πιλότος ενεργοποιήθηκε λίγο πριν από τη συντριβή.
Πηγή: CNBC
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.