Πρώτη επαφή με το ATV CFMoto ZForce 800 Sport

H κατηγορία των side-by-side ATV μοντέλων είναι, παραδοσιακά, ιδιαιτέρως σκληροπυρηνική. Απευθύνεται κυρίως στους λάτρεις των εκτός δρόμου διαδρομών – ακόμα και αν μερικές φορές κατέληγαν και… εκτός μονοπατιών!
Πάνω σε αυτή την φιλοσοφία, η CFMoto δημιούργησε το νέο ZForce 800 Sport, με μία επιπρόσθετη παράμετρο: να προσφέρει την ίδια διασκέδαση και το «ρέμπελο» πνεύμα των side-by-side και στην άσφαλτο.
Η πρώτη μας επαφή με το μοντέλο πραγματοποιήθηκε στο event της CFMoto, το οποίο διοργανώθηκε από την Motion n’ Style. Με αφετηρία τον Διόνυσο, φορέσαμε τα κράνη μας και προετοιμαστήκαμε για χώμα, σκόνη και μπόλικη αδρεναλίνη.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Η διαδρομή είχε ως εξής: Το πρώτο μέρος της – περίπου 500 μέτρα – απαρτιζόταν από ένα χωμάτινο μονοπάτι, το οποίο μετά τις πρόσφατες βροχές είχε μαλακώσει. Στην συνέχεια ακολουθούσε ένα ασφάλτινο κομμάτι περί τα 2 χιλιόμετρα, προτού καταλήξουμε στο τρίτο μέρος της διαδρομής, το οποίο αποτελούταν από πατημένο χώμα και πέτρες, με ορισμένα νεροφαγώματα ενδιάμεσα. Ο τελικός προορισμός ήταν ένα ρέμα, περίπου 4 χιλιόμετρα μακριά.
Στη διαδρομή γνωρίσαμε το CFMoto ZForce 800 Sport, το οποίο έρχεται στην χώρα μας σε τιμή που ξεκινάει από 18.490 ευρώ. Το συγκεκριμένο μοντέλο στο οποίο βρεθήκαμε επιβάτες φτάνει πιο κοντά στις 21.000 ευρώ, λόγω ορισμένων έξτρα όπως οι πόρτες με πλαϊνά τζάμια, ο υαλοκαθαριστήρας, το καλοριφέρ και ο εσωτερικός καθρέφτης.
Εμφανισιακά το βλέμμα τραβάνε αμέσως τα ελαστικά και οι σηκωμένες αναρτήσεις, οι οποίες προσφέρουν απόσταση από το έδαφος 254 χιλιοστών.
Το μήκος του οχήματος είναι ελαφρώς πάνω από τα 3 μέτρα, ενώ το πλάτος φτάνει τα 1,385 μ.. Το ύψος του, χάρη στον κλωβό ασφαλείας και την οροφή, φτάνει τα 1,82 μ..
Στο εσωτερικό υπάρχει μια TFT οθόνη 5 ιντσών. Οι δύο χαρτογραφήσεις Sport και Normal αλλάζουν τον χαρακτήρα του κινητήρα. Το χρώμα της οθόνης αλλάζει καθώς το όχημα επιταχύνει, ενώ στον βασικό εξοπλισμό υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης smartphone μέσω bluetooth.
Την ισχύ μεταφέρει στον δρόμο ένα αυτόματο κιβώτιο CVT, ενώ υπάρχει και σύστημα τετρακίνησης με μπλοκέ διαφορικό το οποίο μπορεί με το πάτημα ενός κουμπιού να μετατρέψει το ZForce σε πισωκίνητο ή σε τετρακίνητο, ανάλογα τις συνθήκες.
Στο δρόμο, ο κινητήρας έχει έναν ιδιαιτέρως ευχάριστο ήχο, καλή απόκριση και αρκετή ισχύ. Το κιβώτιο, όντας CVT, έχει το χαρακτηριστικό ιδίωμα να κρατά τις στροφές του μοτέρ ψηλά κατά την επιτάχυνση, δημιουργώντας έτσι περισσότερο θόρυβο που γίνεται αισθητός εντός της καμπίνας. Επιπλέον, μετριάζει την εκρηκτικότητα του κινητήρα στις απότομες επιταχύνσεις, στοιχείο που θα ταίριαζε στον χαρακτήρα του οχήματος.
Οι 14άρες ζάντες αλουμινίου φοράνε off-road ελαστικά 26 ιντσών, τα οποία μπορεί να κάνουν θόρυβο στο δρόμο, αλλά προσφέρουν τα μέγιστα όταν αυτός δίνει τη θέση του σε χωμάτινο μονοπάτι.
Φεύγοντας από την άσφαλτο, καταλήξαμε εκεί που πραγματικά ανήκει το ZForce 800 Sport. Το μονοπάτι ήταν γρήγορο μεν, αλλά οι κλειστές στροφές και τα νεροφαγώματα προσέφεραν έναν ιδιαίτερο βαθμό δυσκολίας. Σίγουρα ένα παραδοσιακό 4X4 θα δυσκολευόταν να το διαβεί, χωρίς σημαντικές τροποποιήσεις στην ανάρτηση και τα ελαστικά.
Το side-by-side της CFMoto διαθέτει πλήρως ρυθμιζόμενη μπροστινή και πίσω ανάρτηση, ενώ όλο το κάτω μέρος προστατεύεται από μεταλλικό κάλυμμα. Αυτό σημαίνει πως μπορούσαμε να περνάμε πάνω από το κακοτράχαλο έδαφος με ταχύτητα και άνεση, χωρίς φόβο ότι μπορεί να κάνουμε ζημιά. Σε όλη τη διαδρομή δεν χρειαστήκαμε ούτε στιγμή την τετρακίνηση, ακόμα και όταν φτάσαμε στο ρέμα και οι πέτρες εμπόδιζαν την κίνησή μας.
Τελικά;
Αναμφίβολα, το CFMoto ZForce 800 Sport πρέπει κάποιος να το αντιμετωπίσει ως αυτό που είναι: ένα «παιχνίδι» για εκτός δρόμου περιπέτειες. Και σε αυτό τα καταφέρνει περίφημα. Είναι ζωντανό και ευχάριστο στην οδήγηση – ακόμα και αν είσαι επιβάτης – ενώ αντιμετωπίζει κάθε συνθήκη με άνεση. Πρόκειται επομένως για μια εύστοχη πρόταση στην κατηγορία των side-by-side, για τους λάτρεις των εκτός δρόμου διαδρομών.
Όσον αφορά την οδήγηση στην άσφαλτο, το ZForce μπορεί να βγει νόμιμα στο οδικό δίκτυο, ωστόσο δεν είναι σε καμία περίπτωση επιβατικό αυτοκίνητο, ούτε προσποιείται στο ελάχιστο ότι μπορεί να πετύχει τον συγκεκριμένο σκοπό. Μπορεί ωστόσο να κινηθεί στην άσφαλτο χωρίς να κουράσει υπερβολικά τους επιβάτες του, σε μικρές αποστάσεις.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.