Πόσους ίππους θα έχει η επόμενη Porsche 911 Carrera GTS T-Hybrid;
Σύμφωνα με αίτηση που υπέβαλαν οι άνθρωποι της Porsche στον Παγκόσμιο Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας («WIPO»), ο κινητήρας της επόμενης γενιάς της εξηλεκτρισμένης 911 θα έχει σημαντικά αυξημένη απόδοση, συγκριτικά.
Η γερμανική εταιρεία σκοπεύει να αποκτήσει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για ένα νέο σύστημα υβριδικής διάταξης το οποίο θα διαθέτει ιδιαίτερα συμπαγή ηλεκτροκινητήρα αξονικής ροής, σε συνδυασμό με τον boxer κινητήρα.
Συγκεκριμένα, η εν λόγω πατέντα περιγράφει ένα πρωτότυπο σύστημα συνδυασμού θερμικού κινητήρα με έναν εξαιρετικά λεπτό ηλεκτροκινητήρα αξονικής ροής, με στόχο τόσο την εξοικονόμηση χώρου και τη μείωση του βάρους όσο και σημαντική αύξηση της ισχύος, σε σχέση με ό,τι ισχύει τώρα.
Ως γνωστόν, οι ηλεκτροκινητήρες αξονικής ροής διαφέρουν ριζικά αυτούς ακτινικής διάταξης. Θυμίζουμε ότι η 911 Carrera GTS T-Hybrid χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα ακτινικής διάταξης και η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του συστήματος φτάνει τους 541 ίππους.

Σύμφωνα με όσα περιγράφονται στην αίτηση της Porsche για την κατοχύρωση της ευρεσιτεχνίας, ο ηλεκτροκινητήρας αξονικής ροής τοποθετείται ανάμεσα στον θερμικό κινητήρα και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, στο σημείο όπου συνήθως βρίσκεται ο σφόνδυλος.
Η διάταξη αυτή επιτρέπει να διατηρηθεί σχεδόν αμετάβλητο το συνολικό μήκος τού συστήματος μετάδοσης, ένας παράγοντας που είναι κρίσιμος στα οχήματα με τον κινητήρα στο πίσω μέρος ή στα κεντρομήχανα, όπου κάθε επιπλέον προστιθέμενο εκατοστό αποτελεί πρόβλημα.

Επιπλέον, από την Porsche αναφέρεται ότι η νέα υβριδική διάταξη θα έχει σύστημα που θα βελτιώσει την ψύξη του συστήματος, διατηρώντας την αναπτυσσόμενη θερμοκρασία σε σταθερό επίπεδο, κάτι που συμβάλλει στην αύξηση της απόδοσης.
Να σημειώσουμε ότι η εταιρεία που καινοτομεί στον τομέα παραγωγής ηλεκτροκινητήρων αξονικής ροής είναι η βρετανική Yasa, η οποία ανακοινώνει ότι η μέγιστη ισχύς τους μπορεί να φτάσει έως τους 470 ίππους και η μέγιστη ροπή έως τα 800 Nm.

Μάλιστα, τον περασμένο Οκτώβριο (2025) εκπρόσωπος της εταιρείας ανακοίνωσε ότι κατά τη διάρκεια δοκιμών σε πάγκο δημιούργησε έναν τέτοιο ηλεκτροκινητήρα ο οποίος ζυγίζει μόλις 12,7 κιλά και η απόδοσή του έφτασε τους 1.020 ίππους.
Τέτοιο ηλεκτροκινητήρα της χρησιμοποιούν ήδη στους υβριδικής διάταξης κινητήρες η Ferrari (στην SF90 και την 296 GTB) και η Lamborghini (στις Revuelto και Temerario).

Ωστόσο, ανακοινώθηκε ότι η Porsche εξελίσσει τον δικό της ηλεκτροκινητήρα αξονικής ροής και δεν θα χρησιμοποιήσει αυτόν της Yasa. Βάσει των υπολογισμών της, η μέγιστη απόδοσή του θα κυμαίνεται μεταξύ 800–900 ίππων και το βάρος του θα είναι μικρό.
Μένει να δούμε πόση θα είναι η μέγιστη συνδυαστική ισχύς της επομένης 911 Carrera GTS T-Hybrid…
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Δοκιμή: Mini John Cooper Works
Γιατί εξαφανίστηκε το «χρώμα» από τους δρόμους;
Ιδού τα πρώτα θύματα από τις έξυπνες κάμερες
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




