Ράλλυ Σαρδηνίας: Ο Sebastien Ogier διατηρεί το αήττητο της Toyota

WRC Τελική κατάταξη Ράλλυ Σαρδηνίας 2025


O Γάλλος 8 φορές Πρωταθλητής του WRC, Sebastien Ogier, στο τιμόνι του Toyota GR Yaris Rally1 έγινε ο πιο επιτυχημένος οδηγός στην ιστορία του Ράλλυ Σαρδηνίας, αφού κατέκτησε την του νίκη στα ιταλικά χώματα, έπειτα από μια σκληρή μονομαχία με τον Ott Tanak της Hyundai για να επικρατήσει με διαφορά μόλις 7,9 δευτερολέπτων σε έναν πολύ απαιτητικό αγώνα.

Ο Kalle Rovanpera συμπλήρωσε το βάθρο και ήταν επικεφαλής τόσο στην κατάταξη της Super Sunday όσο και την τελική Power Stage, με μια εντυπωσιακή προσπάθεια στην τελευταία ημέρα, για να πάρει το μέγιστο των επιπλέον βαθμών της Κυριακής.

Ο Elfyn Evans κατέλαβε την 4η θέση και διατηρήθηκε επικεφαλής στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών, με τον Ogier να είναι πλέον ο πιο κοντινός του αντίπαλος, 19 βαθμούς πίσω. Στο μεταξύ, ο περυσινός Πρωταθλητής Thierry Neuville (Hyundai) έχει βρεθεί 50 βαθμούς πίσω, σημειώνοντας μόλις 5 βαθμούς στη Σαρδηνία.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

Επαναλαμβάνοντας τη μονομαχία που έδωσαν πριν από τρεις εβδομάδες στην Πορτογαλία, οι Ogier και Tanak είχαν πολύ μικρή διαφορά μεταξύ τους καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Ένα κλαταρισμένο ελαστικό το πρωί του Σαββάτου αποτέλεσε πλήγμα για τον Tanak, αλλά ο Ogier φάνηκε να έχει τον έλεγχο του αγώνα. Ο Γάλλος είχε διαφορά 11,1 δλ. το βράδυ του Σαββάτου και την επέκτεινε σε 17,2 δλ. έως την προτελευταία ειδική.

Ωστόσο, ο Ogier είχε κάποια πιο έντονα… καρδιοχτύπια στην τελική ειδική διαδρομή του αγώνα, όταν έχασε το πίσω μέρος του Toyota GR Yaris σε ένα αργό σημείο και είχε μία μικρή έξοδο από το δρόμο, παρασέρνοντας μία πινακίδα και κάτι κλαδιά: «Δεν ήταν ο ιδανικός τερματισμός, αλλά ήταν αρκετός για τη νίκη», δήλωσε περιχαρής στον τερματισμό.

Ο δεύτερος συνεχόμενος θρίαμβος του Ogier τον καθιστά τον οδηγό με τις περισσότερες νίκες στη φετινή σεζόν, με τον Γάλλο να έχει επικρατήσει και στους τρεις επιλεγμένους αγώνες που έχει συμμετάσχει, μαζί με το εναρκτήριο Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Αυτό έχει επιτρέψει στην Toyota Gazoo Racing να διατηρήσει το αήττητο στη φετινή χρονιά.

Ο Φινλανδός Kalle Rovanpera βρισκόταν σε μία… έρημη ζώνη, καθώς βρισκόταν πολύ πίσω για να απειλήσει τους πρωτοπόρους, αλλά αρκετά μπροστά από τους υπόλοιπους για να μην απειληθεί.

Ο Ουαλός Elfyn Evans τερμάτισε 4 λεπτά πίσω από τον team-mate του, έχοντας καθυστερήσει και από ένα κλατάρισμα ελαστικά. Από τους οδηγούς που θα συμμετέχουν σε όλους τους αγώνες της σεζόν, ο Rovanpera είναι ο πιο κοντινός αντίπαλος του Evans, 20 βαθμούς πίσω στο Πρωτάθλημα.

Ο Takamoto Katsuta είχε ένα γεμάτο περιπέτειες Σαββατοκύριακο, έχοντας αντιμετωπίσει και αυτός ένα κλατάρισμα ελαστικού καθώς και μία ανατροπή σε μια αργή φουρκέτα. Ο Sami Pajari πάλεψε με τον Ιάπωνα, αλλά η δική του αλλαγή ελαστικού έπειτα από ένα κλατάρισμα πήρε περισσότερο χρόνο από τον team-mate του.

Ο νεαρός Φινλανδός βρισκόταν καθ’ οδόν να τερματίσει εμπρός από τον Katsuta πριν γλιστρήσει εκτός δρόμου και καταστρέψει το πίσω αριστερό μέρος του Toyota GR Yaris του το πρωί της Κυριακής, γεγονός που τον ανάγκασε να ακολουθήσει πολύ αργό ρυθμό σε 3 από τις 4 ειδικές διαδρομές της ημέρας πριν το service, για να τερματίσει τελικά στην 7η θέση.

Αρκετοί οδηγοί της κατηγορίας Rally1 δεν κατάφεραν να εισέλθουν στην πρώτη δεκάδα στη Σαρδηνία. Ο Thierry Neuville ήταν ο πιο επιφανής, αφού βγήκε εκτός δρόμου σε μια κορυφή και έχασε έναν τροχό την Παρασκευή. Ο team-mate του στη Hyundai, Adrien Fourmaux, είχε ένα ακόμη πιο δύσκολο Σαββατοκύριακο αφού μία αστοχία ελαστικού τον εκθρόνισε από επικεφαλής της γενικής κατάταξης το πρωί του Σαββάτου. Στην επόμενη ειδική διαδρομή βγήκε εκτός δρόμου, ενώ το απόγευμα εκείνης της ημέρας προσγείωσε ο Hyundai i20 N Rally1 στην οροφή του…

Η M-Sport Ford είχε έναν αγώνα που σίγουρα θα θέλει να ξεχάσει, καθώς και τα τρία εργοστασιακά Ford Puma Rally1 εγκατέλειψαν στη 2η ειδική διαδρομή. Ο Gregoire Munster έσπασε την ανάρτησή του σε μια γέφυρα και εγκατέλειψε στο οδικό τμήμα, ενώ ο Josh McErlean ξήλωσε τον πίσω αριστερό τροχό από το Puma του στην ίδια ειδική διαδρομή και ο Martins Sesks έκανε λάθος σε ένα άλμα και είχε ένα σφοδρό ατύχημα με υψηλή ταχύτητα. Ενώ ο McErlean και ο Munster κατάφεραν να επανεκκινήσουν το Σάββατο και την Κυριακή, ο αγώνας του Sesks έλαβε τέλος στην ΕΔ2.

Στο WRC2 επίσης παρείχε δραματικές εξελίξεις, καθώς ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Yohan Rossel εγκατέλειψε από τη 2η θέση το Σάββατο, αφού έσπασε τη ράβδο του συστήματος διεύθυνσης του Citroen C3 Rally2 σε ένα δέντρο, και στη συνέχεια ο επικεφαλής της κατηγορίας Emil Lindholm (Skoda Fabia RS Rally2) βγήκε εκτός δρόμου μετά από ένα άλμα και κόλλησε στους θάμνους το πρωί της Κυριακής.

Αυτό προώθησε τον Lauri Joona (Skoda Fabia RS) στην κορυφή της κατάταξης, αλλά μόλις στην προτελευταία ειδική διαδρομής από έναν αγώνα όπου θα μπορούσε να κατακτήσει την πρώτη του νίκη στο WRC2, ένα κλατάρισμα πίσω αριστερού ελαστικού τον υποβίβασε στην έκτη θέση. Αντ’ αυτού ήταν ο 24χρονος Ιταλός Roberto Dapra (Skoda Fabia RS) που όχι μόνο κατέκτησε την παρθενική του νίκη στο WRC2, αλλά ανέβηκε και για πρώτη φορά στο βάθρο, επικρατώντας με διαφορά 5,8 δευτερολέπτων του Kajetan Kajetanowicz (Toyota GR Yaris Rally2). Ο Martin Prokop ήταν τρίτος με Skoda Fabia RS.


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων