Σύνοδος κορυφής της ΕΕ για την αυτοκινητοβιομηχανία – Κίνητρα για μικρά ηλεκτρικά οχήματα – Cars Electric

Σύνοδος κορυφής της ΕΕ για την αυτοκινητοβιομηχανία - Κίνητρα για μικρά ηλεκτρικά οχήματα


Δεν αποτέλεσε μεγάλη έκπληξη, καθώς οι πληροφορίες είχαν ήδη διαρρεύσει: η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, επιμένει στον στόχο των μηδενικών εκπομπών για το 2035. Ωστόσο, προγραμματίζει νέες συνομιλίες, με τους επικεφαλής της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, ήδη από τον Δεκέμβριο, με την προοπτική να εξεταστεί και μια νέα κατηγορία κανονισμών, για τα μικρά ηλεκτρικά οχήματα.

Η επανέναρξη του «Στρατηγικού Διαλόγου» ανάμεσα στην Επιτροπή και τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, δεν έφερε κάποια ανατροπή. Από πριν ήταν σαφές, μέσω ενός προσχεδίου που είχε διαρρεύσει, ότι δεν προβλέπεται απόκλιση από τον στόχο του 2035. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θεωρεί ακόμη εφικτή την πλήρη κατάργηση της τεχνολογίας βενζίνης και ντίζελ μέχρι τότε, παρότι αρκετοί παράγοντες της αυτοκινητοβιομηχανίας ζητούν πιο χαλαρή προσέγγιση.

Σύνοδος κορυφής της ΕΕ για την αυτοκινητοβιομηχανία - Κίνητρα για μικρά ηλεκτρικά οχήματα
Επανεξέταση κανονισμών CO2 νωρίτερα από το αναμενόμενο

Σύμφωνα με ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης, η φον ντερ Λάιεν σκοπεύει να ξεκινήσει από τον Δεκέμβριο νέο κύκλο διαλόγου με τους κατασκευαστές και να επανεξετάσει τους ισχύοντες κανονισμούς για τις εκπομπές CO2. Η εξέλιξη αυτή επισπεύδει την αρχικά προγραμματισμένη διαδικασία, που είχε οριστεί για το 2026, και πλέον αναμένεται να ξεκινήσει το 2025.

Σύνοδος κορυφής της ΕΕ για την αυτοκινητοβιομηχανία - Κίνητρα για μικρά ηλεκτρικά οχήματα
Νέα κατηγορία για μικρά ηλεκτρικά οχήματα

Μία από τις πιθανές αλλαγές είναι η δημιουργία μιας ξεχωριστής κανονιστικής κατηγορίας για τα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η κατηγορία αυτή, θα μπορούσε να προσφέρει φορολογικά κίνητρα και να παρέχει πρόσθετες «πιστώσεις» στους κατασκευαστές, βοηθώντας τους να πετύχουν ευκολότερα τους στόχους μείωσης εκπομπών. Η κίνηση αυτή, θεωρείται μέτρο ενίσχυσης της ζήτησης, ιδιαίτερα για οικονομικά προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα που θα παράγονται στην Ευρώπη.

Σύνοδος κορυφής της ΕΕ για την αυτοκινητοβιομηχανία - Κίνητρα για μικρά ηλεκτρικά οχήματα
Οι αντιδράσεις της βιομηχανίας

Από το 2022, όταν η ΕΕ αποφάσισε ότι από το 2035 θα επιτρέπονται μόνο νέα αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές CO2, υπήρξαν έντονες αντιδράσεις – κυρίως από τη Γερμανία. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes και Πρόεδρος της ACEA, Ola Källenius, έστειλε πρόσφατα επιστολή στην Πρόεδρο της Επιτροπής, τονίζοντας πως η πολιτική πρέπει να προσαρμοστεί στις σημερινές οικονομικές και γεωπολιτικές συνθήκες. Όπως υπογράμμισε, χωρίς αλλαγές, κινδυνεύει να πληγεί μία από τις πιο ανταγωνιστικές βιομηχανίες της Ευρώπης.

Σύνοδος κορυφής της ΕΕ για την αυτοκινητοβιομηχανία - Κίνητρα για μικρά ηλεκτρικά οχήματα

Ο ίδιος ζήτησε μεγαλύτερη ευελιξία, αφήνοντας χώρο για τεχνολογίες όπως τα plug-in υβριδικά, οι επεκτάσεις αυτονομίας, οι αποδοτικοί κινητήρες εσωτερικής καύσης, το υδρογόνο και τα συνθετικά καύσιμα χωρίς άνθρακα. Ωστόσο, δεν έχουν όλοι την ίδια άποψη. Ο επικεφαλής της Audi, Gernot Döllner, θεωρεί ότι η συζήτηση αυτή είναι αντιπαραγωγική, ενώ η Volvo, εξακολουθεί να στηρίζει τον ισχύοντα κανονισμό της ΕΕ.

Σύνοδος κορυφής της ΕΕ για την αυτοκινητοβιομηχανία - Κίνητρα για μικρά ηλεκτρικά οχήματα
Νέες ομάδες εργασίας

Όπως αναφέρει η γερμανική FAZ, πρόκειται να δημιουργηθούν δύο ομάδες εργασίας. Η πρώτη θα εξετάσει ποιες τεχνολογίες μπορούν να συμβάλουν στην επίτευξη του στόχου του 2035, με κεντρική έννοια, την «τεχνολογική ουδετερότητα». Η δεύτερη, θα αναλάβει να διαμορφώσει την πρόταση, για τα μικρά ηλεκτρικά οχήματα. Η λογική είναι απλή: να δοθεί κίνητρο στην ευρωπαϊκή αγορά, ώστε να στραφεί σε μικρότερα και πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μια ιδέα που εξετάζεται είναι, να μετράει η πώληση ενός μικρού EV ως «μπόνους» στους στόχους CO2, αντισταθμίζοντας έτσι τις εκπομπές, που προκύπτουν από αρκετά αυτοκίνητα με κινητήρες καύσης.

Σύνοδος κορυφής της ΕΕ για την αυτοκινητοβιομηχανία - Κίνητρα για μικρά ηλεκτρικά οχήματα
Σημάδια προόδου

Παρά τις αντιπαραθέσεις, τα δεδομένα δείχνουν πρόοδο. Το Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μεταφορές (ICCT), με έδρα το Βερολίνο, δημοσίευσε πρόσφατη μελέτη, που αποκαλύπτει ότι οι κατασκευαστές, βρίσκονται σε καλό δρόμο για να πετύχουν τους στόχους CO2 του 2027. Αυτό οφείλεται κυρίως στη συνεχή αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, γεγονός που ενισχύει τη μετάβαση στη βιώσιμη κινητικότητα.

Πηγή: faz.net 

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων