Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναπτύσσονται ταχύτερα στην Ευρώπη από τα PHEV – Cars Electric

Το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι νέες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και plug-in υβριδικών οχημάτων στη Δυτική Ευρώπη μεταβλήθηκαν αισθητά. Αυτά τα στοιχεία προέρχονται από πρόσφατη ανάλυση του αναλυτή αυτοκινήτων Matthias Schmidt, ο οποίος συνέλεξε και ανέλυσε δεδομένα πωλήσεων από 18 χώρες. Συνολικά περίπου 1,71 εκατομμύρια plug-in αυτοκίνητα πωλήθηκαν πρόσφατα στις αγορές που εξετάστηκαν. Από αυτά, περίπου 1,15 εκατομμύρια ήταν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και περίπου 563.000 ήταν plug-in υβριδικά. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν κατά 24,8% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ τα plug-in υβριδικά αυξήθηκαν κατά 20%. Το χάσμα μεταξύ των δύο τύπων κίνησης, διευρύνεται περαιτέρω.
Η Γερμανία καταγράφει τον υψηλότερο αριθμό μονάδων. Σχεδόν 249.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα συγκρίνονται με περίπου 139.000 plug-in υβριδικά. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το 17,7% της συνολικής γερμανικής αγοράς αυτοκινήτων, ενώ τα plug-in υβριδικά, αντιπροσωπεύουν το 9,9%. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα συνδυασμένο μερίδιο αγοράς 27,6%. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αντιπροσωπεύουν το 64,2% όλων των νέων πωλήσεων plug-in οχημάτων.
Παρόμοια είναι η εικόνα και στο Ηνωμένο Βασίλειο. 225.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και 107.000 plug-in υβριδικά αντιπροσωπεύουν μερίδιο αγοράς 31,9% στις plug-in εκδόσεις. Το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι 67,8%. Και οι δύο τύποι κίνησης αυξάνονται σημαντικά, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αναπτύσσονται κάπως ταχύτερα. Η Γαλλία παρουσιάζει διαφορετική τάση. 148.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν μείωση 6,4%. Τα plug-in υβριδικά μειώθηκαν κατά 33,3% στις 49.000 μονάδες. Το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς είναι 23,4%. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυριαρχούν μεταξύ των plug-in οχημάτων με 75,1%.
Τι ακολουθεί τη Γερμανία, τη Μεγάλη Βρετανία και τη Γαλλία;
Η Ισπανία είναι μια από τις αγορές με το υψηλότερο ποσοστό ανάπτυξης , αλλά εξακολουθεί να υστερεί σε σχέση με τις κορυφαίες χώρες όσον αφορά τον συνολικό όγκο. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ήμισυ όλων των πωλήσεων plug-in οχημάτων εκεί, με τα plug-in υβριδικά οχήματα να αντιπροσωπεύουν το υπόλοιπο. Η Νορβηγία και η Δανία έχουν στραφεί σχεδόν εξ ολοκλήρου στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στη Νορβηγία, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ των plug-in οχημάτων είναι πολύ πάνω από 90%, ενώ στη Δανία είναι μόνο ελαφρώς χαμηλότερο. Τα plug-in υβριδικά οχήματα διαδραματίζουν μόνο οριακό ρόλο εδώ.
Η Σουηδία διατηρεί υψηλό επίπεδο ηλεκτροκίνησης: Περισσότερες από έξι στις δέκα νέες πωλήσεις διαθέτουν υποδοχή φόρτισης. Η πλειονότητα είναι EV, αλλά τα plug-in υβριδικά εξακολουθούν να έχουν ισχυρή παρουσία. Στην Ολλανδία και το Βέλγιο, το μερίδιο αγοράς των plug-in οχημάτων στη συνολική αγορά ξεπερνά κατά πολύ το 40%. Στο Βέλγιο, σχεδόν οκτώ στις δέκα νέες πωλήσεις plug-in οχημάτων είναι ηλεκτρικά αυτοκίνητα – μια σαφής εστίαση.
Η Ιταλία παρουσιάζει μια σχεδόν ισορροπημένη αναλογία μεταξύ των δύο τεχνολογιών, αν και με σημαντικά χαμηλότερο συνολικό μερίδιο. Η ανάπτυξη είναι παρούσα, αλλά πιο μέτρια από ό,τι στις βασικές αγορές. Η Αυστρία, η Πορτογαλία και η Ελβετία βρίσκονται στο μεσαίο εύρος. Και στις τρεις χώρες, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ των plug-in οχημάτων είναι αισθητά πάνω από το όριο του 60%. Η τάση είναι σταθερή και συνεχής.
Η Ιρλανδία και η Φινλανδία έχουν επίσης υψηλά μερίδια. Η Ιρλανδία έχει σχεδόν ίση αναλογία μεταξύ των δύο τύπων κίνησης, ενώ η Φινλανδία σαφώς τείνει προς τα EV. Η Ελλάδα, το Λουξεμβούργο και η Ισλανδία συμπληρώνουν την εικόνα. Το Λουξεμβούργο και η Ισλανδία έχουν σαφή υπεροχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε plug-in, ενώ η Ελλάδα καταγράφει ελαφρώς περισσότερα plug-in υβριδικά.
Συνολικά, το 67,2% όλων των νέων πωλήσεων οχημάτων plug-in στη Δυτική Ευρώπη είναι ηλεκτρικά οχήματα. Τα υβριδικά οχήματα plug-in παραμένουν σημαντικά σε μεμονωμένες αγορές, ειδικά όπου το συνολικό μερίδιο των οχημάτων plug-in εξακολουθεί να είναι χαμηλότερο ή όπου υπάρχουν ειδικές συνθήκες αγοράς. Η Βόρεια Ευρώπη καθοδηγεί την ηλεκτρική μετάβαση, με τη Γερμανία και τη Μεγάλη Βρετανία να παραδίδουν τους υψηλότερους όγκους, και οι αγορές της Νότιας Ευρώπης καλύπτουν το χαμένο έδαφος σε ποσοστιαίους όρους.
Πηγή: elektroauto-news.net – Matthias Schmidt
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.