Τελικά η F1 τρέχει στο βρεγμένο;

F1: Εθελοτυφλώντας, η Red Bull πλήττει τον εαυτό της


Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Αν θυμάστε, στο Grand Prix Μ. Βρετανίας κατά την επανεκκίνηση από παρέμβαση αυτοκινήτου ασφαλείας στη βρεγμένη πίστα, είχαμε ένα ατύχημα με τον Isack Hadjar να έχει προσκρούσει επάνω στη Mercedes του Andrea Kimi Antonelli, καθώς δεν έβλεπε μέσα στο σπρέι νερού τα κόκκινα φώτα που αναβόσβηναν στο πίσω μέρος του γερμανικού μονοθεσίου.

Στην καθιερωμένη συνάντηση των οδηγών της Formula 1 με τον διευθυντή αγώνων της FIA, Rui Marques, στην πίστα του Spa-Francorchamps την Παρασκευή, συζητήθηκαν κάποιες από τις επιλογές του Πορτογάλου στο GP Μ. Βρετανίας. Όπως αποκάλυψε ο Lewis Hamilton, ορισμένοι οδηγοί εξέφρασαν την άποψή τους ότι θα πρέπει να δίνεται περισσότερη έμφαση στην ασφάλεια όταν η πίστα είναι βρεγμένη. Αλλά ο Marques το πήγε στο άλλο άκρο εχθές.

Βέβαια, το Spa δεν είναι μία οποιαδήποτε πίστα. To 2021 δεν είχαμε καν αγώνα εκεί λόγω της βροχής και στις κατατακτήριες δοκιμές είχε προηγηθεί ένα σφοδρό ατύχημα του Lando Norris στη Raidillon. Δεν θα πρέπει επίσης να ξεχνάμε το θανατηφόρο δυστύχημα του Γάλλου Anthoine Hubert στον αγώνα της Formula 2 στη θρυλική βελγική πίστα το 2019. Άλλωστε, μητέρα του βρισκόταν στο GP Βελγίου μαζί με την οικογένεια του Pierre Gasly.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

F1 Grand Prix of Belgium

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι όλα αυτά βρίσκονταν στο μυαλό του Rui Marques καθώς έβρεχε λίγο πριν από την προγραμματισμένη ώρα εκκίνησης του Grand Prix της Formula 1 στο Spa. Αποφάσισε να διεξάγει τον γύρο σχηματισμού πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, αλλά στη συνέχεια αποφάσισε ότι οι συνθήκες δεν ήταν κατάλληλες για να ξεκινήσει ο αγώνας.

Η απόφαση αυτή ήταν σωστή, καθώς η εκκίνηση εκείνη τη στιγμή πιθανότατα θα οδηγούσε σε δαικοπή του αγώνα μέσα σε 15 λεπτά. Η ορατότητα ήταν πολύ κακή στο επίμαχο σημείο των Eau Rouge και Raidillon. Με την πρόβλεψη ακόμη μίας σύντομης αλλά έντονης βροχής, το καλύτερο που είχε να κάνει η διεύθυνση αγώνων ήταν να περιμένει. Ίσως αυτό εξόργισε ορισμένους οδηγούς (όπως ο Max Verstappen), καθώς υπήρχαν πολλές ομάδες που είχαν ποντάρει σε βρεγμένη πίστα με το στήσιμο των μονοθεσίων τους.

Η προσωπική μας διαφωνία είναι ότι οι διαδικασίες που οδηγήσαν τελικά στα μονοθέσια να ξεκινήσουν ξανά -πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας- θα μπορούσαν να μην έχουν διαρκέσει 80 λεπτά, αλλά μία ώρα, ή και κάτι λιγότερο. Τα μονοθέσια θα μπορούσαν να έχουν βγει στην πίστα 20 λεπτά νωρίτερα για να βοηθήσουν να στεγνώσει, απομακρύνοντας το νερό.

F1 Grand Prix of Belgium

Αυτό θα μας είχε δώσει ίσως έναν πιο συναρπαστικό αγώνα από αυτόν που είδαμε εντέλει, με τη δυσκολία στα προσπεράσματα να τονίζεται για μία ακόμη φορά. Αλλά η διεύθυνση αγώνων καθυστέρησε τόσο πολύ, που υπήρχαν στεγνά σημεία στην πίστα και θα μπορούσε να έχει δοθεί κανονική εκκίνηση από στάση.

Αλλά η διεύθυνση αγώνων, έπειτα από την προτροπή και των οδηγών, αποφάσισε να είναι υπερβολικά επιφυλακτική στην προσέγγισή της. Κατανοούμε ότι έχοντας μόλις κάτι παραπάνω από μισή σεζόν στην πλάτη του, ο Rui Marques μαθαίνει ακόμα και ακολουθεί την στρατηγική «better safe than sorry». Αλλά στο μέλλον θα θέλαμε λιγότερη επιφυλακτικότητα.

Ίσως το πρόβλημα των σύγχρονων μονοθεσίων, που σηκώνουν πολύ σπρέι στο βρεγμένο να μειωθεί κάπως του χρόνου, που τα μονοθέσια θα έχουν μικρότερες διαστάσεις και πιο επίπεδο δάπεδο. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αγώνας της Formula 2 διεξήχθη σε πολύ χειρότερες συνθήκες. Οι απόψεις των οδηγών της F1 διίστανται επί του θέματος. Ο Verstappen πάντως, είχε ξεκάθαρο κέρδος να ξεκινήσει ο αγώνας στην ώρα του, λόγω του στησίματος που είχε επιλέξει.

F1 Grand Prix of Belgium

Κατά τα άλλα, ο αγώνας κρίθηκε στα πρώτα μέτρα του. Αποφασιστικός, επιθετικός και αλάνθαστος, ο Oscar Piastri άρπαξε τη νίκη από τον Lando Norris στις πρώτες στροφές του αγώνα και δεν κοίταξε ξανά πίσω του. Παρά τη διαφορά δύο επιπέδων πιο μαλακών ελαστικών σε σχέση με τον Norris, ο Piastri διαχειρίστηκε την κατάσταση άψογα και δεν απειλήθηκε ουσιαστικά.

Από την πλευρά του, ο Norris θα μπορούσε να είχε διαχειριστεί την εκκίνηση καλύτερα, ενώ το πρόβλημα με τη διαχείριση της ενέργειας της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος εμφανίστηκε και στα δύο μονοθέσια της McLaren, για αυτό και ο Βρετανός δήλωσε ότι δεν ήταν αυτός ο λόγος για τον οποίο έχασε την πρωτοπορία στον 1ο γύρο.

Αυτό ισοδυναμεί με μία «ανάσα» 16 βαθμών λοιπόν για τον Piastri στη μονομαχία του τίτλου, με την Ουγγαρία, το τελευταίο Grand Prix πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα, να έχει περισσότερες στροφές στις οποίες ο Norris ευελπιστεί ότι μπορεί να κάνει τη διαφορά από τον Αυστραλό team-mate του, που πέρυσι στο Hungaroring κατέκτησε την πρώτη του νίκη.

F1 Grand Prix of Belgium

Ο Verstappen από την πλευρά του δεν κατάφερε να ανέβει στο βάθρο, περιορισμένος από τις επιλογές στησίματος που έκανε η Red Bull. Ο Ολλανδός αναφέρει ότι η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίζει η Red Bull αυτή τη στιγμή, είναι η δυνατότητα να διατηρεί τα ελαστικά της σε καλή κατάσταση και δηλώνει ότι αυτό δεν είναι κάτι που μπορεί να επιλυθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι ο Verstappen θα παραμείνει οπωσδήποτε στη Red Bull το 2026, καθώς εξασφάλισε την 3η θέση στη βαθμολογία έως το καλοκαιρινό διάλειμμα, οπότε δεν υπάρχει περίπτωση να αποδεσμευτεί από το συμβόλαιό του με την αυστριακή ομάδα.

Από την πλευρά της, η Ferrari πήρε ένα ακόμη αρκετά θετικό αποτέλεσμα, με αμφότερους τους οδηγούς της να έχουν επωφεληθεί από τις αποφάσεις της διεύθυνσης αγώνων. O Lewis Hamilton επειδή δεν εκκίνησε από το pit lane και ο Charles Leclerc επειδή η πίστα ήταν αρκετά στεγνή όταν ξεκίνησε η αγωνιστική δράση και είχε επιλέξει μία πιο λεπτή πίσω αεροτομή που του έδινε αρκετά υψηλή ταχύτητα στις ευθείες για να μην μπορεί να τον προσπεράσει ο Verstappen, ακόμη και όταν τα ενδιάμεσα ελαστικά του Μονεγάσκου είχαν παραδώσει το πνεύμα.

F1 BELGIAN GRAND PRIX 2025

Κατά τον Leclerc, η νέα πίσω ανάρτηση της Ferrari τον βοήθησε να επιλέξει ένα λιγότερο ακραίο στήσιμο, αν και θα χρειαστεί περαιτέρω ανάλυση δεδομένων για την ομάδα να αντλήσει το μέγιστο από τη νέα διαμόρφωση. Αυτά τα 3 χλστ. του δλ. που κατάφερε να βρει επί του Verstappen στις κατατακτήριες δοκιμές ο Leclerc έθεσαν τις βάσεις για το 4ο βάθρο του σε 6 αγώνες.

Από εκεί και πέρα, μία συνάντηση… κρίσης διοργανώθηκε στο στρατόπεδο της Mercedes, για να αναλυθούν οι λόγοι για τους οποίους η γερμανική ομάδα έχει παρουσιάσει πτώση απόδοσης στους τελευταίους αγώνες, ακόμα και σε θεωρητικά ευνοϊκές συνθήκες για την W16, με χαμηλές θερμοκρασίες, όπως αυτές που επικρατούσαν στο Spa. Φαίνεται ότι η Mercedes δεν έχει καταφέρει να βρει εξίσου καλή ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων όσο οι υπόλοιπες κορυφαίες ομάδες έπειτα από τα πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας της εμπρός αεροτομής που τέθηκαν σε ισχύ στο GP Ισπανίας.


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων