Το νέο smart #2 θα αξιοποιεί νέα πλατφόρμα, με τη βοήθεια της Mercedes και της Geely

Το νέο smart #2 θα επαναφέρει το πνεύμα και την καινοτομία του αρχικού Fortwo, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Dirk Adelmann, ο οποίος επιβεβαίωσε ότι το αυτοκίνητο θα αναπτυχθεί εκ θεμελίων από την εταιρεία. Το διθέσιο ηλεκτρικό μοντέλο θα κυκλοφορήσει στα τέλη του 2026.
Aυτός ο τύπος μικρού, διθέσιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, δεν υπάρχει επί του παρόντος σε καμία από τις μητρικές εταιρείες, οπότε η smart αναλαμβάνει η ίδια το έργο έρευνας και ανάπτυξης.
Σε συνέντευξή του στο Auto Express στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου, ο Adelmann μας είπε: «Δεν υπάρχει υπάρχουσα πλατφόρμα, οπότε θα αναπτύξουμε μια έξυπνη και ειδική πλατφόρμα για το #2».
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Αυτό το εγχείρημα, εν έτει 2025, είναι μια τεράστια πρόκληση, οπότε η μάρκα θα πρέπει να συνεχίσει να στηρίζεται στους δύο βασικούς μετόχους της, τη Mercedes-Benz και τον κινεζικό γίγαντα Geely. «Θα πάρουμε ό,τι μπορούμε από το ράφι», δήλωσε ο Adelmann. «Κυρίως από την πλευρά της Geely. Σε αυτή την περιπέτεια, επωφελούμαστε και από τις δύο πλευρές».
H εξέλιξη θα γίνει με ταχύτατους ρυθμούς, καθώς το αυτοκίνητο παραγωγής αναμένεται να παρουσιαστεί μέχρι το τέλος του 2026. Ο Adelmann δήλωσε: «Έχουμε μάθει πολλά για την ταχεία ανάπτυξη αυτοκινήτων από τους συνεργάτες μας στη Geely. Παλαιότερα υπήρχε η απαίτηση να διασφαλίζεται ότι ένα αυτοκίνητο ήταν 100% έτοιμο από τη στιγμή της κυκλοφορίας του, αλλά οι Κινέζοι είναι περισσότερο από πρόθυμοι να αφήσουν αυτό το 1-2% στην άκρη, το οποίο μπορεί να διορθωθεί αργότερα με over-the-air ενημερώσεις».
Παρά την έμφαση που δίνεται στην ταχύτητα, η αγορά του νέου #2 εκτιμάται ότι θα επικεντρωθεί κατά 60-65% στην Ευρώπη.
Ο Adelmann επιβεβαίωσε ότι η smart έχει δεσμευτεί να είναι μια αποκλειστικά ηλεκτρική μάρκα. «Αν θέλεις να αντιμετωπίσεις σοβαρά το ζήτημα της εξάλειψης των ρύπων στην αυτοκίνηση, πρέπει να στραφείς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», μας είπε. «Είμαι 100% πεπεισμένος ότι θα πάμε προς αυτή την κατεύθυνση – όλοι μας στον κλάδο».
Η δήλωση αυτή αφενός συνάδει με το πρόσημο βιωσιμότητας της μάρκας, αφετέρου θα κάνει επίσης το αυτοκίνητο ευκολότερο στην κατασκευή και τη συναρμολόγηση. Το αρχικό Fortwo, γνωστό αρχικά ως MCC Smart City Car, ήταν εξαιρετικά καινοτόμο λόγω της έξυπνης τοποθέτησης ενός βενζινοκινητήρα εσωτερικής καύσης και ενός κιβωτίου ταχυτήτων μεταξύ των πίσω τροχών.
Αυτή τη φορά, όμως, ένας σχετικά συμπαγής ηλεκτροκινητήρας θα τοποθετηθεί πιθανότατα μεταξύ των πίσω τροχών, με μια μικρή μπαταρία να τοποθετείται πιθανώς κάτω από το δάπεδο της καμπίνας. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια ελαφρώς υψηλότερη θέση οδήγησης σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, γεγονός που θα βελτιώσει την εξωτερική ορατότητα καθώς και την αίσθηση του εσωτερικού χώρου.
Ο Adelmann μας έδωσε επίσης κάποιες ενδείξεις σχετικά με την αυτονομία, λέγοντάς μας ότι «ο στόχος μας είναι περίπου ο διπλάσιος από αυτόν του παλιού ηλεκτρικού Fortwo», υποδηλώνοντας ότι το νέο μοντέλο θα προσφέρει αυτονομία περίπου 300 με 320 χιλιομέτρων. Επιπλέον, η μάρκα έχει ως στόχο να διασφαλίσει ότι το νέο #2 δεν θα είναι μεγαλύτερο από το τελευταίο Fortwo, το οποίο έχει μήκος 2,695 μέτρα.
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: AUTO EXPRESS
ΑΠΟΔΟΣΗ: ΝΙΚΟΣ ΝΑΟΥΜ
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.