Το νέο Smart #2 θα μπορούσε να είναι ο διάδοχος του fortwo

Η smart έγινε γνωστή για τα πολύ μικρά αυτοκίνητα πόλης. Ακόμη και η νέα, αμιγώς ηλεκτρική εποχή της μάρκας ξεκίνησε με το ηλεκτρικό fortwo. Σήμερα ωστόσο η γκάμα της εταιρείας περιλαμβάνει μεγαλύτερα αυτοκίνητα, με το πιο κόμπακτ από αυτά, το #1 να εντάσσεται στην κατηγορία των B-SUV.
Φαίνεται ωστόσο πως δεν έχει αποκλειστεί η πιθανότητα να δούμε στο μέλλον ένα διάδοχο του fortwo. Όπως γράφουν οι συνάδελφοι του Auto Express, το αυτοκίνητο πόλης επόμενης γενιάς – που πιθανότατα θα ονομαστεί Smart #2 – δεν έχει λάβει ακόμη το πράσινο φως, αλλά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Smart Ευρώπης, Dirk Adelmann, άφησε να εννοηθεί νωρίτερα φέτος ότι η μάρκα έχει τη δυνατότητα να «ορίσει την κατηγορία Α».
Ακόμη πιο θετικός – αν όχι ενθουσιώδης – με την ιδέα ενός νέου μικρού Smart είναι και ο επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρείας, Kai Sieber, ο οποίος δήλωσε στο Auto Express: «Το fortwo είναι ο πυρήνας της μάρκας μας. Εξακολουθεί να είναι πολύ σαφής η πρόθεσή μας να το επαναφέρουμε στην γκάμα».
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Αν λάβει την έγκριση της διοίκησης, αναμένουμε ότι το νέο εξαιρετικά συμπαγές αυτοκίνητο θα παρουσιαστεί πριν από το τέλος της δεκαετίας και θα κοστίζει κάτω από 25.000 €. Ωστόσο, η Smart δεν επιδιώκει να κατασκευάσει ένα φθηνό ηλεκτρικό όχημα για να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως τα BYD Dolphin Surf και Hyundai Inster.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Auto Express ο CEO της Smart UK, Jason Allbutt, αναφερόμενος στην πιθανότητα ενός διαδόχου του fortwo είπε ότι η επιστροφή του δημοφιλούς αυτοκινήτου πόλης θα μπορούσε «να βοηθήσει πολύ την μάρκα και νομίζω ότι σίγουρα θα μπορούσε να είναι κάτι θετικό αν συμβεί».
Ο Allbutt ξεκαθάρισε ωστόσο ότι: «η τιμή εκκίνησης είναι σίγουρα σημαντική, δεν θα έλεγα όμως ότι είναι το παν», προσθέτοντας: «Θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι θα έχουμε ένα premium προϊόν και, φυσικά, ένα που έχει καλή αυτονομία για ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Δεν θα έχει φυσικά αυτονομία 300, 400 ή 500 μιλίων, δεδομένου του μεγέθους του».
Ο επικεφαλής του Ηνωμένου Βασιλείου επεσήμανε ότι, όπως και το αρχικό fortwo δεν δημιουργήθηκε για να είναι ένα μοντέλο με προσιτή τιμή, παρόμοια θα είναι η ιστορία και με το #2. «Δεν επιδιώκουμε απαραίτητα να έχουμε το φθηνότερο αυτοκίνητο που διατίθεται στην αγορά, αλλά επιδιώκουμε να βεβαιωθούμε ότι είμαστε αρκετά προσιτοί για να δημιουργήσουμε αρκετό όγκο πωλήσεων και όχι να απομακρυνθούμε πολύ από την κληρονομιά μας ή από αυτό που πρεσβεύουμε», εξήγησε ο Allbutt. «Δεν βλέπω απαραίτητα κάποια απόλυτη διαφορά μεταξύ προσιτής τιμής και premium – νομίζω ότι μπορείς να είσαι και τα δύο».
Πρόσθεσε τέλος ότι μια βασική παράμετρος για την Smart θα ήταν η παροχή «μερικών από τα κορυφαία στοιχεία που θα περιμένατε να δείτε σε εμάς».
Σχετικά με την αισθητική που θα μπορούσε να ακολουθεί το #2, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Smart Ευρώπης, Dirk Adelmann είναι ξεκάθαρος: «Αν επιστρέψουμε με ένα όχημα σημαντικά μικρότερο σε μέγεθος από τα #1 και #3, τότε θα βεβαιωθούμε ότι είναι ένα πραγματικό Smart. Αυτό δεν χρειάζεται να είναι ρετρό. Τα Smart συνήθως δεν ακολουθούν την λογική του ρετρό – εξετάζουμε τι θα ακολουθήσει».
Και πρόσθεσε: «Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένα μη διαπραγματεύσιμα ζητήματα. Σίγουρα θα έχουμε κάποια στοιχεία της οικογένειας Smart, όπως πόρτες χωρίς πλαίσιο ή η αντίληψη του χώρου». Θα βάλουμε τους τροχούς στις γωνίες. Αυτό θα το διατηρήσουμε, αν πάμε προς αυτή την κατεύθυνση».
Ο Adelmann συνέχισε αναφέροντας σημαντικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να διαθέτει οποιοσδήποτε μελλοντικός διάδοχος του fortwo. «Ο εσωτερικός χώρος, η λειτουργικότητα και η ευελιξία είναι απαραίτητα», είπε. «Ανάλογα με την κατηγορία, επίσης ο κύκλος στροφής, η δυνατότητα στάθμευσης και ούτω καθεξής».
Σχετικά με την κατασκευή ενός νέου αυτοκινήτου πόλης, παραδέχτηκε ότι θα χρειαστεί επένδυση σε μια νέα πλατφόρμα, υποδηλώνοντας ότι το νέο μοντέλο θα είναι σημαντικά μικρότερο από οτιδήποτε άλλο υπάρχει στη γκάμα του κατασκευαστή σήμερα. Αυτή η πλατφόρμα είναι απίθανο να δημιουργηθεί εξ ολοκλήρου εσωτερικά, αλλά θα μπορούσε να αναπτυχθεί με τη βοήθεια της μητρικής εταιρείας Geely, στην οποία η Smart ανήκει από κοινού με τη Mercedes από το 2019.
ΠΗΓΗ / ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: AUTO EXPRESS
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.