Το ολοκαίνουργιο Volkswagen T-Roc διαθέτει υβριδική ισχύ και έναν θησαυρό τεχνολογίας – Cars Electric

Με περισσότερες από δύο εκατομμύρια πωλήσεις από το λανσάρισμά του το 2017, το Volkswagen T-Roc έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της μάρκας. Παρότι η πρώτη γενιά παρέμεινε οκτώ χρόνια στην αγορά, η Volkswagen παρουσιάζει τώρα τη δεύτερη γενιά του μικρού SUV, η οποία αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο στη μελλοντική της στρατηγική.
Οι προ-παραγγελίες έχουν ήδη ξεκινήσει, με τις πρώτες πωλήσεις να αναμένονται πριν το τέλος του έτους. Αν και οι τιμές δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί, θεωρείται δεδομένη μια μικρή αύξηση σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Το τρέχον T-Roc, ξεκινά κάτω από τα €34.800 στη βασική έκδοση Life, ενώ η κορυφαία έκδοση R φτάνει περίπου τα €52.200. Αντίπαλοι θα είναι τα Toyota C-HR, MINI Countryman, καθώς και αρκετά premium crossover.
Μεγαλύτερο και πιο αεροδυναμικό
Η νέα γενιά έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις: το μήκος φτάνει τα 4.373 χιλιοστά (+122 χλστ.), ενώ το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 28 χλστ. Το πλάτος και το ύψος επίσης μεγάλωσαν ελαφρώς (+9 χλστ.), ωστόσο η Volkswagen φρόντισε να βελτιώσει την αεροδυναμική, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να φτάνει το 0,29 – 10% καλύτερο από πριν.
Το νέο T-Roc παραμένει ανάμεσα στο T-Cross και στο Tiguan, αλλά πλέον βρίσκεται πιο κοντά στο δεύτερο σε μέγεθος, προσφέροντας αυξημένους χώρους για επιβάτες και αποσκευές.
Νέα υβριδική γκάμα κινητήρων
Η μεγάλη καινοτομία είναι η είσοδος της πλήρως υβριδικής τεχνολογίας στη γκάμα. Για πρώτη φορά, το T-Roc θα διατίθεται με δύο εκδόσεις full hybrid: μία με 134 ίππους και μία με 167 ίππους. Και οι δύο βασίζονται στον τετρακύλινδρο 1.5 TSI, σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα, που επιτρέπει αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση στην πόλη.
Η λειτουργία «EV mode» δεν είναι ξεχωριστή, όμως η VW επισημαίνει ότι ο ηλεκτροκινητήρας δεν περιορίζεται από την ταχύτητα. Η μετάδοση γίνεται μέσω αυτόματου κιβωτίου DSG επτά σχέσεων, αποκλειστικά με κίνηση εμπρός.
Σύμφωνα με την εταιρεία, οι full hybrid εκδόσεις θα είναι κατά 15% πιο αποδοτικές σε σχέση με τα αντίστοιχα mild hybrid, με εκπομπές CO₂ κοντά στα 100 γρ./χλμ.
Παράλληλα, από την αρχή της διάθεσης θα υπάρχουν και ήπιες υβριδικές εκδόσεις (mild hybrid) με τον 1.5 eTSI, σε εκδόσεις 114 και 148 ίππων, επίσης με DSG κιβώτιο. Το 2026 θα προστεθεί και μία mild hybrid 2.0 TSI με τετρακίνηση, ενώ αργότερα θα επιστρέψει και η καυτή έκδοση T-Roc R.
Τεχνολογία οδήγησης και δυναμική συμπεριφορά
Όπως και τα μεγαλύτερα Tiguan και Passat, το νέο T-Roc εφοδιάζεται με το σύστημα Dynamic Chassis Control (DCC), το οποίο προσφέρεται σε όλες τις εκδόσεις εκτός της βασικής. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε λειτουργίες Eco, Comfort, Sport και Individual, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα χειροκίνητης ρύθμισης σε 15 διαφορετικά επίπεδα απόσβεσης.
Το DCC επεμβαίνει και στο τιμόνι, στην απόκριση του κινητήρα αλλά και στη λειτουργία του προσαρμοζόμενου cruise control, προσφέροντας μεγαλύτερη εξατομίκευση στην εμπειρία οδήγησης.
Σχεδίαση: Εξέλιξη και όχι επανάσταση
Η Volkswagen κράτησε τον χαρακτηριστικό σχεδιαστικό χαρακτήρα του T-Roc, με την ασημένια «λωρίδα μπαστούνι του χόκεϊ» από το Α έως το D-pillar, τις έντονες ακμές και τις ισορροπημένες αναλογίες.
Το εμπρός μέρος είναι πιο δυναμικό, με στοιχεία που θυμίζουν τα νέα Tiguan, Tayron αλλά και τα ηλεκτρικά μοντέλα ID. Το φωτιζόμενο σήμα VW και τα matrix LED IQ.Light, δίνουν high-tech χαρακτήρα, ενώ στο πίσω μέρος, συναντάμε νέα φωτιστική υπογραφή με full-width λωρίδα LED. Η έκδοση R-Line ξεχωρίζει με πιο επιθετική μάσκα, ζάντες 20 ιντσών και γυαλιστερό μαύρο διαχύτη.
Αναβαθμισμένο εσωτερικό με premium πινελιές
Η καμπίνα θυμίζει σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία Passat και Tiguan. Στο κέντρο δεσπόζει οθόνη αφής 10,2 ιντσών (ή 12,9 στις πλουσιότερες εκδόσεις), με το σύστημα infotainment MIB4. Διαθέτει φωνητικό βοηθό IDA βασισμένο στο ChatGPT, ενώ οι φυσικοί διακόπτες για την ένταση και τον κλιματισμό παραμένουν.
Ο οδηγός έχει μπροστά του το Digital Cockpit 10 ιντσών, πλήρως παραμετροποιήσιμο, καθώς και για πρώτη φορά στο T-Roc, Head-Up Display που προβάλλει πληροφορίες στο παρμπρίζ.
Στην κεντρική κονσόλα, ξεχωρίζει ο νέος περιστροφικός επιλογέας «Driving Experience Control», που επιτρέπει στον οδηγό να εναλλάσσει λειτουργίες ήχου, ατμοσφαιρικού φωτισμού και ρυθμίσεων οδήγησης.
Η ποιότητα κατασκευής είναι βελτιωμένη, με μαλακά πλαστικά και φωτιζόμενες επενδύσεις δερματίνης. Η έκδοση Style προσφέρει καθίσματα 14 κατευθύνσεων με μασάζ – πρώτη φορά στο T-Roc.
Πρακτικότητα και χώροι
Η αύξηση του μεταξονίου μεταφράζεται σε καλύτερους χώρους για τους πίσω επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ μεγάλωσε στα 465 λίτρα (+20 λίτρα από πριν). Τέσσερις ενήλικες θα ταξιδέψουν άνετα, κάτι που ενισχύει τον οικογενειακό χαρακτήρα του μοντέλου.
Ασφάλεια και συστήματα υποβοήθησης
Το νέο T-Roc εφοδιάζεται με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας της VW. Στάνταρ εξοπλισμός:
-
Αυτόνομο φρενάρισμα
-
Παρακολούθηση προσοχής οδηγού
-
Cruise control
-
Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας
-
Αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας
-
Αισθητήρες στάθμευσης εμπρός και πίσω
Προαιρετικά προσφέρονται:
-
Προσαρμοζόμενο cruise control
-
Κάμερα οπισθοπορείας
-
Υποβοήθηση στάθμευσης
-
Το βελτιωμένο Travel Assist, που προβλέπει στροφές, κόμβους και διασταυρώσεις, κρατώντας το αυτοκίνητο στη βέλτιστη πορεία.
Συμπέρασμα
Το νέο Volkswagen T-Roc 2025 έρχεται πιο ώριμο, τεχνολογικά προηγμένο και με μεγαλύτερη έμφαση στην υβριδική απόδοση. Συνδυάζει αναβαθμισμένους χώρους, premium χαρακτηριστικά και πιο «καθαρούς» κινητήρες, στοχεύοντας να παραμείνει ένα από τα κορυφαία compact SUV της αγοράς.
Πηγή: autoexpress.co.uk
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.