Το Audi Q4 e-tron βάζει δύσκολα σε Tesla και BMW! – Cars Electric
Η Audi κατάφερε να μετατρέψει την ηλεκτρική πλατφόρμα του ομίλου Volkswagen, σε κάτι που μοιάζει και νιώθει αυθεντικά Audi. Το Q4 e-tron διαθέτει την ποιότητα υλικών και τον προσεγμένο σχεδιασμό, που χαρακτηρίζει τη μάρκα, ενώ εντυπωσιάζει με την ευρυχωρία του, παρά το σχετικά συμπαγές μέγεθός του. Πρόκειται για ένα SUV, που απευθύνεται σε όσους θέλουν την premium εικόνα της Audi σε πιο προσιτή μορφή, χωρίς να θυσιάζουν άνεση, τεχνολογία και αυτονομία.
Audi Q4 e-tron: Ένα ηλεκτρικό SUV που κερδίζει το κοινό
Η γκάμα ηλεκτρικών της Audi μεγαλώνει συνεχώς, αλλά το Q4 e-tron παραμένει από τις πιο δημοφιλείς επιλογές της. Ο λόγος είναι απλός: συνδυάζει το premium στυλ με τιμή που δεν ξεφεύγει υπερβολικά από τα mainstream ηλεκτρικά SUV. Όπως συνέβη και με το A3 που βασίζεται στο VW Golf, έτσι και το Q4 e-tron χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MEB του Volkswagen ID.4, αλλά με πιο κομψή και προσεγμένη καμπίνα. Διατίθεται τόσο σε κλασική SUV έκδοση, όσο και σε πιο σπορ Sportback, δίνοντας επιλογές ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού.

Επιδόσεις που ξεχωρίζουν
Το Q4 e-tron προσφέρεται σε διαφορετικές εκδόσεις, με μπαταρίες 63 ή 82 kWh και επιλογή ανάμεσα σε κίνηση, στους πίσω τροχούς, ή το τετρακίνητο σύστημα quattro.
-
40 e-tron: 201 ίπποι, 0-100 χλμ/ώρα σε 8,1’’ με μπαταρία 63 kWh.
-
45 e-tron: 282 ίπποι, 0-100 χλμ/ώρα σε 6,7’’ με μπαταρία 82 kWh.
-
45 e-tron quattro: Ίδια ισχύς, αλλά με τετρακίνηση. Η διαφορά σε επιδόσεις είναι ελάχιστη.
-
55 e-tron quattro: 335 ίπποι, 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 5,4’’, με μπαταρία 82 kWh.
Η ομαλή απόδοση και η υψηλή ροπή, κάνουν την καθημερινή οδήγηση απολαυστική, ενώ η Audi, έχει βελτιώσει την απόκριση στο γκάζι, σε σχέση με τις πρώτες εκδόσεις.

Πόλη, δρόμος ή αυτοκινητόδρομος; Το Q4 δεν καταλαβαίνει από περιορισμούς
Το Audi Q4 e-tron είναι φτιαγμένο για κάθε σενάριο.
-
Στην πόλη, ο μικρότερος κύκλος στροφής, το καθιστά πιο ευέλικτο από ανταγωνιστές όπως το Tesla Model Y και το Hyundai Ioniq 5. Ωστόσο, με τις μεγάλες ζάντες 21’’ και τη χαμηλωμένη ανάρτηση, η άνεση επηρεάζεται.
-
Σε επαρχιακούς δρόμους, το Q4 e-tron δείχνει την πιο ισορροπημένη συμπεριφορά του. Η κίνηση στους πίσω τροχούς, δίνει μια πιο «ζωντανή» αίσθηση στην οδήγηση, ενώ το τιμόνι είναι καλύτερα ρυθμισμένο, από αυτό ενός Tesla Model Y.
-
Στον αυτοκινητόδρομο, το Q4 προσφέρει σταθερότητα και άνεση, ιδανικό για μεγάλες αποστάσεις. Παρόλα αυτά, οι ανταγωνιστές της BMW και της Tesla, απομονώνουν λίγο καλύτερα τον θόρυβο.

Αυτονομία και φόρτιση – Πραγματικά νούμερα που μετρούν
Η Audi δηλώνει έως 519 χλμ. αυτονομίας στην έκδοση 45 quattro, όμως σε πραγματικές δοκιμές η αυτονομία κυμαίνεται γύρω στα 420 χλμ. Με την επιλογή της πίσω κίνησης (χωρίς quattro), μπορεί κανείς να κερδίσει έως και 32 χλμ. παραπάνω.
-
40 e-tron: έως 420 χλμ.
-
45 e-tron: έως 519 χλμ.
-
55 e-tron quattro: περίπου 514 χλμ.
Η φόρτιση γίνεται ταχύτατα: με ταχυφορτιστή 175 kW, η μπαταρία φτάνει από 10% σε 80% σε μόλις 28 λεπτά – δηλαδή προσθήκη περίπου 190 χλμ. αυτονομίας. Στο σπίτι, με φορτιστή 7,4 kW, χρειάζονται 10-13 ώρες για πλήρη φόρτιση, ανάλογα με την μπαταρία.

Εσωτερικό που μυρίζει Audi – αλλά με μερικές αδυναμίες
Η καμπίνα του Q4 e-tron, διατηρεί την οδηγική αίσθηση της Audi. Η κεντρική οθόνη των 11,6’’ είναι στραμμένη προς τον οδηγό, ενώ οι φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό, θυμίζουν την παραδοσιακή εργονομία της μάρκας.

Ωστόσο, σε σχέση με το παρελθόν, η ποιότητα υλικών της Audi δεν είναι πλέον στο απόλυτο κορυφαίο επίπεδο. Αντίπαλοι όπως το Peugeot e-3008 ή ακόμα και το Skoda Enyaq δείχνουν πιο βελτιωμένοι σε φινίρισμα.



Στα θετικά, το infotainment είναι εύχρηστο, με μεγάλα και ξεκάθαρα εικονίδια, ενώ η πλοήγηση με Google Earth, δίνει premium αίσθηση. Μείον αποτελεί το γεγονός ότι κάποιες λειτουργίες, όπως η ασύρματη φόρτιση κινητού και οι επιπλέον θύρες USB πίσω, διατίθενται μόνο με έξτρα χρέωση.

Πρακτικότητα και άνεση – ένα SUV για όλη την οικογένεια
Παρά το ότι κατατάσσεται ανάμεσα στο Audi Q3 και το Q5 σε διαστάσεις, το Q4 e-tron προσφέρει χώρο που θυμίζει μεγαλύτερο SUV.
-
Εσωτερικό: Ευρύχωρο για οδηγό και επιβάτες, με ψηλή θέση οδήγησης και άνετα καθίσματα.
-
Πίσω μέρος: Άπλετος χώρος για τα πόδια και το κεφάλι, με καθίσματα που έχουν πιο αναπαυτική γωνία από το Tesla Model Y.
-
Χώρος αποσκευών: 520 λίτρα, που φτάνουν τα 1.490 λίτρα με τα πίσω καθίσματα πεσμένα. Αν και δεν υπάρχει «frunk», το πορτμπαγκάζ είναι βαθύ και πρακτικό.


Αξιοπιστία και ασφάλεια – Premium με σφραγίδα Euro NCAP
Το Audi Q4 e-tron πέτυχε πέντε αστέρια στις δοκιμές Euro NCAP, με εξαιρετικά ποσοστά προστασίας (91% για ενήλικες, 87% για παιδιά). Όλος ο βασικός εξοπλισμός ασφαλείας περιλαμβάνεται: cruise control, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, περιοριστή ταχύτητας.

Η αξιοπιστία της Audi, πάντως, δεν είναι στην κορυφή. Στην έρευνα Driver Power 2025, η μάρκα ανέβηκε στην 19η θέση από 31, μακριά από τις κορυφαίες BMW (8η) και Mercedes (2η). Ωστόσο, η εγγύηση της μπαταρίας (8 έτη/160.000 χλμ.) προσφέρει σημαντική σιγουριά.

Τι πρέπει να ξέρεις πριν αγοράσεις το Audi Q4 e-tron
-
Αν θέλεις τη μέγιστη αυτονομία, προτίμησε την έκδοση 45 e-tron με πίσω κίνηση.
-
Αν θέλεις την καλύτερη απόδοση, τότε το 55 e-tron quattro θα σε συναρπάσει.
-
Για την καθημερινότητα, οι μικρότερες ζάντες προσφέρουν περισσότερη άνεση στην πόλη.
-
Η έκδοση Sportback ίσως δεν αξίζει ιδιαίτερα, αφού θυσιάζει πρακτικότητα για ελάχιστα καλύτερη αεροδυναμική.

Συμπέρασμα: Αξίζει το Audi Q4 e-tron;
Το Audi Q4 e-tron είναι το SUV, που φέρνει την premium αύρα της Audi στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Δεν είναι το πιο οικονομικό, ούτε το πιο προηγμένο τεχνολογικά της κατηγορίας, αλλά κερδίζει με την ισορροπία του: προσφέρει αξιοπρεπή αυτονομία, κορυφαία οδηγική εμπειρία και χώρους που ικανοποιούν μια οικογένεια. Αν θέλεις την ποιότητα και το κύρος της Audi σε ηλεκτρική μορφή, το Q4 e-tron είναι μια επιλογή που δύσκολα θα σε απογοητεύσει.
Πηγή: autoexpress.co.uk
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




