Τριπλή επέτειος για την Bentley
Το 2025 σηματοδοτεί τρεις σημαντικές επετείους στην ιστορία της Bentley, οι οποίες γιορτάζονται με τρία ειδικά σχεδιασμένες Flying Spur. Τα μοντέλα T Series (1965), Turbo R (1985) και Continental Flying Spur (2005) διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο στην ιστορία των τετράθυρων sedan της Bentley, δημιουργώντας μια αδιάσπαστη εξελικτική γραμμή που οδήγησε στη σημερινή Flying Spur.
Για να σηματοδοτήσει την περίσταση, η Mulliner, το τμήμα ειδικών κατασκευών της Bentley, δημιούργησε τρεις Flying Spur 2025, η καθεμία από τις οποίες αντανακλά το πνεύμα και την οπτική επίδραση του αντίστοιχου μοντέλου. Κάθε ένα από τα νέα αυτοκίνητα αντικατοπτρίζει τον εμπνευσμένο προκάτοχό του, ενώ ταυτόχρονα ανανεώνει την αισθητική για το 2025, αναδεικνύοντας δεκαετίες εξέλιξης του σχεδιασμού.
Τα τρία πρωτότυπα μοντέλα αποτελούν μέρος της συλλογής Bentley Heritage Collection που περιλαμβάνει 50 αυτοκίνητα και όπως και τα άλλα μέλη του στόλου, διατηρούνται σε πλήρη λειτουργική κατάσταση, με κάθε αυτοκίνητο να φυλάσσεται στις εγκαταστάσεις της Bentley στο Crewe της Αγγλίας.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Η T Series παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού στις 5 Οκτωβρίου 1965. Ήταν η πρώτη Bentley που χρησιμοποίησε monocoque κατασκευή αντί για το ξεχωριστό πλαίσιο και αμάξωμα που είχαν όλα τα προηγούμενα μοντέλα. Σχεδιασμένη από τον John Blatchley, η T Series είχε εντυπωσιακά μοντέρνα εμφάνιση και παρότι ήταν χαμηλότερη, πιο στενή και κοντή από το προηγούμενο μοντέλο, προσέφερε περισσότερο εσωτερικό χώρο.
Ο V8 κινητήρας 6,2 λίτρων απέδιδε 202 ίππους, επιταχύνοντας το τετράθυρο αυτοκίνητο από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε λίγο περισσότερο από 10 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Το μοντέλο της Bentley Heritage Collection ήταν το πρώτο που κατασκευάστηκε ποτέ της T Series, με αριθμό πλαισίου 0001, και πρόσφατα ανακαινίστηκε στο αρχικό του εξωτερικό φινίρισμα Shell Grey με μπλε δερμάτινο εσωτερικό και Burr Walnut.
Με τον υβριδικό κινητήρα υψηλής απόδοσης 680 ίππων, η απόδοση της Flying Spur Azure του 2025 την τοποθετεί πολύ μπροστά από τον σεβαστό προκάτοχό της. Ενώ η σειρά T διέθετε καινοτομίες όπως τα ελαστικά Vibrashock και τον υδραυλικό έλεγχο του ύψους του αμαξώματος, το Flying Spur Azure περιποιείται τους επιβάτες του με το Bentley Dynamic Ride και τα καθίσματα Bentley Wellness με πολλαπλές λειτουργίες μασάζ.
Οπτικά, το εξωτερικό φινίρισμα Shell Grey της Mulliner Flying Spur Azure θυμίζει αυτό του προγόνου της, με το ίδιο φινίρισμα στους τροχούς 22″ με έξι τριπλές ακτίνες, αφού το αρχικό χρώμα του 1965 ανανεώθηκε από το Paint Shop της Bentley. Οι κάθετες χρωμιωμένες λεπίδες γρίλιας της σειράς Azure θυμίζουν αυτές της σειράς T και οδηγούν σε λαμπερά χρωμιωμένα στοιχεία κατά μήκος του αυτοκινήτου, όπως και στο πρωτότυπο.
Το μπλε-γκρι δέρμα του εσωτερικού -σε χρώμα που ταιριάζει με το αρχικό εσωτερικό της T Series από τη Mulliner- συμπληρώνεται από δέρμα Beluga, ενώ η ταμπλό, η κονσόλα, τα πάνελ των θυρών και τα τραπεζάκια από ξύλο καρυδιάς Burr Walnut έχουν άκρες με προσεκτικά κατασκευασμένες διακοσμητικές λωρίδες. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, το ηχοσύστημα Naim for Bentley και η περιστρεφόμενη οθόνη Bentley Rotating Display δημιουργούν μια φιλόξενη ατμόσφαιρα.
Είναι δύσκολο να υπερβάλλουμε για τον αντίκτυπο που είχε η Bentley Turbo R κατά το ντεμπούτο της το 1985. Με έναν υπερσυμπιεστή Garrett AiResearch T04 που αύξησε την ισχύ του V8 των 6¾ λίτρων στους 302 ίππους, η Turbo R καυχιόταν για την επιτάχυνση που ταίριαζε με τα σύγχρονα supercars, προσφέροντας παράλληλα πολυτελή άνεση και χώρο για έως και πέντε επιβάτες. Η μέγιστη ταχύτητα ήταν 217 χλμ./ώρα, ενώ η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκούσε μόλις 7 δευτερόλεπτα.
Εξίσου σημαντικό ήταν το γεγονός ότι η αύξηση κατά 50% της ακαμψίας σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο μεταμόρφωσε τη συμπεριφορά της Turbo R. Λίγο μετά την κυκλοφορία της, μια λίστα αναμονής 9 μηνών απέδειξε ότι η αναγέννηση της Bentley ως μάρκας υψηλών επιδόσεων ήταν ευρέως αποδεκτή, με 4.111 μονάδες να βρίσκουν ιδιοκτήτες κατά τη διάρκεια των εννέα ετών παραγωγής του. Η Turbo R της Heritage Collection είναι ένα μοντέλο του 1991 σε χρώμα Brooklands Green με κίτρινη γραμμή, ενώ το εσωτερικό είναι επενδυμένο με δέρμα Magnolia.
40 χρόνια μετά την Turbo R, η Flying Spur Speed της Bentley συνεχίζει την παράδοση των επιδόσεων ενός supercar σε συνδυασμό με την εξαιρετική πολυτέλεια. Ο κινητήρας Ultra Performance Hybrid του είναι ικανός για ήρεμη, αθόρυβη κίνηση σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία για έως και 76 χλμ., ενώ η συνδυασμένη ισχύς 782 ίππων του V8 και του ηλεκτροκινητήρα προσφέρει εντυπωσιακές επιδόσεις, επιταχύνοντας από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,5 δευτερόλεπτα.
Η αφιέρωση της Mulliner στην Turbo R της Heritage Collection έχει φινίρισμα σε Brooklands Green με μια γραμμή Monaco Yellow. Οι τροχοί 22″ με καμπύλες ακτίνες έχουν φινίρισμα σε γκρι χρώμα με φωτεινές κατεργασμένες επιφάνειες και διαθέτουν εμβλήματα τροχών που ισορροπούν. Το έμβλημα Flying B στο ψυγείο έχει φινίρισμα σε γυαλισμένο ανοξείδωτο ατσάλι και ζωντανεύει μετά το σούρουπο, χάρη στον διακριτικό φωτισμό του.
Στο εσωτερικό, η Mulliner Flying Spur Speed αποτίνει φόρο τιμής στο εσωτερικό της Turbo R, συνδυάζοντας το Linen ως κύριο δέρμα με το Cumbrian Green ως δευτερεύον χρώμα που δημιουργεί αντίθεση. Το ταμπλό αναπτύσσει το θέμα με ένα δίχρωμο φινίρισμα Open Pore Dark Burr Walnut πάνω από τα διακοσμητικά σε Cumbrian Green Piano, με τα δύο στοιχεία να χωρίζονται από μια χρωμιωμένη λεπτή γραμμή. Λεπτές πινελιές Signal Yellow αντανακλούν τη βαμμένη γραμμή του εξωτερικού.
Το πρώτο τετράθυρο μοντέλο της εποχής της Volkswagen AG κυκλοφόρησε το 2005, μόλις δύο χρόνια μετά την επαναστατική Continental GT. Το όνομα αναβίωσε έναν κλασικό σχεδιασμό της Bentley, την τετράθυρη S1 Continental Flying Spur του 1958, κατασκευασμένη από την Mulliner. Το νέο μοντέλο προσέφερε παρόμοια επίπεδα απόδοσης με την Continental GT, συνδυάζοντας έναν 6λίτρο κινητήρα W12 και τετρακίνηση με ένα ευρύχωρο, τετράθυρο αμάξωμα. Με μέγιστη ισχύ 558 ίππων και εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,31, η Continental Flying Spur ξεπέρασε τα 200 μίλια/ώρα (322 χλμ./ώρα) στις δοκιμές, αν και η εταιρεία δήλωσε συντηρητικά ότι η τελική ταχύτητα ήταν 314 χλμ./ώρα (195 μίλια/ώρα).
Η Bentley Heritage Collection διαθέτει την πρώτο Continental Flying Spur που βγήκε από τις γραμμές παραγωγής του Crewe τον Μάιο του 2005, ένα δεξιοτίμονο μοντέλο σε χρώμα Cypress Green με αριθμό πλαισίου VIN 20001. Το Saddle είναι το κύριο χρώμα του δέρματος για το εσωτερικό με το Cognac ως δευτερεύον δέρμα, και τα διακοσμητικά είναι Burr Walnut. Το αυτοκίνητο έχει μόλις πρόσφατα ταξινομηθεί, όπως αποδεικνύεται από την ένδειξη 500 μιλίων (805 χλμ.) στο οδόμετρο.
Ο φόρος τιμής της Mulliner αποτυπώνει το πνεύμα της πρώτης Flying Spur, ενώ την αναβαθμίζει για το 2025, με εξωτερικό χρώμα Cypress και σπορ ζάντες 22″ δέκα ακτίνων σε Dark Grey Satin. Μια βαμμένη λεπτή ρίγα σε χρώμα Saddle κοσμεί τα κάτω άκρα του εμπρός spoiler και των μαρσπιέ από ανθρακονήματα της Styling Specification.
Στο εσωτερικό, το δευτερεύον χρώμα δέρματος Saddle συμπληρώνει το κύριο χρώμα δέρματος Special Green. Αυτό το μοναδικό πράσινο, που δημιουργήθηκε ειδικά από τη Mulliner για αυτό το μοντέλο, χρησιμοποιείται επίσης ως χρώμα αντίθεσης στις ραφές, στα κεντημένα εμβλήματα Bentley και στα πατάκια Mulliner.
Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει το διπλό φινίρισμα του ταμπλό, με Open Pore Dark Burr Walnut που διαχωρίζεται από το γυαλιστερό Burr Walnut με μια λεπτή ρίγα σε Cypress Green. Η λεπτή ρίγα Cypress Green συνεχίζεται κατά μήκος του άνω πτερυγίου των αεραγωγών και των πλαισίων των θυρών, ενώ τα διακοσμητικά σε Burr Walnut καλύπτουν τα εσωτερικά πάνελ των πίσω θυρών.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.


















