5 νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα με τιμή έως 30.000 ευρώ που δοκιμάσαμε πρόσφατα

Η αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξελίσσεται ραγδαία, με τους κατασκευαστές να προσφέρουν πλέον μοντέλα που συνδυάζουν σύγχρονη τεχνολογία, πρακτικότητα και προσιτή τιμή.
Στο MotorOne το τελευταίο διάστημα οδηγήσαμε πέντε ολοκαίνουργια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όλα με τιμή εκκίνησης κάτω από τα 30.000 ευρώ. Στόχος τους; Να κάνουν την ηλεκτροκίνηση πιο προσιτή στο ευρύ κοινό, χωρίς να θυσιάζουν την αυτονομία, την ποιότητα κύλισης και τα απαραίτητα επίπεδα εξοπλισμού.
Από συμπαγή αστικά οχήματα έως πιο ευρύχωρα μοντέλα για οικογενειακή χρήση, οι καταναλωτές έχουν περισσότερες επιλογές από ποτέ. Παρακάτω θα βρείτε ποια 5 μοντέλα πέρασαν από τα «χέρια» μας, καθώς και σχετικά links με τις αναλυτικές τους δοκιμές.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Citroen e-C3 – Από 24.930 ευρώ
Η απόδοση του τοποθετημένου στον εμπρός άξονα ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη ανέρχεται σε 113 ίππους, και με άμεση -αλλά περιορισμένη σε… γήινα επίπεδα για εξοικονόμηση ενέργειας- ροπή 143 Nm, το e-C3 επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ. και αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 135 χλμ./ώρα. Επιδόσεις οι οποίες είναι απόλυτα ικανοποιητικές για κίνηση εντός της πόλης και στα προάστεια. Το σχετικά χαμηλό «ταβάνι» θα φανεί ίσως στα ταξίδια, αλλά η μέγιστη ταχύτητα βρίσκεται πάνω από το ανώτατο όριο που θα συναντήσετε στην Ελλάδα.
Γενικά, το e-C3 σου δίνει την αίσθηση ενός καλοστημένου αυτοκινήτου το οποίο είναι εύκολο και άνετο στην οδήγηση. Η μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) χωρητικότητας 44 kWh, υπόσχεται αυτονομία που αγγίζει τα 326 χλμ. και επεκτείνεται σε 459 χλμ. σε αστικό κύκλο. Εμείς, σε μεικτές συνθήκες και με τη χρήση κλιματισμού, μετρήσαμε αυτονομία 285 χλμ., η οποία είναι πολύ κοντά στην τιμή που δίνει ο κατασκευαστής.
Η ισχύς ταχείας φόρτισης με συνεχές ρεύμα (DC) φτάνει έως τα 100 kW, γεγονός που σημαίνει ότι η πλήρωση της μπαταρίας από 20-80% επιτυγχάνεται σε μόλις 26 λεπτά. Η αντίστοιχη φόρτιση σε εναλλασσόμενο ρεύμα διαρκεί περίπου 4 ώρες και 26 λεπτά χρησιμοποιώντας ισχύ 7 kW, ή 2 ώρες και 52 λεπτά χρησιμοποιώντας τον προαιρετικό ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Citroen e-C3
Ford Puma Gen-E – Από 26.906 ευρώ
Η γκάμα του ηλεκτρικού Puma αποτελείται από ένα σύστημα κίνησης και δύο επίπεδα εξοπλισμού: Style και Premium. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 168 ίππους και 290 Nm, ενώ η μπαταρία των 54 kWh έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 43 kWh. Τιμές που υπερεπαρκούν για χρήση στην πόλη χωρίς όμως να περιορίζουν το ηλεκτρικό Puma σε αποκλειστικά αστικό ρόλο.
Και αυτό επειδή το σύστημα κίνησης διακρίνεται τόσο σε επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8’’, τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα), όσο κυρίως σε κατανάλωση ενέργειας. Η εξαιρετικά χαμηλή μέση τιμή των 13,1 kWh/100 χλμ. (13,7 στην έκδοση Premium) αντιστοιχεί σε θεωρητική αυτονομία 376 χλμ. κατά μέσο όρο (Premium: 364 χλμ.).
Το Puma Gen-E είναι ζωηρό σε κάθε σανίδωμα του γκαζιού, ξεκινώντας δυνατά και προσπερνώντας ταχύτατα. Έχει μάλιστα στη διάθεσή σου 4 επιλέξιμα προφίλ οδήγησης για να προσαρμόσεις τη συμπεριφορά του B-SUV στο στυλ που θέλεις. Σε κάθε περίπτωση το στιβαρό πλαίσιο, το χαμηλό κέντρο βάρους και η σωστά μελετημένη ρύθμιση της ανάρτησης συντελούν στην εξαιρετική οδική συμπεριφορά που προσφέρει το ηλεκτρικό Puma – όπως θα περίμενες άλλωστε από ένα αυτοκίνητο με σήμα το μπλε οβάλ.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Ford Puma Gen-E
Geely EX5 – Από 29.900 ευρώ
Το Geely EX5, εκτός απο αυτοκίνητο που λανσάρει την εταιρία στην χώρα μας, έχει στόχο την παγκόσμια αγορά συνεχίζοντας το θετικό εμπορικό πρόσημο. Πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV, με μήκος 4,6 μ. που στην ουσία τοποθετείται ανάμεσα στη μικρομεσαία και τη μεσαία κατηγορία.
Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος μπροστά και κατά συνέπεια από τους εμπρός τροχούς εκδηλώνονται οι 218 ίπποι και τα 320 Nm ροπή που προσφέρουν γήινες και απόλυτα διαχειρίσιμες επιδόσεις (μέγιστη ταχύτητα 175 χλμ./ώρα και 0-100 χλμ./ώρα σε 6,9 δευτερόλεπτα), στα 1.840 κιλά του EX5. Έχεις να επιλέξεις ανάμεσα σε 3 προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport) τον τρόπο που διαμορφώνει την απόδοση, σε κάθε περίπτωση όμως δεν θα εισπράξεις χαοτικές αλλαγές, αλλά κυρίως εύστοχες όσον αφορά τους τρόπους του.
H μπαταρία των 60,22 kWh υπόσχεται αυτονομία έως 430 χιλιομέτρων, φορτίζει με ισχύ έως 100 kW σε DC, φτάνοντας από το τριάντα στο 80% σε 20 λεπτά. Διαθέτει επίσης λειτουργίες V2L και V2V, που της δίνουν τη δυνατότητα να τροφοδοτεί με ρεύμα εξωτερικές ηλεκτρικές συσκευές ή ακόμη και άλλο ηλεκτρικό όχημα.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Geely EX5
Hyundai Inster – Από 22.390 ευρώ
Το Inster είναι πολύ απλό στη χρήση και παράλληλα εύκολο και ευχάριστο στην οδήγηση, με σωστά ζυγισμένο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης. Ευέλικτο, με κύκλο στροφής 10,6 μ. και πολύ μικρό σε διαστάσεις, χωράει να περάσει από τα πιο στενά σημεία και παρκάρει… παντού.
Οι 115 ίπποι του τοποθετημένου μπροστά, πιο ισχυρού στη γκάμα του μοντέλου, ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, είναι αρκετοί για κινείσαι άνετα και σβέλτα. Τα 147 Nm ροπής είναι ικανοποιητικά και -το πιο σημαντικό- έρχονται άμεσα. Η τιμή ροπής αποτελεί καλό συμβιβασμό μεταξύ απόδοσης και εξοικονόμησης ενέργειας και είναι παραπάνω από αρκετή για να πραγματοποιήσεις οποιοδήποτε ελιγμό χρειαστεί, όπως ένα γρήγορο προσπέρασμα.
Η μπαταρία λιθίου ιόντων πολυμερούς 49 kWh λειτουργεί με τάση 310 Volt και η μέγιστη ισχύς φόρτισης ανέρχεται στα 120 kW, γεγονός που επιτρέπει την πλήρωση της μπαταρίας από 10-80% σε μόλις μισή ώρα. Λόγω του μικρού μεγέθους της μπαταρίας όσον αφορά τη συνολική αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η οποία όμως είναι αρκετά μεγάλη για τις ανάγκες ενός αυτοκινήτου πόλης, η φόρτιση από 10-100% μέσω ενός Wallbox εναλλασσόμενου ρεύματος 11 kW, διαρκεί μόνο 4 ώρες και 35 λεπτά. Το Inster διαθέτει επίσης εσωτερικό φορτιστή 11 kW.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Hyundai Inster
Renault 5 E-Tech – Από 26.900 ευρώ
Η κορυφαία έκδοση Iconic διατίθεται αποκλειστικά με μπαταρία 52 kWh και απόδοση 150 ίππων. Διαθέτει διαφορετικό σχεδιασμό τροχών αλουμινίου 18 ιντσών από τις άλλες εκδόσεις και προσθέτει θερμαινόμενο τιμόνι και εμπρός καθίσματα, καθώς και προσαρμοζόμενο cruise control, προειδοποίηση τυφλών σημείων και hands-free σύστημα στάθμευσης. Χωροταξικά το μήκους 3,92 μέτρων ηλεκτρικό supermini της Renault μπορεί να μην εντυπωσιάζει, όμως ικανοποιεί με ρεαλισμό τις αστικές του βλέψεις.
Η θέση πίσω από το τιμόνι του Renault 5 είναι οικεία και αν σε κάτι ζητάς χρόνο προσαρμογής είναι στην φορτωμένη δεξιά πλευρά διακοπτών συμπεριλαμβανομένου του επιλογέα. Κομψός στη λεπτομέρεια, αλλά σε θέση που το μη εξοικειωμένο χέρι πηγαίνει στη χρήση υαλοκαθαριστήρων συχνά μέχρι να βρει τα «πατήματα του». Πέραν τούτου, η ζωή με το Renault 5 περνάει ευχάριστα. Είτε όταν το βλέπεις, είτε όταν σου προσφέρουν φιλόξενη θέση για βόλτα, ακόμα περισσότερο όταν πάρεις θέση οδηγού που σίγουρα θα προτιμήσεις.
Μπορεί στα χαρτιά οι επιδόσεις να μην μπαίνουν βιτρίνα στην εικόνα του (τελική ταχύτητα: 150 χλμ/ώρα και 0-100 χλμ./ώρα σε 8 δλ.), όμως το ελαφρύ – για ηλεκτρικό – σύνολο των 1.532 κιλών προσφέρει ένα ζωηρό και επικοινωνιακό supermini, που διεκδικεί τίτλους οδηγικής συμπεριφοράς στην ηλεκτρική πιάτσα.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Renault 5 E-Tech
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.