5 νέα μοντέλα που οδηγήσαμε στο εξωτερικό και αναμένονται τους επόμενους μήνες στην Ελλάδα

LEXUS RZ 550e F SPORT (9)


Το 2025 αποδεικνύεται ιδιαίτερα δραστήριο για την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς νέα μοντέλα κάνουν το ντεμπούτο τους τόσο στην Ελλάδα όσο και στις διεθνείς αγορές.

Όμως, οι δημοσιογράφοι του MotorOne δεν μπορούσαν να… περιμένουν. Ταξίδεψαν στο εξωτερικό, με σκοπό να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με τα νέα Lexus RZ, Renault 4, Suzuki e Vitara και Volkswagen Multivan, να τα οδηγήσουν και να μεταφέρουν τις πρώτες τους εντυπώσεις για αυτά.

Παράλληλα, οι συνάδελφοί μας στο αγγλικό Auto Express, με το οποίο το MotorOne έχει αποκλειστική συνεργασία στην Ελλάδα, οδήγησαν την ολοκαίνουργια Mercedes-Benz CLA.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

Δείτε παρακάτω τα πέντε νέα μοντέλα που οδηγήσαμε πρόσφατα στο εξωτερικό και πατήστε στα σχετικά links για να διαβάσετε την αναλυτική δοκιμή.

Lexus RZ

Το μήκους 4,80 μέτρων αμάξωμα πατάει σε ένα μεταξόνιο 2,85 μέτρων που εξασφαλίζει την D-SUV ευρυχωρία στο coupe SUV. Η εικόνα του RZ γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακή στην τοπ έκδοση F SPORT, με τη διχρωμία στο αμάξωμα να προσφέρει bonus εξωστρέφειας, αν την χρειάζεσαι πραγματικά.

Η μπαταρία ιόντων-λιθίου έχει ανέβει από τις 71,4 στις 77 kWh χωρίς χωροταξική μεταβολή και συνοδεύεται από νέο υδρόψυκτο κύκλωμα που προσφέρει και σύστημα προθέρμανσής της για μείωση των χρόνων φόρτισης σε χαμηλές θερμοκρασίες. Η ισχύς του στάνταρ ενσωματωμένου φορτιστή AC έχει διπλασιαστεί από τα 11 στα 22 kW, ενώ αυτή του φορτιστή DC παραμένει στα 150 kW και όλα αυτά μεταφράζονται σε λιγότερο χρόνο αναμονής κατά την φόρτιση.

LEXUS RZ 550e F SPORT (22)

Πρώτη στη γκάμα του RZ, η μπροσθιοκίνητη έκδοση 350e με 224 ίππους και 269 Nm ροπής και ένα σκαλοπάτι πιο πάνω βρίσκεις την τετρακίνητη 500e με τους 381 ίππους και τα 538 Nm που υπόσχεται αυτονομία 500 χλμ. (WLTP)  και επιταχύνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 4,6 δευτερόλεπτα. Η κορυφαία τετρακίνητη έκδοση 550e F SPORΤ αναλαμβάνει το σπορ καθήκον της σειράς, με την απόδοση (408 ίπποι) και το στήσιμο με MacPherson εμπρός και πίσω διπλά ψαλίδια, στιβαρότερες στηρίξεις και νέες ρυθμίσεις σε αμορτισέρ και ελατήρια να υποστηρίζουν τους ισχυρισμούς – κάτι φυσικό και για τις επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα: 4,4 δευτερόλεπτα).

Οδηγικά πάντως διαπιστώνεις τα αναμενόμενα ενός σοβαρού εκπροσώπου στα D-SUV. Εισπράττεις μια μεστή αίσθηση συμπεριφοράς που ξεκινά από τον τρόπο που μεταφέρει τις πληροφορίες από πηδάλια, ανάρτηση, πλαίσιο και φρένα.

Mercedes-Benz CLA

Mercedes Benz CLA 2025 First Drive Auto Express 01

Η Mercedes θα λανσάρει την CLA αρχικά στην έκδοση 250+, αλλά εντός εξαμήνου αναμένονται και η έκδοση 350 με δύο κινητήρες καθώς και μια βασική 250 με μικρότερη μπαταρία. Μέχρι τότε, θα υπάρχουν περισσότερες λεπτομέρειες και για την υβριδική έκδοση, όπως και για την ισχυρή AMG με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Ωστόσο, δεν φαίνεται να προγραμματίζεται μια νέα CLA 45 S με ισχυρό θερμικό κινητήρα.

Mercedes Benz CLA 2025 First Drive Auto Express 14

Αναμφίβολα, η Mercedes είχε δουλειά να κάνει στο θέμα της εμπειρίας οδήγησης, καθώς τα προηγούμενα ηλεκτρικά της δεν συγκαταλέγονταν ανάμεσα στα κορυφαία. Η νέα CLA αποτελεί σημαντική βελτίωση σε όλους τους μετρήσιμους τομείς. H Mercedes αποφάσισε βέβαια αντί να κυνηγά εκρηκτικότητα και αμεσότητα τύπου Tesla, να ακολουθήσει μια πιο αρμονική και συγκροτημένη αίσθηση οδήγησης.

Η ανάρτηση είναι εξαιρετικά ισορροπημένη – άνετη αλλά και στιβαρή, ενώ ταυτόχρονα διακρίνεται για την ποιοτική της λειτουργία. Οι τροχοί 18’’ συνδυάζονται αρμονικά με τα αμορτισέρ και ελατήρια για να προσφέρουν μια σωστή και ολοκληρωμένη αίσθηση οδήγησης.

Renault 4 Ε-Tech

Renault 4 Vert Haut de France Photos

Δυο είναι οι διαθέσιμες προτάσεις για την ώρα που αφορούν το Renault 4 E-Tech. Η εισαγωγική έκδοση είναι η E-Tech 120 και διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 122 ίππων και 225 Nm ροπής. Με την ιόντων λιθίου μπαταρία 40 kWh, η προσφερόμενη εργοστασιακή αυτονομία, με βάση το πρότυπο WLTP, είναι 308 χιλιόμετρα. Η ισχυρότερη επιλογή, με την οποία κάναμε και την πρώτη μας οδηγική γνωριμία, είναι η E-Tech 150, που ουσιαστικά δηλώνει και την ισχύ της (150 ίπποι) με την ροπή να εμφανίζεται βελτιωμένη (245 Nm). Εδώ η μεγαλύτερη μπαταρία ιόντων λιθίου των 52 kWh, αυξάνει την αυτονομία στα 409 χιλιόμετρα.

Renault 4 Bleu Nuage Photos

Οι επιδόσεις χωρίς να προσφέρουν την απόκοσμη «ηλεκτρική εκτόξευση», είναι γήινες και οι επιταχύνσεις υπερκαλύπτουν τα ρεαλιστικά δεδομένα της τοποθέτησης του αυτοκίνητου – και των ενδιαφερόμενων αγοραστών της κλάσης. Στη δυνατή βερσιόν του το Renault 4, επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,2 δευτερόλεπτα, ενώ η εξαιρετική ηχομόνωση πακέτο με την ποιοτική κύλιση και την συνέπεια της ανάρτησης να ανταποκριθεί στην αντιμετώπιση των ανωμαλιών συμβάλουν στην ταξιδιωτική και εκδρομική πρόθεση. Το πάτημα του Renault 4 σερβίρει μια συμπαγή αίσθηση θυμίζοντας αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, χωρίς να χάνει την ευελιξία που πρεσβεύει η B-SUV τοποθέτησή του. Στα θετικά και το χαμηλό βάρος που γυροφέρνει στα 1.500 κιλά και κάνει το ηλεκτρικό Renault 4 σαφές και δραστήριο.

Suzuki e Vitara

Suzuki eVitara odigisi germania 26

Το e Vitara κυκλοφορεί με δύο μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου (LFP) διαφορετικής χωρητικότητας. Η πρώτη είναι 49 kWh, και είναι διαθέσιμη μόνο σε μοντέλα με κίνηση στον εμπρός άξονα. Σε αυτή την περίπτωση, το μοτέρ αποδίδει 144 ίππους και ροπή 189 Nm και η αυτονομία θα ανέρχεται στα 346 χλμ. Η μεγαλύτερη μπαταρία, 61 kWh, με κίνηση στους εμπρός τροχούς αποδίδει 174 ίππους και διατηρεί τη ροπή 189 Nm, ενώ η αυτονομία του σκαρφαλώνει στα 428 χλμ. με μία φόρτιση.

H τετρακίνητη έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία προσθέτει έναν δεύτερο κινητήρα 65 ίππων στον πίσω άξονα, αυξάνοντας τη συνολική ισχύ σε 184 ίππους και τη ροπή πολύ περισσότερο, για να αγγίξει τα 307 Nm. Η αυτονομία σε αυτή την περίπτωση είναι στα 412 χλμ. Ακόμα, να σημειώσουμε ότι πρόκειται για ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη.

Suzuki eVitara odigisi germania 16

Οδηγώντας αρχικά το 4WD, το e Vitara είναι αρκετά ζωηρό και με αρκετή αίσθηση πληροφόρησης από το τιμόνι. Φυσικά τα ηλεκτρονικά συστήματα φρόντιζαν διακριτικά για την σωστή πορεία του αυτοκινήτου, με τις υπερβολές μας να κάνουν απλώς τα ελαστικά να διαμαρτύρονται.

Volkswagen Multivan 

Volkswagen Multivan California PHEV 4Motion (28)

Μέχρι σήμερα, δεν υπήρχε κανένα σύστημα κίνησης για van και mini camper που να συνδυάζει αυτές τις παραμέτρους χωρίς συμβιβασμούς στα τεχνικά χαρακτηριστικά και τη δυναμική οδήγησης. Με τη νέα plug-in υβριδική τετρακίνηση, στις εκδόσεις Multivan και California eHybrid 4Motion το προνόμιο ανήκει στην Volkswagen. Το νέο υβριδικό σύστημα προκύπτει από τον νέο 1.5 TSI evo2 των 177 ίππων και από έναν συνδυασμό δυο ηλεκτροκινητήρων. Ο πρώτος με απόδοση 116 ίππων είναι προσαρμοσμένος μπροστά στο 6άρι αυτόματο κιβώτιο DSG και ο δεύτερος των 136 ίππων αναλαμβάνει έργο στον πίσω άξονα για τις 4Motion ανάγκες.

Το συνολικό συνδυαστικό αποτέλεσμα είναι 245 ίπποι και 350 Nm ροπής και οι επιδόσεις όπως και η κατανάλωση μόνο ελκυστικές μπορούν να κριθούν παρά το γεγονός ότι συζητάμε για ένα van με κάτι παραπάνω από επιβατικές προσδοκίες που πλησιάζει τα 2.700 κιλά με τον πλούσιο εξοπλισμό του. Αξίζει όμως να αναφερθεί ότι το βάρος είναι χαμηλά, η μπαταρία κάτω από τα μπροστινά καθίσματα, το 45άρι ρεζερβουάρ βενζίνης κάτω από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων και ο έτερος ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα είναι τα επιχειρήματα ώστε να μην προκύπτει σφάλμα με την οδική του συμπεριφορά.

Volkswagen Multivan California PHEV 4Motion (29)

Σε γενικές γραμμές για την συμπεριφορά των δυο εκδόσεων στο δρόμο, κρατάς ότι οι κλίσεις στις στροφές είναι υπαρκτές, αλλά δεν επηρεάζουν και ότι η κατευθυντικότητα και η συμπεριφορά παραμένει επιπέδου επιβατικού Volkswagen παρά τις διαστάσεις. Ταξιδεύει σβέλτα, στρίβει και φρενάρει απρόσμενα αποτελεσματικά με προσφορά πληροφορίας για τα τεκτενόμενα και βέβαια δεν σπαταλά τα υγρά του καύσιμα ή το ενεργειακό απόθεμα κιλοβατώρων, χωρίς λόγο.


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων