5+1 Αυτόματα Υβριδικά Οικογενειακά SUV σε δοκιμή – motorone.gr

Τα SUV είναι αυτή τη στιγμή τα πιο δημοφιλή οχήματα στην ελληνική αγορά, καθώς καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα χρήσεων, τόσο ως οικογενειακά αυτοκίνητα, όσο και ως οχήματα για «περιπετειώδεις» αναζητήσεις στην εξοχή.
Γενικότερα αλλά ειδικά στην κατηγορία των οικογενειακών SUV, πολλοί υποψήφιοι αγοραστές προτιμούν μοντέλα με υβριδικό σύστημα κίνησης για συνδυασμό επιδόσεων και οικονομίας, αλλά και αυτόματο κιβώτιο για ευκολία στις καθημερινές μετακινήσεις αλλά και στα μακρινά ταξίδια.
Στο MotorOne δοκιμάζει συχνά τέτοια SUV. Όπως τα 5+1 μοντέλα που ακολουθούν.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Δείτε τα παρακάτω και πατήστε στα σχετικά links για να διαβάσετε τις αναλυτικές τους δοκιμές.
CUPRA Terramar VZ 2.0 TSI 4Drive PHEV
Το Terramar βασίζεται στην πλατφόρμα MQB Evo η οποία υποστηρίζει τα μεσαία μοντέλα του ομίλου που ανήκει, όπως τα Tiguan και Kodiaq, αλλά και το Q3 που θα προκύψει μελλοντικά. Η γκάμα κινητήρων απαρτίζεται από 5 επιλογές, οι οποίες υιοθετούν τρεις διαφορετικές τεχνολογίες: TSI (βενζινοκινητήρας), eTSI (ήπια υβριδικό σύστημα), καθώς και τη νέα γενιά του συστήματος plug-in hybrid (eHybrid).
Η CUPRA κάνει λόγο για ένα SUV με δυναμική συμπεριφορά, κάτι που δεν φαίνεται ούτε παράλογο, ούτε απέχει από την πραγματικότητα, όπως μας απέδειξε στις διαδρομές που κινηθήκαμε. Χάρη στη σπορ ανάρτηση και το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, στα ισχυρά του φρένα (εξαπίστονες μπροστινές δαγκάνες), το Terramar δείχνει ικανό να ανταπεξέλθει σε κάθε σκοπό και κάθε οδηγικό γούστο.
Οδηγικά εισπράττεις μια μεστή αίσθηση συμπεριφοράς που ξεκινά από τον τρόπο που μεταφέρει τις πληροφορίες. Ο οδηγικός χαρακτήρας του CUPRA Terramar μπορεί να διαμορφωθεί χάρη στα διαφορετικά προφίλ οδήγησης. Πρόκειται για τα Comfort, Performance, CUPRA (για τις εκδόσεις VZ) Individual και Offroad για τις τετρακίνητες εκδόσεις όπως η δική μας τα οποία του χαρίζουν ένα εύρος δυνατοτήτων που εκφράζει κάθε οδηγό.
Δείτε περισσότερα για το CUPRA Terramar VZ 2.0 TSI 4Drive PHEV
MG ZS MAX 1.5 Hybrid+
Το υβριδικό σύστημα του ZS MAX Hybrid+ αποτελείται από έναν 1.500άρη ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 102 ίππων, έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων, ένα αυτόματο κιβώτιο 3 σχέσεων, μια μπαταρία 1,83 kWh και μια γεννήτρια 45 kW.
Η συνδυαστική απόδοση που φτάνει αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς ανέρχεται σε 197 ίππους και 465 Nm ροπής. Νούμερα που εξασφαλίζουν κορυφαίες επιταχύνσεις στο βάρους 1.420 κιλών SUV, τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 8,7’’) όσο κι εν κινήσει.
Προϋπόθεση γι’ αυτό, βέβαια, είναι να υπάρχει επαρκής ενέργεια στη μπαταρία. Σε αυτή τη συνθήκη το ZS MAX είναι ζωηρό από χαμηλά χάρη στην αμεσότητα του ηλεκτρικού μοτέρ και επιταχύνει με σθένος και γραμμικά, ειδικά αν έχεις επιλέξει το Sport mode οδήγησης (Eco και Normal τα άλλα δύο).
Όταν ξεμείνεις από ηλεκτρική ενέργεια, το SUV της MG χάνει αρκετό μέρος της ικμάδας του και ανεβάζει ταχύτητα με αισθητά πιο αργό ρυθμό, ειδικά μετά τα 130 χλμ./ώρα. Αυτό βέβαια συμβαίνει όταν κινείσαι σε ανοιχτό δρόμο με το γκάζι στο πάτωμα. Σε κάθε άλλη περίπτωση, είτε ανηφορίζεις σβέλτα έναν επαρχιακό δρόμο είτε ταξιδεύεις στην εθνική με 130 – 140 χλμ./ώρα, το υβριδικό σύστημα φροντίζει να έχει επαρκή αποθέματα ισχύος για να κάνεις π.χ. ταχύτατα μια προσπέραση.
Δείτε περισσότερα για το MG ZS MAX 1.5 Hybrid+
Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 158PS X-Tronic
Κάτω από το καπό του δικού μας Qashqai βασιλεύει ο 1.3 Turbo κινητήρας βενζίνης, υποβοηθούμενος από ήπιο υβριδικό σύστημα 12V. Αποδίδει υψηλή για την κατηγορία ισχύ 158 ίππων και ροπή 270 Nm, ενώ συνδυάζεται με ένα (στάνταρ) αυτόματο κιβώτιο X-Tronic. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα κιβώτιο CVT με πολιτισμένη λειτουργία και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών, στην οποία προσομοιώνει 7 σχέσεις.
Το υβριδικό σύστημα αποθηκεύει ενέργεια σε μια μικρή μπαταρία, η οποία στις επιταχύνσεις βοηθά το έργο του βενζινοκινητήρα μέσω του ηλεκτροκινητήρα, έτσι ώστε να συμβάλλει τόσο στις καλύτερες επιδόσεις όσο και στη μείωση της κατανάλωσης. Στην πράξη, βυθίζοντας το γκάζι στη μοκέτα νιώθεις την αρχική ώθηση του ηλεκτρικού μοτέρ και στη συνέχεια την δύναμη του βενζινοκινητήρα, την οποία διαχειρίζεται άριστα το αυτόματο κιβώτιο κρατώντας το θόρυβο σε πολύ χαμηλά για CVT επίπεδα.
Το 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 9,2’’ και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα, νούμερα εξαιρετικά για ένα μεσαίο οικογενειακό SUV. Η κατανάλωση από την άλλη εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το ρυθμό οδήγησης και το ανάγλυφο της διαδρομής. Σε δρόμο χωρίς μεγάλες ανωφέρειες και με «ελαφρύ πόδι» μπορείς να δεις τιμές κοντά στα 8 λτ./100 χλμ. (Nissan: 6,4 λτ./100 χλμ.), ενώ αν κινείσαι σβέλτα η κατανάλωση σκαρφαλώνει εύκολα πάνω από 9.
Δείτε περισσότερα για το Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 158PS X-Tronic
Opel Grandland 1.2T Hybrid
Το 48βολτο ήπια υβριδικό σύστημα του ομίλου Stellantis έχει μια πολύ δύσκολη αποστολή: να κινήσει ένα μεγάλο SUV βάρους 1.600 κιλών. Στην πράξη τα καταφέρνει περίφημα, προσφέροντας αξιοπρεπέστατες επιδόσεις αλλά και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Ο 1.200άρης turbo βενζίνης των 136 ίππων και 230 Nm ροπής συνδυάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα αυτόματο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη e-DCS6, το οποίο ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 10,2’’ και η μέγιστη ταχύτητα είναι 202 χλμ./ώρα.
Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση χάρη και στο πάντα ετοιμοπόλεμο ηλεκτρικό μοτέρ και οι αλλαγές σχέσεων πραγματοποιούνται σβέλτα και εξαιρετικά ομαλά, είτε γίνονται αυτόματα είτε χειροκίνητα από τα paddles στο τιμόνι. Ο οδηγός έχει επίσης στη διάθεσή του 3 προφίλ οδήγησης (Normal, Sport, Eco) αλλά και την επιλογή Manual στο κιβώτιο για καλύτερο έλεγχο των αλλαγών σχέσεων.
Δείτε περισσότερα για το Opel Grandland 1.2T Hybrid
Toyota C-HR 1.8 Hybrid 140 PS
Η γκάμα του νέου C-HR απαρτίζεται αποκλειστικά από υβριδικές επιλογές. Στην περίπτωσή μας έχουμε την εισαγωγική έκδοση Hybrid 140 η οποία συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων με ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία 0,41 kWh και αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης e-CVT. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 140 ίππους, χαρίζοντας καλές επιδόσεις στο ιαπωνικό C-SUV.
Για το 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται 9,9’’ ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα. Στην πράξη, η απόκριση στο γκάζι είναι καλή και η επιτάχυνση άμεση και δυνατή. Το πιο σημαντικό ωστόσο είναι πως έχει βελτιωθεί σημαντικά η λειτουργία του υβριδικού συστήματος, έτσι ώστε ο θόρυβος κατά την επιτάχυνση να είναι αισθητά μειωμένος – βοηθά βέβαια σε αυτό και η καλύτερη ηχομόνωση της καμπίνας.
Το πιο εντυπωσιακό ωστόσο είναι η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου που πετυχαίνει το υβριδικό σύστημα. Τιμές 5,3-5,5 λτ./100 χλμ. είναι εύκολα επιτεύξιμες χωρίς ιδιαίτερα προσεκτική οδήγηση, ενώ απέχουν ελάχιστα από την εργοστασιακή τιμή των 4,8 λτ./100 χλμ.! Επιπλέον, με εκπομπές CO2 105 γρ./χλμ. το C-HR 1.8 απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ ως υβριδικό κυκλοφορεί ελεύθερα, καθημερινά στον Δακτύλιο της Αθήνας.
Δείτε περισσότερα για το Toyota C-HR 1.8 Hybrid 140 PS
Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI R-Line
Με τον οδηγό και τους συνοδοιπόρους του φυσικά να κάθονται ψηλά, η εποπτική θέση αποκτά σωστή ορατότητα, αλλά και την ταξιδιάρικη αίσθηση που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο του είδους. Δεν μπορείς να μην αναγνωρίσεις την σωστή χωροταξική μελέτη που ικανοποιεί ακόμα και τους ψηλότερους που θα βρεθούν στις πίσω θέσεις και κατόπιν ασχολείσαι με την προσφορά των εντυπώσεων εν κινήσει.
Οι επιδόσεις δεν λείπουν (0-100 χλμ/ώρα: 9,1 δλ. και 210 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα) και έρχονται απλοποιημένα χάρη και στο 7άρι DSG, ενώ και οι καταναλώσεις κρίνονται λογικές, εξαρτώμενες φυσικά από την ανησυχία και το βάρος του δεξιού ποδιού. Τιμές ανάμεσα στα 7 με 8 λτ./100 χλμ. είναι συνηθέστερες στην καθημερινότητα του Tiguan με έναν φυσιολογικό τρόπο χρήσης χωρίς συμβιβασμούς.
Δείτε περισσότερα για το Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI R-Line
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.