Akio Toyoda: Η εμφάνιση που άναψε φωτιές στον κόσμο του αυτοκινήτου
Ο Akio Toyoda, επικεφαλής του διοικητικού συμβουλίου της Toyota και μία από τις πιο εμβληματικές φιγούρες της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, βρέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης μετά την επιλογή του να εμφανιστεί σε NASCAR event στην Ιαπωνία με εμφανή MAGA ενδυματολογικά στοιχεία. Συγκεκριμένα, φόρεσε μπλούζα Trump–Vance και το γνωστό κόκκινο καπέλο “Make America Great Again”, σε μια παρουσία που ξένισε ακόμη και στελέχη που βρίσκονταν στο ίδιο περιβάλλον.
Η αντίθεση ήταν εμφανής δίπλα στον Αμερικανό πρέσβη George Glass, ο οποίος προτίμησε μια ιδιαίτερα διακριτική εμφάνιση. Η επιλογή του Toyoda θεωρήθηκε από πολλούς ως μια απροσδόκητη –και ίσως παρακινδυνευμένη– είσοδος στο πολιτικό πεδίο, ειδικά για μια εταιρεία που παραδοσιακά αποφεύγει τις δημόσιες πολιτικές τοποθετήσεις.
Πριν από την εκδήλωση, ο Toyoda επιχείρησε να κρατήσει αποστάσεις από τις εντάσεις γύρω από το ζήτημα των δασμών, δηλώνοντας πως «δεν είμαι εδώ για να κρίνω αν οι δασμοί είναι καλοί ή κακοί» και τονίζοντας πως κάθε χώρα επιδιώκει να προστατεύσει τη δική της αυτοκινητοβιομηχανία. Παράλληλα, ανέφερε ότι στόχος της Toyota είναι να βρεθούν λύσεις που θα ωφελήσουν τόσο την αγορά όσο και τους καταναλωτές.
Start your engines! A day of spectacular @NASCAR racing at Fuji Speedway with @ToyotaMotorCorp Chairman Akio Toyoda. Looking forward to celebrating the culture of 🇺🇸 motorsports again next year, as part of our @America250 festivities in 🇯🇵. pic.twitter.com/4OnvMaxxDh
— ジョージ・グラス駐日米国大使 (@USAmbJapan) November 16, 2025
Ωστόσο, η χρονική συγκυρία έκανε το περιστατικό ακόμα πιο εκρηκτικό. Μόλις λίγες ημέρες πριν, η Toyota είχε ανακοινώσει νέα επένδυση 10 δισ. δολαρίων στις ΗΠΑ, ανεβάζοντας το συνολικό επενδυτικό της αποτύπωμα στη χώρα στα 60 δισ. δολάρια. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του Λευκού Οίκου, η εταιρεία σκοπεύει να ενισχύσει τις εξαγωγές οχημάτων από Αμερική προς Ιαπωνία και να ανοίξει περισσότερο την ιαπωνική αγορά σε αυτοκίνητα κατασκευασμένα στις ΗΠΑ.
Παρά την επιχειρηματική δυναμική, η δημόσια εικόνα της Toyota δέχθηκε άμεσο πλήγμα. Στα social media πολλοί οδηγοί δήλωσαν πως δεν επιθυμούν οποιαδήποτε πολιτική χροιά από μια αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ δεν έλειψαν και όσοι ανέφεραν ότι η κίνηση αυτή θα επηρεάσει την απόφασή τους για μελλοντική αγορά.
Με τις τιμές σε ορισμένα μοντέλα –όπως το 2026 GX και το 2026 4Runner– να ανεβαίνουν πρόσφατα χωρίς αντίστοιχες αναβαθμίσεις, οι αντιδράσεις για την εμφάνιση Toyoda προστίθενται σε μια περίοδο αυξημένης πίεσης για την εταιρεία. Το αν η Toyota θα καταφέρει να «ξεθολώσει» την εικόνα της και να απομακρύνει την πολιτική διάσταση από τη δημόσια συζήτηση, μένει να φανεί.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Πώς μπορώ να προστατεύσω την μπαταρία του PHEV μου;
Η ηλεκτροκίνηση βυθίζει τις μεγάλες εταιρείες
Έρχεται και στην Ελλάδα η διασταύρωση με τα τέσσερα STOP;
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.



